دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق تفسیر و تفاسیر امام فخر رازی و بیضاوی ( ورد) 💯

تحقیق تفسیر و تفاسیر امام فخر رازی و بیضاوی ( ورد)

 

تحقیق تفسیر و تفاسیر امام فخر رازی و بیضاوی ( ورد),تفسیر و تفاسیر امام فخر رازی و بیضاوی,دانلود تحقیق تفسیر و تفاسیر امام فخر رازی و بیضاوی ( ورد),تفسیر,و,تفاسیر,امام,فخر,رازی,و,بیضاوی,تحقیق,تفسیر,تفاسیر,امام,رازی,بیضاوی,ورد)

 

تحقیق تفسیر و تفاسیر امام فخر رازی و بیضاوی ( ورد)

تحقیق-تفسیر-و-تفاسیر-امام-فخر-رازی-و-بیضاوی-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه:
‏در سخنان ‏رسول ‏خدا ‏و ‏ائمه اطهار علیهم السلام‏، کلمات اهل بیت، ‏عترت‏، ‏آل ‏محمد ‏و قربی، آل رسول زیاد به چشم می‌خورد. اکنون باید دید اینان کیستند و چه ‏خصوصیاتی دارند.
‏اهل بیت همچون کشتی نوح :
‏رسول خدا بارها سخن از اهل بیت و عترت خود به ‏میان آورده و راجع به آنها فضائلی را بیان فرموده است، از آن جمله:
‏ابوذر ‏می‌گوید ‏روزی پیامبر فرمود:«. . . مَثَل اهل بیت من در میان شما مَثَل کشتی ‏نوح ‏است. هر کس به این کشتی سوار شود، نجات می‌یابد و هر کس نپذیرد، غرق می‌شود.»
‏و ‏نیز فرمود:«اهل بیت مرا مانند سر بدانید نسبت به بدن، و مانند دو چشم نسبت به سر؛ ‏چون بدن بدون سر راه نجات نمی‌یابد و سر بدون چشم هدایت نمی‌گردد.»
‏و نیز ‏در حدیث ‏متواتر ‏دیگری آمده است که رسول خدا ‏فرمود:«من در بین شما دو چیز گرانبها و پرارزش باقی می‌گذارم: یکی کتاب خدا، قرآن، ‏که ریسمانی است از آسمان به زمین، و دیگری عترت (اهل بیت) من. آگاه باشید که این دو ‏هرگز از یکدیگر جدا نمی‌گردند تا در روز قیامت بر من در ‏حوض ‏کوثر ‏وارد شوند. ای مردم، به کتاب خدا چنگ بزنید چرا که در آن هدایت و نور است، ‏و شما را در مورد اهل بیتم سفارش می‌کنم.» و این جمله را سه بار تکرار فرمود.
‏اهل بیت (عترت) پیامبر چه کسانی هستند؟
‏ابن ‏عباس ‏می‌گوید:
‏روزی رسول خدا برای ما خطبه‌ای خواند و فرمود:«. . . ای گروه ‏مردم! اهل بیت من اقوام نزدیک من و فرزندانم هستند. آنها گوشت و خون منند. از شما ‏در ‏روز قیامت ‏درباره آنها سؤال می‌شود. بدانید ‏که با آنها چه رفتاری خواهید داشت. هر کس آنها را آزار کند مرا آزار کرده و هر کس ‏به آنها ستم کند به من ستم کرده است. یاری آنها یاری من و عزّت آنها عزّت من است. ‏هر کس «هدایت» را از غیر آنها طلب کند، مرا تکذیب کرده است. از خدا بترسید، که هر ‏کس با آنها دشمنی کند من با او دشمنم و هر کس را که من دشمن او باشم وای بر او!»
‏آل محمد در تفسیر فخر رازی:
‏فخر رازی ‏یکی از علمای بزرگ ‏اهل تسنّن ‏است که در کتاب تفسیرش می‌گوید:«آل محمد یعنی کسانی که بیشترین تعلّق را به رسول ‏خدا دارند و شکی نیست که ‏علی ‏و ‏فاطمه ‏و ‏حسن ‏و ‏حسین ‏به او از سایرین نزدیک‌ترند. و این امری بسیار معلوم و متواتر است که آنها آل ‏محمدند. اگر کسی بگوید آل محمد بستگان پیامبرند، باز هم آن چهار نفر خواهند بود. و ‏اگر کسی بگوید آل محمد امّت پیامبرند، باز هم آن چهار نفر آل محمد هستند. پس در هر ‏حال، علی و فاطمه و حسن و حسین، آل محمد هستند.»
‏قربی در تفسیر بیضاوی :

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق تفسیر و تفاسیر امام فخر رازی و بیضاوی ( ورد)