تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق بازی کودکان 23 ص 💯

تحقیق بازی کودکان 23 ص

 

تحقیق بازی کودکان 23 ص ,بازی کودکان 23 ص, تحقیق بازی کودکان 23 ص ,بازی,کودکان,23,ص,تحقیق,بازی,کودکان

 

تحقیق بازی کودکان 23 ص

تحقیق-بازی-کودکان-23-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه
‏از دنیای بچه های دیروز تا عصر متنوع و پویای امروز زمانی گذشته است و بازی های نیز همانند جنبه های دیگر زندگی ، دچار تغییرات و تحولات خاصی شده اند.
‏بازیهای دیروز : بازی با پر طاووس و گذاشتن آن در لابه لای صفحات کتابها، خاک بازی و تیله بازی دیگر قدیمی شده اند امروز بچه های خانواده های مر‏ف‏ه با کامپیوتر ، کمودور، آتاری بازی می کنند گرچه شیوه ها و اسباب های بازی تغییر یافته اند. بازی همچنان ضرورت دوران کودکی است به قولی کودک بدون دوران بازی، کودک بدون دوران زندگی است .
‏مفاهیمی که در بازی کودکان نهفته‏ ‏است بسیار فراتر از مفهوم واژه هایی چون تفریح و سرگرمی اند. بازی ممکن است آموزش دهنده مفاهیم اساسی به کودک باشد بازی ممکن است کودک را از خود محوری برهاند. زند‏گی اجتماعی را به او بیاموزد و مف‏ری برای فراموشی شکست ها و ناکامی های روزانه باشد از این رو است که امروزه از بازی همچون روشی درمانی استفاده می کنند . از طریق بازی کودکان مضطرب ، پرخاشگر، خجالتی، عاطفی، بیش فعال، افسرده و ‏…‏. را می شناسند و سلامت بهداشت روانی و جسمی را برای آنان تدارک می بینند.
2
‏بازی هایی مانند آب بازی، خاک بازی، الک دولک، یه قل دو قل، ‏لی لی‏ بازی، خاله بازی، و ‏…‏. بازی ها و ورزش هایی مانند اسکی بازی، بندبازی، طناب بازی، فوتبال بازی، و هم چنین بازی با حیوانات مانند گاوبازی، سگ بازی ،‏ خروس بازی و نیز در فرهنگ محاوره‏ ای ما مانند قمار بازی، ‏نشانه ی ‏تنوع و گستردگی ‏بازی ‏در زندگی ماست معلوم می دارند که بخش قابل توجهی از عمر و وقت انسانها اعم از کودک و بزرگسالان‏ صرف انواع بازی های متداول می شوند.
‏کودکان به کمک این بازی ها، نیروی اضافه‏ ‏خود را تخلیه می کنند، رفع خستگی می کن‏ن‏د،رفع خستگی می کنند، مسائل و مشکلات عاطفی خود را حل می کنند موجبات ارضای نیازها و تمایلات خود را فراهم می آوردند و از لحاظ جنبه های جسمی و ذهنی رشد می یابند و برای زیستن در محیط اجتماعی می گردند.
‏تعریف بازی:
‏از بازی تعاریف متعددی ارارئه شده است در فرهنگ بزرگ و بستر
‏بازی حرکت، جنبش و فعالیت به مثابه حرکت عضلات است .
4
‏بازی آزادی یا محدودیتی برای حرکت یا جنبش است .
‏بازی فعالیت یا تمرین برای سرگرمی ، تفریح یا ورزش است .
‏مشخصه این تعاریف محدود نمودن بازی به جنبش های حرکتی و عضلانی است و این باعث می شود که تفاوت میان بازی و ورزش از نظرها دور بماند و ورزش در فرهنگ و بستر به معنی هرگونه فعالیت یا تمرین است که باعث لذت، سرگرمی، تفری‏ح و یا اشتغال باشد و یا فعالیتی‏ که نیاز کم و بیش به حرکات شدید و قوی و زور ورزی بدنی دارد. آنچه در تعریف ورزش اضافه شده رعایت برخی سنت ها یا قوانین مقرر است که این موضوع درباره ی بازی نیز صدق می کند یعنی در بازی ادامه بازی مستلزم رعایت مجموعه ای از قوانین و سنتها است .
