نمونه گزارش کارآموزی · دسامبر 26, 2023 0

گزارش کارآموزی نیروگاه نکا 70 ص 💯

گزارش کارآموزی نیروگاه نکا 70 ص

 

گزارش کارآموزی نیروگاه نکا 70 ص ,گزارش کارآموزی نیروگاه نکا 70 ص,دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه نکا 70 ص ,گزارش,کارآموزی,نیروگاه,نکا,70,ص,گزارش,کارآموزی,نیروگاه

 

گزارش کارآموزی نیروگاه نکا 70 ص

گزارش-کارآموزی-نیروگاه-نکا-70-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 58 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پيشگفتار
‏مطالبي كه در اين گزارش بيان شده گوشه‏‌‏اي بسيار كوچك از قسمتهاي مختلف نيروگاه عظيم نكاء مي‏‌‏باشد. كه سعي كرده‏‌‏ام عمده موارد مهم و كاربردي كه در يك نگاه و بطور مختصر مورد نياز خواهد شد را بيان كنم.
‏در جزوه حاضر سيكل نيروگاه و نقشه‏‌‏هايي جامعيت داشته و خلاصه‏‌‏اي از قسمتهاي اصلي نيروگاه كه نقش كليدي در كاربري اين صنعت مادر را دارا مي‏‌‏باشند، تا حد امكان توضيح داده‏‌‏ام.
‏واجب است از تمام مسئولين نيروگاه، متخصصين قسمت معاونت مهندسي ‏و قسمت آموزش كه امكان اين مهم را فراهم ساختند كمال سپاس و قدرداني ابراز نمايم.‏
‏مقدمه
‏انسان همواره براي رفاه زندگي خود در تكاپو بوده و هست. ابتدا نيروي ماهيچه‏‌‏اي را امتحان كرد كه با كهولت سن رفته رفته فرسايش مي‏‌‏يافت.
‏سپس انرژي باد و در كنار آن ا‏ز انرژي پتانسيل آب استفاده نمود. با گذشت زمان ديد بازتري پيدا كرد كه باعث درك انرژي بخار شد. استفاده از انواع انرژي همچون: انرژي شيميايي، جزر و مد درياها، انرژي هيدروليكي، هسته‏‌‏اي و بالاخره انرژي نوراني خورشيد را نيز آموخت كه همه در خدمت پيشرفت و تكامل انسان مي‏‌‏باشند. در اين ميان بهترين نوع انرژي بايد داراي خصوصيات كاملي باشد.
‏انرژي الكتريكي يكي از بهترين فرم‏‌‏هاي انرژي مي‏‌‏باشد زيرا :
‏توزيع و انتقال آن به راحتي و بطور مطمئن صورت مي‏‌‏گيرد ( انتقال انرژي الكتريكي از طريق خطوط نيرو در مقايسه با حمل سوخت با وسايل نقليه. )
‏دستگاههاي متنوعي را مي‏‌‏توان با آن بكار‏ انداخت.
‏راندمان انرژي الكتريكي در تبديل به انرژي‏‌‏هاي ديگر بالاست ( راندمان يك بخاري الكتريكي % 100 مي‏‌‏باشد درصورتيكه راندمان يك بخاري نفتي % 50 است. )
‏استفاده از آن هيچگونه آلودگي براي محيط زيست بوجود نمي آورد.
‏براي تأمين انرژي الكتريكي از تبديل فرمهاي ديگر انرژي موجود در طبيعت استفاده مي‏‌‏شود كه در حال حاضر متداول‏‌‏ترين آن تبديل انرژي شيميايي ‏به الكتريكي است كه با استفاده از‏ سوخت فسيلي ( سوخت مايع، گاز، ذغال‏‌‏سنگ ) در نيروگاههاي بخاري و يا گازي صورت مي‏‌‏گيرد‏ كه با توجه به راندمان بالاتر نيروگاههاي بخاري نسبت به گازي قسمت عمده تأمين برق بعهده اين نيروگاههاست. در نيروگاههاي بخاري سوخت فسيلي در كوره (بويلر)مي‏‌‏سوزد و انرژي شيميايي بين پيوندهاي خود را به صورت حرارت به آب مي‏‌‏دهد و آن را به بخار تبديل مي‏‌‏كند. بخار حاصل در توربين به انرژي مكانيكي تغيير شكل مي‏‌‏دهد كه با گرداندن ژنراتور انرژي الكتريكي بدست مي‏‌‏آيد. بنابراين فرم تغيير انرژي در نيروگاههاي بخاري بصورت زير است :
