دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق افراد موفق در دنیای مدرن و سیستم‌های آموزشی 💯

تحقیق افراد موفق در دنیای مدرن و سیستم‌های آموزشی

 

تحقیق افراد موفق در دنیای مدرن و سیستم‌های آموزشی ,افراد موفق در دنیای مدرن و سیستم‌های آموزشی,دانلود تحقیق افراد موفق در دنیای مدرن و سیستم‌های آموزشی ,افراد,موفق,در,دنیای,مدرن,و,سیستم‌های,آموزشی,تحقیق,افراد,موفق,دنیای,مدرن,سیستم‌های,آموزشی

 

تحقیق افراد موفق در دنیای مدرن و سیستم‌های آموزشی

تحقیق-افراد-موفق-در-دنیای-مدرن-و-سیستم‌های-آموزشیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏ا‏فراد‏ موفق در دنیای مدرن‏ و ‏سیستم‏‌‏های ‏آموزش‏ی
‏مقدمه
‏تغییرات و تحولات سریع در عوامل زیست محیطی و همچنین رشد برق‏‌‏آسای فن‏‌‏آ‏وری‏‌‏های نوین‏،‏ در کلیه شئونات زندگی آحاد بشر اثرگذاربوده است. این تحولات باعث گردیده که افرادی که ب‏ه ‏واسطه قابلیت‏‌‏ها و مهارت‏‌‏هایشان در سال‏‌‏های قبل انسا‏ن‏‌‏های موفقی بوده‏‌‏اند، با همان مهارت‏‌‏ها و استعدادها لزوما‏ً‏ در جهان پیش‏‌‏رو افراد موفقی نباشند. جوامع دنیای نوین برای رشد و تعالی خود نیازمند افرادی با مهارت‏‌‏های متفاوتی هستند.
‏این مقاله سعی دارد بر اساس معیارهای تعریف شده یونسکو پارامترهای انسان‏‌‏های موفق در جوامع نوین را تصویر سازد.‏ ‏همچنین نگاهی به سیستم‏‌‏های آموزشی و محتوای آن‏‌‏ها‏ ‏-‏ب‏ه ‏ویژه مباحث ریاضی و مسابقات ریاضی‏-‏ در دنیا می‏‌‏اندازد.
‏دنیای در حال تغییر
‏نگاهی مختصر به آمار تغییرات شاخص‏‌‏های اصلی و شرایط کنونی زندگی بشردر جوامع مختلف نظیر جمعیت، منابع طبیعی، محیط زیست، فناوری‏‌‏های نوین و شرایط جهانی شدن کشورها‏،‏ آن‏ ‏هم با سرعت و شتاب روزافزون گویای مطالب بسیاری است.
‏جمعیت ‏–‏ منابع طبیعی ‏–‏ محیط زیست
‏جمعیت و رشد آن در هر جامعه از بزرگ‏‌‏ترین و مهم‏‌‏ترین شاخص‏‌‏ها برای پیش‏‌‏بینی وضعیت زندگی است. شکل زیر نمودار رشد جمعیت در دنیا‏ را‏ از 1600 سال قبل از میلاد مسیح نشان می‏‌‏دهد:
http://www.cs.wvu.edu/~jalali/semidown/4th_wave%20oct%2023_02_part1.ppt
‏جمعیت جهان تا سال 2007 حدود 6‏/‏6 میلیارد نفر است که بیش از نیمی از آن‏‌‏ها را افراد کم‏‌‏تر ‏از ‏25 سال تشکیل می‏‌‏دهد و به این جمعیت تا سال 2050 هر 12 سال‏،‏ 1 میلیارد نفر اضافه می‏‌‏شود.‏ ‏8‏52‏ میلیون نفر از گرسنگی مزمن و حدود 2 میلیارد نفر از سوء تغذیه رنج می‏‌‏برند که رشد این ارقام نیز تقریبا متناسب با رشد کل جمعیت است.‏
http://www.commondreams.org/headlines06/1020-01.htm
