نمونه گزارش کارآموزی · دسامبر 26, 2023 0

گزارش کارآموزی كنجاله ـ خط توليد حلوا شكري 14 ص 💯

گزارش کارآموزی كنجاله ـ خط توليد حلوا شكري 14 ص

 

گزارش کارآموزی كنجاله ـ خط توليد حلوا شكري 14 ص ,گزارش کارآموزی كنجاله ـ خط توليد حلوا شكري 14 ص,دانلود گزارش کارآموزی كنجاله ـ خط توليد حلوا شكري 14 ص ,گزارش,کارآموزی,كنجاله,ـ,خط,توليد,حلوا,شكري,14,ص,گزارش,کارآموزی,كنجاله,توليد,حلوا,شكر,,,

 

گزارش کارآموزی كنجاله ـ خط توليد حلوا شكري 14 ص

گزارش-کارآموزی--كنجاله-ـ-خط-توليد-حلوا-شكري-14-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏گــزارش كــارآمــوزي
‏كنجاله
‏خط توليد حلوا شامل 50درصد كنجد و 50درصد شكر مي‏‌‏باشد. كنجد با نام علمي Sesam‏، اندي‏‌‏كام مي‏‌‏باشد . از خانواده پدالياسه مي‏‌‏باشد. كنجد داراي 16جنس و 60 گونه گياهي علفي مي‏‌‏باشد. كليات گياه‏‌‏شناسي به صورت يك و يا چند ساله، ساقه آن از نيم متر ‏متغير و روي ساقه آن برگ‏‌‏هاي بيضي شكل متقابل هم‏‌‏اند. ‏ميوه اين گياه يك كپسول بلند و نوك تيز كه داخل اين كپسول پن‏جاه تا شصت دانه كنجد وجود دارد. ارقام آن يا كنجد زرد يا سياه وجود دارد. عملكرد متوسط آن پانصد كيلو در هكتار مي‏‌‏باشد. زمان برداشت آن اول پاييز مي‏‌‏باشد.
‏مناطق كشت در ايران شامل جيرفت، خوزستان، گرگان، كلات، بجنورد و مغان مي‏‌‏باشد. ويتامين‏‌‏هاي B, D, E, F‏ و ليستين مي‏‌‏باشد. ‏مقدار روغن آن ‏در حدود 50درصد مركب از حدود 70درصد اسيدهاي چرب اشباع نشده مانند لينولئيك اسيد، اولئيك اسيد و چوب اشباع شده مانند اسيد بالمتيك و آراشيديك اسيد مي‏‌‏باشد. روغن‏‌‏هاي اشباع نشده و مفيد براي بدن است و در امريكاي شمالي و كانادا به مقدار زياد مي‏‌‏باشد.
‏اين روغن نه فقط كلسترول بدن را بالا نمي‏‌‏برد، بلكه آنرا كاهش مي‏‌‏دهد. معمولاً دانه‏‌‏ها را مي‏‌‏شويند تا رنگ روي آن از بين برود. سپس دانه‏‌‏ها را آسياب كرده و پوست ‏و ‏آن ‏را كه ‏سبك‏ است، و روي آب مي‏‌‏آيد، ‏مي‏‌‏گيرند. ‏سپس دانه‏‌‏ها را خشك كرده و در آب تميز مي‏‌‏كنند. اين خمير را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. اين روغن را از نقاله باقيمانده تحت فشار و گرما روغني بدست مي‏‌‏آيد كه به نام روغن گرم است كه البته ارزش غذايي روغن سرد را ندارد. روغن كنجد معجون ناشناخته مي‏‌‏باشد كه خوردن يك قاشق غذاخوري كنجد، موجب تامين 14درصد از نياز كلسيم خانم‏‌‏ها شده و اگر آنها عادت به بلند كردن ناخن‏‌‏هايشان داشته باشند، با مصرف كنجد ناخن‏‌‏هايشان محكم‏‌‏تر شده و ترك و شكنندگي بر روي اين عضو كه جزئي از زيبايي انگشتان است، ديده نمي‏‌‏شود.
‏به علاوه مصرف ‏2 قاشق غذاخوري آن رساندن 5 ميلي‏‌‏گرم روي را به بدن خصوصاً پوست، مو و ناخن‏‌‏ها را آسان مي‏‌‏كند. شايد بدانيد كه كمبود روي ‏چه اثراتي بر زيبايي دارد، آكنه را كمتر مي‏‌‏كند و از نازك شدن موها جلوگير مي‏‌‏كند. مانع ريزش موها، خصوصاً در خانم‏‌‏ها مي‏‌‏شود. در ضمن به دليل توام شدن اين ماده مغذي را ويتامين E‏، اين اثرات صدچندان شده و مي‏‌‏توان از خواص ضدچروك و سفيدكنندگي (ضد لك) اين ويتامين استفاده كرد.
