دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری 💯

تحقیق بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری

 

تحقیق بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری ,بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری,دانلود تحقیق بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری ,بررسی,در,خصوص,رابطه,رضایت,شغلی,و,خلاقیت,با,بهره,وری,تحقیق,بررسی,خصوص,را,,,

 

تحقیق بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری

تحقیق-بررسی-در-خصوص-رابطه-رضایت-شغلی-و-خلاقیت-با-بهره-وریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏چکیده
‏بهره وری بعنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در بقای یک سازمان مطرح بوده که میتواند باعث زوال یا سرآمدی آن سازمان گردد . بهره وری عبارتست از ارزش تولید یک فعالیت نسبت به هزینه بکار رفته در انجام آن فعالیت و به زبان دیگر نسبت ستاده ها به داده ها می باشد .
‏از آنجاییکه مهمترین دغدغه مدیریت در هر سازمان افزایش ‏ ‏بهره وری و بررسی کلیه عوامل موثر بر آن می باشد ‏، ‏بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری ‏که یکی از عوامل مهم و موثر در افزایش یا کاهش ‏آ‏ن است و موضوع مورد بررسی بر اساس نمونه ‏”‏شرکت ‏کویر‏“‏ نیز می باشد، با توجه به تاثیر چشمگیر آن در کل سازمان بشرح ذیل مورد بررسی قرار میگیرد .
‏اولین قدم برای کاهش مشکل بهره وری در رابطه با رضایت شغلی و خلاقیت کارکنان ، شناخت عوامل بوجود آورنده آن می باشد که میتواند بدلیل مشکلات ساختاری یا محتوایی در هر سازمان یا موسسه تولیدی باشد . مشکلات ساختاری در سازمان را می توان بدلیل عدم وجود سیستم های انگیزشی ، پیچیدگی سازمان ، عدم تمرکز سازمانی ، عدم رعایت سلسله مراتب و … دانست و در خصوص مشکلات محتوایی نیز میتوان به عدم وجود استراتژی سازمانی یا طراحی هدف و فرهنگ حاکم بر سازمان اشاره نمود .
‏ما در این پژوهش کل عوامل موثر و متاثر در بهره وری سازمانی با رضایت شغلی و خلاقیت کارکنان را بصورت ریشه ای و با روش های علمی‏ ‏بررسی کرده و با عملیاتی کردن روش های ارائه شده پیامدهای انجام پژوهش مذکور را در ارتقای بهره وری سازمان بسنجیم .
‏در این پژوهش جامعه مورد بررسی کارگران خط تولید شرکت ‏کویر‏ بوده و اطلاعات گردآوری شده از طریق پرسشنامه و جداول اطلاعاتی بدست آمده . نتیجه حاصله از این تحقیق نشان میدهد که فاکتورهای خلاقیت و رضایت شغلی بر بهره وری کارکنان شرکت ‏کویر‏ تاثیری ندارد .
‏فهرست مطالب
‏پیشگفتار‏ 2
‏ فصل اول : طرح مسئله 4
‏بیان مسئله 4
‏گزاره های پژوهش 5
‏اهداف 5
‏اهداف ویژه 5
‏فرضی‏ه 6
‏ سوال پژوهش 6
‏متغیر های پژوهش 6
‏تعریف عملیاتی متغیر های پژوهش 6
‏واژه‌های کلیدی‏ 7
‏محدودیت های پژوهش 7
‏فصل دوم : پیشینه تحقیق ‏8
‏ پیشینه تحقیق 8
‏چارچوب نظری پژوهش 10
2
‏فصل سوم : روش های تحقیق‏ 13
‏روش شناسی پژوهش 13
‏جامعه آماری 13
‏حجم نمونه 13
‏ابزار پژوهش و نحوه گردآوری داده ها 13
‏روش تجزیه و تحلیل داده ها 13
‏فصل چهارم : یافته های تحقیق ‏ ‏15
‏. یافته‏‌‏های تحقیق و تجزیه و تحلیل یافته‏‌‏ها ‏ 15
‏سایر یافته ها ی تحقیق‏ ‏ ‏ ‏18
‏فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات‏ ‏21
‏نتیجه‏‌‏گیری‏ ‏21
‏پیشنهادات سازمانی ‏21
‏پیشنهادات جهت تحقیقات آتی 21
‏منابع ‏22
‏پیوست ها ‏23
‏پیشگفتار
‏در فصل اول این پژوهش به بیان مس‏ئ‏له و گزاره های تحقیق ‏همچنین‏ محدودیت های ‏پژوهش پرداخته شده است . ‏ ‏در فصل دوم به بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق پرداخته شده و چارچوب نظری پژوهش بیان گردیده است . در فصل سوم روش تحقیق ، جامعه مورد مطالعه ، نمونه انتخابی ، روش نمونه گیری و گردآوری داده ها ، تلخیص و تحلیل داده ها آورده شده است . در فصل چهارم به بیان یافته های تحقیق اختصاص دارد و در نهایت در فصل پنجم به نتیجه گیری و پیشنهاد پرداخته شده است . ‏در بخش بعدی به ذکر ‏منابع مورد استفاده‏ اختصاص یافته و در ضمایم پرسشنامه خام و جداول اطلاعاتی آورده شده است .
3