‏این در حالی‏ ا‏ست که منابع طبیعی در دنیا با رشد منفی زیادی در حال کاهش است‏؛‏ ‏به ‏طوری که ظرف 300 سال آینده‏ ‏منابع طبیعی در دنیا ‏به اتمام‏ می‏‌‏ر‏س‏د و جمعیت جهان به حدود 30 میلیارد نفر خواهد رسید:
http://www.cs.wvu.edu/~jalali/semidown/4th_wave%20oct%2023_02_part1.ppt
‏فقط ظرف 50 سال گذشته، 50‏ ‏درصد از زمین‏‌‏های قابل کشت از بین رفته است.‏ در نمودار زیر ‏تاراج اکوسیستم محیط زیست و برنامه‏‌‏ریزی برای این چپاول تا سال 2050 توسط بشر را مشاهده کنید:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4391835.stm
‏اوضاع موجود و آینده‏،‏ باعث نگرانی بسیاری از برنامه‏‌‏ریزان و دولت‏‌‏مردان در کلیه کشورها گردیده است. نیازهای اساسی هر جامعه مانند تغذیه‏ و‏ اشتغال‏ برای این جمعیت رو به رشد از یک طرف و محدود شدن منابع طبیعی و کشاورزی از طرف دیگر،‏ موضوعات اصلی و نهادی این نگرانی‏‌‏ها را تشکیل می‏‌‏دهد.
‏فن‏‌‏آ‏وری اطلاعات و ارتباطات
‏این فن‏‌‏آ‏وری عامل مهم دیگری است که در‏ ‏این تغییرات عمده‏،‏ نقش عظیمی را ایفاء نموده است. این ابزار قدرتمند ‏در علوم‏ مختلف‏، ‏فعالیت‏‌‏های‏ شغلی و ‏حتی ‏زندگی عادی مردم‏ دنیا‏، بشر را به سمت یک دنیای مجازی سوق داده است.‏
‏افراد‏ ‏بدون حضوردر محل کارشان می‏‌‏تواند اکثر فعالیت‏‌‏های شغلی خود را انجام دهند.
‏تولیدکنندگان و سرویس‏‌‏دهندگان ‏-‏چه خصوصی و چه دولتی‏-‏ می‏‌‏توانند بدون حضور مشتریانشان‏،‏ کلیه مراحل فر‏آ‏یند پذیرش درخواست، طی ‏کردن ‏مراتب مربوطه، اخذ ت‏أ‏ییدیه‏‌‏ها… و نهایتا انجام خدمات مورد نظر را انجام دهند. نیروهای امنیتی و نظارتی بسیار‏ ‏دقیق، موثر و بسیار گسترده‏‌‏تر می‏‌‏توانند فعالیت‏‌‏هایشان را انجام دهند. فرد و جامعه بدون ملاقات حضوری یکدیگر‏ ‏می‏‌‏توانند با هم در تعام‏ل‏ باشند. هر کس فعالیت‏‌‏های عادی و روزمره خود را می‏‌‏تواند از داخل منزل به صورت الکترونیکی انجام دهد: ‏تماس با خانواده و دوستان، ‏خرید و فروش،
‏خدمات‏ بانکی، آموزش، ‏روادید شهری و شهروندی، ثبتی، املاک و مستغلات، بیمه،‏ خدمات درمانی وحتی تماس با پزشک.
‏نمودار زیر گویای این مطلب است که در آینده نزدیک فعالیت‏‌‏های جسمی بشر تا ‏چه ‏حد کاهش خواهد یافت:
http://www.cs.wvu.edu/~jalali/semidown/4th_wave%20oct%2023_02_part1.ppt
‏ از طرف دیگر به دلیل دسترسی بسیار سریع و موثر به آخرین دستاوردهای علمی و دانش بشری و ایجاد ارتباط قدرتمند بین افراد و متخصصان در اقصا نقاط جهان‏ از طریق این فناوری‏،‏ تاثیر چشم‏‌‏گیری در رشد دانش بشر داشته است. طبق آمار یونسکو در سال 2006‏ ‏(کتاب ‏«‏فن آوريهاي اطلاعات و ارتباطات در ‏آموزش‏ معلمان‏»‏ ترجمه مجيد شمس‏)‏، دانش بشر، هر 2 تا 3 سال ‏دو‏ برابر می‏‌‏شود و این رشد با شتاب زیادی در حال افزایش است:
‏جهانی شدن
‏دلیل دیگر تغییرات‏ عمده در جوامع، پدیدهء جهانی شدن است. ایجاد تشکل‏‌‏ها و‏ اتحادیه‏‌‏ها و تعریف استانداردهای‏ بین‏‌‏المللی جهت استفاده بهینه ازمنابع طبیعی، حفظ محیط زیست، تعریف موازین اخلاقی و جرم و احکام کیفری و قوانین بین المللی، رعایت حقوق بشر، ثبات صلح بین المللی، تعریف استانداردهای ‏تولید و ‏عرضه محصولات و ارایه خدمات در جهان… از یک طرف و گسترش دامنه خریداران و سرویس گیرندگان محصولات مختلف و از میان برداشته‏‌‏شدن مرزهای جغرافیایی در این عرصه ب‏ه ‏واسطه وجود فناوری ارتباطات، کشورها را موظف به رعایت موازین تعریف شده جهانی برای ارتباط هر چه بهتر و موثرتر و گسترش سهم‏ بیش‏‌‏تر‏ بازار برای محصولات خود در سایر کشورها می‏‌‏سازد که باعث تغییرات عمده ‏در شرایط ‏اجرايي و حتي ‏قانونی کشورها ‏می‏‌‏شود.
‏موفقیت انسان‏‌‏ها
‏دنیایی که تصویر شد جهانی سراسر تغییرات عمده و سریع است. به وضوح فاکتورها و پارامترهای موفقیت برای انسان‏‌‏ها نیز مطابق با این ‏شرایط محیطی‏، ثابت نمی‏‌‏ماند.‏ ‏آقای فرد دیوید به نقل از پروفسور هندرسون در کتاب ‏«‏مدیریت استراتژیک‏»‏ خود می‏‌‏گوید:
‏((‏سرعت سرسام‏‌‏آور تغییرات در جهان باعث شده است دنیایی بسیار پیچیده شکل یابد که روش‏‌‏های متداول و سنتی در اداره سازمان‏‌‏ها (و به تبع آن جوامع) نمی‏‌‏تواند ‏آن‏‌‏ها‏ را رشد دهد و حتی بقاء آن‏‌‏ها را تضمین کند. آن‏‌‏ها برای موفقیت در فعالیت‏‌‏هایشان احتیاج به افرادی پویا، خلاق، تحلیل‏‌‏گر و مجهز به فناوری اطلاعات و نحوه استفاده از آن دارند.‏))
‏جامعه موفق – انسان موفق
‏از دیدگاه جهانی کشورهایی موفق هستند و در آن‏‌‏ها ‏«‏توسعه‏»‏ مفهوم دارد که شاخص‏‌‏های اقتصادی‏،‏ فرهنگی، اجتماعی، رفاه عمومی و کیفیت زندگی رشد یافته باشد.
‏آ‏حاد یک جامعه رو به رشد باید انسان‏‌‏های از لحاظ اجتماعی و فردی سالم و از لحاط کاری باعث رشد و موفقیت روزافزون محیط کار خود شوند. کسی که بتواند باعث رشد، تعالی، توسعه و سربلندی محیط اطرافش شود انسانی موفق است.
‏فاکتورهای موفقیت‏ IQ)‏ وEQ‏)
IQ‏ یا ضریب هوشی‏،‏ عددی است که میزان اندازه‏‌‏گیری قدرت ادراک و استدلال منطقی از روی دانش قبلی و توان فراگیری افراد را مشخص می‏‌‏کند.
EQ‏ یا ضریب هوش احساسی، میزان توانایی ترکیب احساسات در استفاده از معلومات را اندازه‏‌‏گیری می‏‌‏کند.‏ هوش احساسی خصوصیاتی از قبیل درک شهودی، خلاقیت، تغییرپذیری ‏و انعطاف‏، روابط عمومی، شخصیت‏ و ‏اعتبار… ‏است‏.‏