‏عوامل موثر در بازی:
‏1‏ـ جنس‏ 2ـ سن 3ـ هوش 4ـ محیط
‏تاثیر جنس: ‏ج‏نسیت یکی از عوامل موثر در بازی است پسرها از بازی های دشواری که نیاز به فعالیت جسمانی دارند لذت می برند دختران بازی های ساکت ، آرام وظریف را دوست دارند در سن قبل از 8 سالگی کودکان به جنس هم بازی اهمیتی نمی دهند بین سنین 8 تا 10 سالگی تفاوت بازی بین دو جنس کاملاً آشکار است دخترها عروسک بازی ، شیر دادن به عروسک ، نوازش کردن را دوست دارند و ‏بازی ‏پسرها یک نوع اثبات خود را در برابر دیگران ‏است و برای دخترها یک نوع بودن با دیگران است .
‏تاثیر سن: کودک در هر سنی بازی خاصی را می پسندد از تولد تا 3 سالگی نوزاد دست و پا زدن، دالی بازی کردن و بازی های انفرادی با هدف شناسایی اندام ها ترجیح می دهند . ‏در مرحل 3تا 7 سالگی علاوه بر بازی
5
‏فردی قادر به انجام بازی گروهی هستند . با افزایش سن و کاسته شد‏ن‏ از اوقات فراغت و فعالیت هایی را انتخاب ‏می کند که لذت بیشتری را به او‏
‏می دهند و هر چه کودک بزرگ تر شود انتخاب دقیق تر است .‏.
‏تاثیر هوش:‏ هوش ممکن است بر نحوه بازی، انتخاب نوع بازی، نوع اسباب بازی و استفاده از آن تاثیر داشته باشد کودکان باهوش تر دست به ابتکار و نو آوری می زنند. قوای ذهنی خود را به کار می گیرند و مدت کمتری به یک بازی مشغول می شوند و بیشتر به دلیل انفرادی می پردازند و به علت توانایی کم خوب در گروه پذیرفته نمی شوند و اسباب بازی های خود را به اطراف می کوبند و متلاشی می کنند.
‏تاثیر محیط :‏ کودکان در سراسر دنیا شهر و روستا، کوه و دشت و هرکجا که باشند و بازی می کنند محیط فقط در نوع بازی آنان ‏تاثیر‏گ‏ذ‏ار است .فرهنگ هر جامعه در بازی اثر می گذارد و می توان گفت بازی به نوعی نشان دهنده ی فرهنگ آن جامعه است .
‏نظریات مربوط به بازی :
‏نظریه های بازی را در 6 طبقه جای داده اند:
‏1ـ نظریه انرژی مازاد (اضافی)
‏2ـ نظریه تنش زدایی
‏3ـ نظریه پیش تمرین
‏4ـ نظریه تجدید و تکامل
‏5ـ نظریه تخلیه ای
‏6ـ نظریه بیان خود
‏نظریه انرژی اضافی یا مازاد
‏شیل‏ر فیلسوف و شاعر آلمانی بازی را مصرف بدون هدف نیروی اضافی می داند و به نعره کشیدن ‏شیر و آواز پرندگان اشاره می کند بدون هدف خاصی به نوعی ارضا دست می یابند در نظریه انرژی ‏اضافی می توان وجود نیرو ‏و انروژی لازم را شرط مهم برای انجام هر نوع بازی دانست. اما در بر خی بازی ها نظیر پازل کودک به انجام تلاش و فعالیت های چشم گیر و صرف انرژی زیاد نیاز ندارد و حتی هنگام بیماری نیز می تواند از آنها لذت ببرد استفاده از ملاک انرژی برای تب

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق بازی کودکان 23 ص