‏حتماً مي‏‌‏دانيد كه كنجد چربي بسيار دارد، ‏اما اين چربي از نوع گياهي و چندباندي است. اين روغن داراي اسيدهاي چرب ضروري است كه در ساختمان‏‌‏ها پوست به عنوان يك جزء اصلي محسوب مي‏‌‏شوند و در صورتي كه كمبودي از اين مواد مغذي ايجاد نشود، پوست كاملاً يكنواخت و نرم و لطيف به نظر مي‏‌‏رسد. جالب است بدانيد كه وجود همين چربي‏‌‏هاست كه اگر با يك منبع پروتئيني دريافت ‏شود (كنجد به همراه چربي پروتئيني قابل توجهي دارد)، ‏به ترميم موهاي آسيب ديده پرداخته و از خشكي بيش‏‌‏ از حد اين عضو نيز جلوگيري مي
‏‌‏كند و موجب راحتي افرادي مي‏‌‏شود كه سالهاست از خشكي مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ كردن موهاي خشكشان مي‏‌‏هراسند، امروزه از روغن كنجد و خصوصاً كنجد سياه در تهيه انواع فرآورده‏‌‏هاي آرايشي و بهداشتي خصوصاً محصولاتي كه براي رفع انواع خشكي‏‌‏ها تجوير مي‏‌‏شوند، استفاده مي‏‌‏شود.
‏معمولاً در تركيب انواع كرم‏‌‏ها و ماسك‏‌‏ها و شامپوهاي ترميمي از اين روغن استفاده شده تا خاصيت درماني آنها چند برابر شود. در آخر شما را با ماسكي كه با روغن كنجد تهيه مي‏‌‏شود، براي تقويت موهاي خشك و آسي‏ب‏‌‏پذير توصيه مي‏‌‏شود آشنا مي‏‌‏كنيم‏.
‏قبل از هرچيز بايد بگوييم كه شما مي‏‌‏توانيد از اين ماسك بسته به موهايتان هفته‏‌‏اي 1 تا 2 بار بعد از شستشوي آنها در حمام استفاده كنيد. مواردي كه تهيه اين ماسك استفاده مي‏‌‏شوند، شامل 2 قاشق غذاخوري روغن كنجد، زرده تخم‏‌‏مرغ يك عدد، شير 2 قاشق مرباخوري، ‏‌‏آرد جوانه گندم 2 قاشق غذاخوري.
‏ابتدا مواد را كاملاً مخلوط كرده و بعد از شستشوي موها در حمام اين ماسك را بر تمام موها خصوصاً پوست سر قرار داده و كاملاً با دو دست ماساژ دهيد. هرقدر ماساژ بيشتر باشد، مواد آسان‏‌‏تر نفوذ مي‏‌‏كنند. سپس با گذشت 10 دقيقه آنها را آب ولرم آبكشي مي‏‌‏نماييم.
‏يكي از اثرات مفيد كنجد به شرح زير مي‏‌‏باشد:
‏به سر بماليد، باعث رشد و سياهي موي سر مي‏‌‏شود؛
‏براي كيسه صفرا مفيد است؛
‏اسهال خوني را برطرف مي‏‌‏كند؛
‏براي رفع تنگي تنفس و سرفه خشك و زخم ريه مفيد است.
‏بهترين كنجد براي حلو، كنجد افغانستان مي‏‌‏باشد، زيرا داراي دانه‏‌‏هاي يك دست و روغن شفافي دارد و همچنين داراي بازدهي بيشتري مي‏‌‏باشد.
‏فرآيند آماده‏‌‏سازي كنجد در كارخانه جهت توليد حلوا شكري
‏ابتدا كنجد را داخل حوضچه‏‌‏هايي مخصوص ريخته و آن را به مدت‏ 8-6 ساعت خيسانده تا پوست كنجد كاملاً مرطوب شده و جهت جداسازي پوست از دانه آماده شود.
‏جدا كردن پوست از دانه
‏مرحله اول
‏كنجد خيسانده شده داخل مخفظه‏‌‏هايي كه توسط پره‏‌‏هاي فلزي با سرعت بالا مي‏‌‏چرخد، مي‏‌‏ريزند تا كنجد با كوبيده شدن با ديواره محفظه مالش و با يك ديگر پوست آن به راحتي جدا شده و آماده انجام فرآيند بعدي بر روي آن مي‏‌‏گردد.
‏مرحله دوم:
‏بنابراين جدا كردن كامل پوست، پوست نرم شده، به علت چسبندگي به دانه جهت جداسازي كامل داخل حوضچه‏‌‏هاي آب نمك ريخته با توجه به خاصيت جرم حجمي پوست كنجد ته‏‌‏نشين شده دانه كنجد كه سبك‏‌‏تر است، بر روي آب نمك معلق مانده. پس از جمع‏‌‏آوري داخل وان‏‌‏ها جهت شستشو ريخته مي‏‌‏شود.
‏شستشوي كامل كنجد
‏كنجد جمع‏‌‏آوري شده از داخل حوضچه‏‌‏هاي آب نمك توسط فشار آب بالا در داخل وان‏‌‏هاي مخصوص، به مدت 4 الي 5 بار شسته شده تا كنجد تميز سفيد و يك دست شود.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود گزارش کارآموزی كنجاله ـ خط توليد حلوا شكري 14 ص