‏انرژي الكتريكي انرژي مكانيكي انرژي گرمايي انرژي شيميايي
‏بديهي است كه در اين تبديل انرژي مقداري تلفات وجود دارد كه با بهبود طراحيها و پيشرفت تكنولوژي سعي مي‏‌‏شود مقدار آن كم و حداكثر راندمان ممكن بدست مي آيد، بطوريكه راندمان نيروگاههاي بخاري از 20 % در نيروگاههي قديمي به حدود 42 % در نيروگاههاي مدرن امروزي افزايش يافته است.
‏حال كه مقدمه‏‌‏اي بر انرژي، علت مصرف انرژي الكتريكي و خلاصه‏‌‏اي از كار در نيروگاههاي بخاري بيان شد، نظري اجمالي بر روند توليد برق در ايران و تاريخچه نيروگاه حرارتي شهيد سليمي نكا‏ء‏ داشته سپس به توضيح در مورد قسمتهاي اصلي نيروگاه نكا‏ء‏ خواهيم پرداخت.
‏نيروگاه شهيد سليمي نكاء
‏صنعت برق در ايران بصورت نيروگاههاي ديزلي كوچك شبكه‏‌‏هاي توزيع محدود در برخي از شهرهاي بزرگ مانند تهران، تبريز و اصفهان در اواخر‏ قرن سيزدهم ( هـ . ش ) و توسط سر‏مايه‏‌‏داران بخش خصوصي آغاز گرديد. در اوايل دهه 1340 وزارت نيرو شركتهاي برق منطقه‏‌‏اي و سازمان آب و برق خوزستان تشكيل و كشور به 12 منطقه تقسيم شد و بدنبال آن در سال 1348 وزارت نيرو اقدام به تأسيس شركت توانير ( شركت توليد و انتقال نيروي برق ايران ) نمود.
‏ظرفيت كل نيروگاههاي حرارتي شركت توانير به هنگام تأسيس برابر 415 مگاوات و در سال 1365 با بهره‏‌‏گيري از 24 نيروگاه و 139 واحد توربين ** به بيش از 9332 مگا وات رسيد.
‏نيروگاه شهيد سليمي نكا‏ء‏ بعنوان يكي از مهمترين سرمايه‏‌‏هاي ملي و از بزرگترين نيروگاههاي كشور متشكل از دو بخش مستقل بخاري و گازي در ساحل درياي خزر و در 22 كيلومتري شمال شهرستان ‏نكا قرار دارد.
‏قدرت نامي اين نيروگاه 2035 مگا وات مي‏‌‏باشد كه از چهار واحد 440 مگا واتي بخار و دو واحد 13715 مگاواتي گاز حاصل مي‏‌‏شود.
‏سوخت اصلي واحدهاي بخاري، گاز و سوخت كمكي آنها مازوت و سوخت اصلي واحدهاي گازي، گاز و سوخت كمكي آنها گازوئيل است.
‏قرارداد احداث واحدهاي بخاري در تاريخ 8/6/1354 بين وزارت نيرو و كنسرسيومي متشكل از سه شركت آلماني به اسامي بي . بي . سي، بابكوك، بيلفينكر منعقد و متعاقب آن عمليات احداث شروع گرديد. اولين واحد در تاريخ 2/7/1385 و پس از آن به فاصله تقريبي هر شش ماه، يك واحد وارد مدار شده است.
‏نصب واحدهاي گازي پس از خريد تجهيزات از شركت زيمنس از سال 1367 توسط شركت نصب نيرو با نظارت قدس نيرو آغاز و اولين واحد در تاريخ ‏19/5/1369 و واحد بعدي به فاصله سه ماه پس از آن وارد مدار گرديده است.
‏سوخت مصرفي
‏سوخت اصلي نيروگاه نكاء گاز طبيعي مي‏‌‏باشد كه از منابع گاز‏سرخس تأمين ‏و بوسيله يك رشته ‏خط لوله به نيروگاه منتقل مي‏‌‏گردد. مصرف گاز هر واحد بخاري برابر 110000 ( نيوتن متر مكعب بر ساعت ) مي‏‌‏باشد. سوخت كمكي نيروگاه نفت كوره ( مازوت ) است كه از طريق مخزنهاي راه‏‌‏آهن به ايستگاه تخليه سوخت نكاء در فاصله 20 كيلومتري ‏نيروگاه منتقل مي‏‌‏گردد.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه نکا 70 ص