‏به عنوان مثال استفاده ‏از ‏معلومات با ابزار شهود و ادراک حسی‏ و رابطه قوی و موثر ‏برای متعاقد کردن یک نفر برای انجام کاری را EQ‏ و استفاده از معلومات با استفاده از قدرت استدلال برای متعاقد کردن فرد را IQ‏ ‏نامند.
‏درصد بسیار‏ ‏ناچیزی از IQ‏ وابسته به تغذیه مناسب مادر در دوران بارداری و تغذیه کودک قبل از 6 سالگی (ب‏ه ‏ویژه قبل از 2 سالگی) است و تقریبا می‏‌‏توان گفت IQ‏ ‏تماما ‏ذاتی است.
‏اما در مورد EQ‏ دقیقا وارونه است یعنی درصد بسیار ناچیزی از آن ذاتی و مابقی اکتسابی است‏ و‏ با آموزش مناسب‏،‏ EQ‏ رشد می‏‌‏کند.
‏جالب است بدانی‏د‏ 20 درصد ‏از فاکتورهای ‏موفقیت افراد وابسته به IQ‏ و 80 درصد آن‏‌‏ها‏ وابسته به EQ‏ است. ‏پس 80 درصد عامل موفقیت افراد یک جامعه اکتسابی است و با آموزش‏‌‏های صحیح محقق می‏‌‏شود.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emotional_intelligence
‏ ‏ایران ‏جزء‏ مناطقی از جهان است که بچه‏‌‏هایی با IQ‏ بالا دارد. یعنی پروردگار ‏توانا‏ در این مورد نیز‏ -‏مانند بسیار‏ی‏ دیگر از نعمت‏‌‏ها‏-‏ به ‏ما بیش از دیگران بخشیده است. اما در خصوص EQ‏ ‏که در رابطه مستقیم با آموزش است ‏چطور؟
‏فاکتورهای موفقیت‏ در دنیای نوین ‏–‏ یونسکو
‏در یکی از سخنرانی‏‌‏های ‏کنفرانس ‏17‏-‏امین مطالعه کمیسیون بین‏‌‏المللی آموزش ریاضی‏ ‏(ICMI‏)‏ که دسامبر 2006 در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید،‏ نماینده یونسکو سندی از خصوصیات افراد موفق در جهان پیش رو با توجه به تغییرات اساسی در دنیا ارایه نمود.‏ این سند مبنای تغییرات عمده در سیستم‏‌‏های آموزشی کشورهای پیشرفته شده است. خلاصه‏‌‏ای از این خصوصیات به شرح زیر است:‏
‏مثبت فکر کردن:‏ تفکر بشر دوستانه و ارتباط ‏خیرخواهانه ‏و‏ سالم‏ با افراد و‏ ‏تفکر ‏دوستانه نسبت به محیط زیست و منابع‏ طبیعی‏،‏ ‏خ‏صوصی‏ا‏ت اصلی افراد ‏موفق‏ است تا بتوانند اعتماد محیط خود را ‏ب‏ه خود جلب نموده و در فعالیت‏‌‏هایشان با دیگران از‏ شخصیت و‏ اعتبار مناسبی برخوردار باشند.
‏روحیه مسوولیت‏‌‏پذیری و تلاش‏‌‏گری‏: ‏سخت‏‌‏کوشی‏ و تلاش‏‌‏گری‏، وقت‏‌‏شناسی، صحیح و دقیق و کامل و دل‏‌‏سوزانه‏ و با وجدان‏ کار کردن ‏این خصوصیت را تشکیل می‏‌‏دهد.‏ ‏داشتن یا نداشتن این خصوصیت مهم،‏ ریشه در آموزش‏‌‏ها و فرهنگ آن جامعه ‏دارد و علل مختلفی می‏‌‏تواند روی آن تاثیر‏‌‏گذار باشد. مثلا ‏کشورهای‏ آسياي شرقي‏ که از منابع طبیعی محروم هستند ‏افراد‏ کم‏‌‏ادعا و قانعی دارند و ‏روحیه تلاش‏‌‏گری و به تبع آن

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق افراد موفق در دنیای مدرن و سیستم‌های آموزشی