دام و طیور · دسامبر 26, 2023 0

دانلود مقاله پرورش گاو 💯

دانلود مقاله پرورش گاو

 

اهمیت پرورش نژادهای ممتاز گاو از نظر افزایش شیر و گوشت از دیرزمان مورد توجه بشر قرار داشته است تا آنجا كه در تواریخ منقول است بعد از میلاد مسیح ایتالیائیها ضمن تبادل تجارت با چین و رونق كشتیرانی تعدادی گاو گوشتی عظیم الجثه از چین وارد كرده و در ایتالیا به نام CHIANINA پرورش داده اند در اثر جنگاهای صلیبی نیز نقل و انتقالات دیگری بین كشورهای داخل

 

دانلود مقاله پرورش گاو

دانلود مقاله پرورش گاو

دسته بندی دام و طیور
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات 18
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پرورش گاو اصیل شیرده

كلیات پرورش گاو

تاریخچه

بشر اولیه كه سالیان درازی را به صورت بدوی از میوه درختان و شكار حیوانات امرار معاش می نمود رفته رفته درصدد برآمد برای مواقعی كه دسترسی بشكار نداشت حیواناتی را كه مفید تر و مطیع تر تشخیص داده بود به تدریج رام و اهلی نماید . كم كم در اثر تماس مداومی كه بدین طریق با گاو ، بز و میش كوهی حاصل كرد علاوه بر فوائد گوشت از مزایای شیر هم برخوردار شد و پس از قرون متمادی هنگامی كه شهرنشین شد در گوشه خانه و كاشانه ای كه برای خود می ساخت جای مخصوصی هم برای نگهداری گاو ترتیب می داد. به عقیده مارشاك اهلی كردن حیوانات 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح ابتدا در خاور میانه انجام شده است .

آمار گاو

آمار گاو و سایر دامها بعلت كشتار و عوامل مختلف دیگر متغیر است . در كشور هندوستان بعلت قیود مذهبی ذبح گاو قدغن بوده و در حال حاضر نیز نزدیك به 200 میلیون راس گاو نگهداری می شود كه قسمت اعظم آنها پیر و فرتوت بوده وتا فرارسیدن مرگ طبیعی بحیات خود ادامه خواهند داد .

نژاد های معروف گاو

اهمیت پرورش نژادهای ممتاز گاو از نظر افزایش شیر و گوشت از دیرزمان مورد توجه بشر قرار داشته است . تا آنجا كه در تواریخ منقول است بعد از میلاد مسیح ایتالیائیها ضمن تبادل تجارت با چین و رونق كشتیرانی تعدادی گاو گوشتی عظیم الجثه از چین وارد كرده و در ایتالیا به نام CHIANINA پرورش داده اند . در اثر جنگاهای صلیبی نیز نقل و انتقالات دیگری بین كشورهای داخلی اروپائی بعمل آمد . پس از كشف آمریكا و استرالیا صادرات گاو از اروپا از یك طرف و از هندوستان و آفریقا از طرف دیگر در آمریكا و استرالیا توسعه یافته و مطالعات دانشمندان درباره نژادهای گوشتی و شیری و آمیخته گری آنها وارد مراحل نوینی گردید.

كشت علوفه مصرفی دامپروریها

تاسیس دامپروری بویژه پرورش گاو اصیل شیری و گوشتی بدون داشن زمین علوفه كاری و یا مرتع به هیچ وجه مقرون بصرفه نمی باشد . با وجود اینكه خاك كره ارض در اثر ازدیاد جمعیت بشر روزبروز كوچكتر از پیش به نظر می رسد و ایجاد شهرها و صنایع عظیم احتیاج به زمین بیشتری دارد معذالك در غالب كشورها سعی می شود كه از زمین های كشاورزی كسر نشده و با تكنولوژی صحیح از هر متر مربع زمین بهره برداری بیشتری به عمل آید .

مواد متشكله گیاهان علوفه ای

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود مقاله پرورش گاو