‏فصل اول : طرح مس‏ئ‏له
‏ ‏بیان مس‏ئ‏له
‏بهره وري عبار ت است از نسبت ستانده به داده. به عبارتي ديگر بهره وري نسبت توليد ياخروجي يك فعاليت اقتصادي است به عوامل توليد آن . اين عوامل مي توانند نيروي انساني، هزينه هاي توليد و حتي ماشين آلات و تجهيزات توليدي باشند. بهره وري تحت دو عامل اثربخشي و كارايي مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد . اثربخشي به مفهوم انجام كار درست و كارايي به معناي انجام درست كار مي باشد. بنابراين مفهوم بهره وري هم انتخاب هدف مناسب و صحيح را شامل مي شود و هم روشي كه براي رسيدن به آن هدف انتخاب مي گردد.
‏چه بسيارند مؤسسات و واحدهاي توليدي كه داراي ‏توليد بالا، كيفيت مطلوب و سود م‏ناسب ‏
‏مي باشند ولي بهره وري آنها در حد پاييني قرار دارد. پس بهره وري با سودآوري و توليد بيشتر تفاوت دارد.
‏از همين رو در ساليان اخير بحث بهره وري در كانون توجه مديران اجرايي قرار گرفته است. چراكه مديران و صاحبان صنايع به اين نتيجه رسيده اند كه عامل بقاي آنها در بازار رقابتي امروز تنها توليد و سودآوري نيست؛ بلكه در كنار اين دو بايد به هزينه و روش دستيابي به اين هدف نيز توجه نمود. ضمن آن كه بر اساس آمارهاي منتشره از سوي سازمان بهره وري آسيايي (APO)‏ و همچنين به استناد آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان ملي بهره وري، ميزان بهره وري در صنايع كشور به شدت پايين است. بنابراين مي توان چنين نتيجه گرفت كه مشكل پايين بودن سطح بهره وري، مشكل روز اغلب مؤسسات توليدي مي باشد. شركت ‏کویر‏ نيز به عنوان يك شركت توليدي با مشكل پايين بودن سطح بهره وري مواجه مي باشد.
‏به منظور كمك به حل مشكل بهره وري در شركت ها و سازمان ها با رويكرد فوق، نخستين گام شناخت عوامل و فاكتورهاي به وجودآورنده بهره وري مي باشد. بررسي اجمالي پيشينه تحقيق نشان مي دهد كه بهره وري تحت تأثير عوامل متعددي قرار دارد و فاكتورهاي زيادي در تغيير آن اثرگذار مي باشند. از آن جمله مي توان به عواملي چون مديريت، تكنولوژي و منابع انساني اشاره نمود. دربحث مديريت، سطح دانش و تجربه مديران، ميزان ريسك پذيري آنان و ثبات مديريت عواملي هستند كه مي توانند در ارتباط با بهره وري سازمان مورد بررسي قرار گيرند. در زمينه تكنولوژي، سطح تكنولوژي توليد مورد استفاده و استراتژي سازمان در توسعه تكنولوژي مي توانند بهره وري سازمان را تحت تأثير قرار دهند. در بعد نيروي انساني نيز سطح دانش و تجربه افراد سازمان، ميزان انگيزه، رضايت شغلي و خلاقيت آنها همه از جمله عوامل مهم اثرگذار بر بهره وري سازمان مي باشند.
4
‏در این پژوهش ‏در شركت ‏کویر‏ ، به نقش نيروي انساني در بهره وري ‏بعنوان عامل کلیدی ‏توجه‏ شده است ‏. از همين رو بررسي ارتباط بهره وري (مشكل) با ميزان رضايت شغلي و خلاقيت كاركنان شركت ‏کویر‏ به عنوان يك طرح پژوهشي تعريف شده است.
‏گزاره های ‏ پژوهش
‏عنوان تحقیق
‏بررسی‏ رابطه بهره وری تولید با رضایت شغلی و خلاقیت کارکنان‏ در شرکت ‏کویر‏ در سال 1385‏.
‏هدف‏
‏مشخص کردن رابطه بهره وری تولید با رضایت شغلی و خلاقیت کارکنان‏ در شرکت ‏کویر‏ در سال 1385.
‏اهداف ویژه :
‏مشخص کردن میزان بهره وری تولید در شرکت ‏کویر‏ در سال 1385 .
‏ ‏مشخص کردن وضعیت رضایت شغلی کارکنان شرکت ‏کویر‏ درسال
1385 .
‏ ‏مشخص کردن وضعیت خلاقیت کارکنان شرکت ‏کویر‏ در سال 1385 .
‏ تعیین همبستگی میان رضایت شغلی و میزان بهره وری در شرکت ‏کویر‏
در سال 1385 .
‏ تعیین همبستگی میان خلاقیت و نوآوری و میزان بهره وری در شرکت
‏کویر‏ در سال 1385 .
‏فرضی‏ه : ‏
‏افزایش رضایت شغلی کارکنان سبب افزایش بهره وری می شود .
‏افزایش خلاقی‏ت و نوآوری کارکنان سبب افزایش ‏بهره وری می شود .
‏سوال پژوهش :
‏وضعیت بهره وری ‏در شرکت ‏کویر‏ در سال‏ 1385 چگونه بوده ؟
‏توزیع فراوانی رضایت شغلی ‏کارکنان شرکت‏ ‏کویر‏ در سال 1385 چگونه بوده ؟
‏وضعیت بکارگیری خلاقیت‏ کارکنان شرکت ‏کویر‏ در سال 1385 چگونه بوده ؟

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق بررسی در خصوص رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری