اقتصاد · دسامبر 26, 2023 0

اخلاق در حسابداری و اقتصاد 💯

اخلاق در حسابداری و اقتصاد

 

اخلاق در حسابداری و اقتصاد ,اخلاق در حسابداری و اقتصاد,دانلود اخلاق در حسابداری و اقتصاد ,اخلاق,در,حسابداری,و,اقتصاد,اخلاق,حسابداری,اقتصاد

 

اخلاق در حسابداری و اقتصاد

اخلاق-در-حسابداری-و-اقتصادلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 36 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام دانای توانا
اخلاق در حسابداری و اقتصاد
1
حسابداری دانشی است ارزشمند و مولفه اصلی برای اقتصاد بازار است . هیچ فعالیت اقتصادی بدون اتکا به حسابداری امکان پذیر نیست . حسابداری به ارائه اطلاعاتی در رابطه با وضعیت مالی و میزان سود دهی میپردازد . این دانش مبنای نظام های مالی وپولی کشور است و نقشی کلیدی در نظارت در راستای ایجاد قابلیت پاسخگویی و شفاف سازی در زمینه اقتصاد ایفا می کند. اما وجود میزان بالای کلاهبرداری هایی که در آنها حسابداران یا حسابرسان ، مدیران یا مسئولان اجرایی دخیل بوده اند منجر به بروز ابهامها و طرح پرسش هایی در رابطه با راستگویی و امانت حسابداران حرفه ای شده است . طی قرن بیستم حرفه حسابداری به عنوان شغلی وابسته به اخلاق و اصول اخلاقی تلقی می شد . اما این ادعا از سوی تنظیم کنندگان مقررات ، قانون گذاران ، سرمایه گذاران و سهامداران مورد تردید قرار گرفته است .
2
مقدمه:
اخلاق چیست؟
اخلاق را می توان به عنوان شاخه ای از فلسفه تعریف کرد که ارزش را با توجه به رفتار انسان در ارتباط با درستی یا نادرستی اقدام ها و نیز خوبی یا بدی نیت و پیامدهای اقدام ها مورد توجه قرار می دهد . در تعریفی گسترده تر ، اخلاق مجموعه ای از اصول یا ارزش های اخلاقی را شامل می شود . هر یک از ما دارای مجموعه ای هستیم که گاهی اوقات به طور صحیح به آن ها توجه داریم و در برخی موارد نسبت به آن ها بی توجهیم .
فیلسوف ها ، نهادهای مذهبی و سایر گروه ها اصول و ارزش های اخلاقی ایده آل را به شیوه های مختلف تعریف کرده اند . مثال هایی از اصول یا ارزش های اخلاقی تعیین شده در سطح اجرایی عبارتند از قوانین و مقررات ، تعالیم مذهبی ، مجموعه قوانین اصول اخلاقی در تجارت جهت گروه های حرفه ای یا صنعتی و آیین های اخلاق حرفه ای در سازمان ها.
به عبارت دیگر ، اخلاق مجموعه ای از معیار های اخلاقی جهت بررسی درستی یا نا درستی یک موضوع است .
3
اهمیت اخلاق :
ماهیت کار انجام شده توسط حسابداران و حسابرسان نیاز به سطح بالایی از اخلاق دارد . شناخت اخلاق میتواند حسابداران و حسابرسان را برای غلبه بر معضلات اخلاقی کمک کند . همچنین به آنها برای انتخاب صحیح کمک می کند ، اگرچه ممکن است به نفع شرکت نباشد اما برای سرمایه گذاران و ذینفعانی که از این اطلاعات استفاده میکنند مفید است .
4
اخلاق حرفه ای در حسابداری :
اخلاق حسابداری برای اولین بار توسط لوکا پاچیولی ( پدر حسابداری ) معرفی شد و بعد از آن توسط گروه های دولتی ، سازمان های حرفه ای وشرکت های مستقل گسترش یافته است . اخلاق دردوره های حسابداری در موسسات آموزش عالی و همچنین توسط شرکت های حسابداری آموزش وتدریس میشود.
با توجه به طیف وسیعی از خدمات حسابداری و فروپاشی و ورشکستگی شرکت های بزرگ ، با توجه به استانداردهای اخلاقی در حرفه حسابداری پذیرفته شده است . این فرو پاشی و ورشکستگی در نتیجه بی توجهی گسترده به شهرت حرفه حسابداری بوده است . برای مبارزه با انتقاد و جلوگیری از کلاهبرداری در حسابرسی ها ، سازمان های حسابداری مختلف و دولت ها مقررات و راه حل هایی را برای بهبود اخلاق در حرفه حسابداری وضع کرده اند .
5

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود اخلاق در حسابداری و اقتصاد