نمونه گزارش کارآموزی · دسامبر 26, 2023 0

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبياء 23 ص 💯

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبياء 23 ص

 

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبيا 23 ص ,گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبيا 23 ص,دانلود گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبيا 23 ص ,گزارش,کارآموزی,سالن,دستگاه,مرکز,تلفن,خاتم,الانبيا,23,ص,گزارش,کارآموزی,سالن,,,,

 

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبياء 23 ص

گزارش-کارآموزی-سالن-دستگاه-مرکز-تلفن-خاتم-الانبياء-23-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏موسسه آموزش عالی خيام
‏گزارش کارآموزی
‏سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبياء
‏فهرست ‏ مطالب
‏مقدمه ‏………………………………………………………………………………………………………………………‏. ‏4‏
‏طرح بندی مرکز‏ ………………………………………………………………………………………………………….‏5
‏اطاق MDF‏ ………………………………………………………………………………………………………….‏…………………….‏ 5
‏سالن PCM‏ ………………………………………………………………………………………………………………………………..‏ 5
‏سالن تغذیه‏ ……………‏..‏……………………………………‏………………………………………………………………………………‏ 5
‏اطاق کابل‏ ……………….‏..‏………………………………………………………………………………………………………………….‏ 5
‏سالن سوئيچ‏ ………………….‏….‏………………………………………………………………………………………..‏6
‏کلیات سیستم سوئیچ‏ …………………………………………………………………………………….‏………………………………‏ 6
‏سالن تجهیزات‏ ……………………………………………………………………………………………………………………………..‏ 6
‏سیستم BAM‏ …………………………………………‏…………………………………………………………………………………..‏8
2
‏پردازش مکالمه‏ …………………………………………………………………………………………………………………………….‏ 8
‏تجهيزات‏ سالن‏ ……………………………………………………………………………………………………………‏8
‏جايگاه‏ کاری‏ ………………….‏..‏……………………………………………………………………….‏……………….‏9
‏اطلاعات‏ …………………………‏………‏…………………………………………………………………………………‏9
‏مشترکین معمولی‏ ……………………………………………………………………‏……………………………………………………..‏9
‏مشترکین تلفن همگانی‏ …………………………………………………………………………………………………………………..‏10
‏سرویس ویژه‏ ………………………‏….‏.‏……………………………………………………………………………………………………‏10
‏خط‏ ……………………………………‏………..‏……………………………………………………………………‏………………………..‏ 10
‏ترانک‏ ………………………………………….‏……..‏……………………………………………………………………………………….‏ ‏10
‏انواع ترانک‏ ……………………………………‏……‏.‏………………………………………………………………………………………‏ 10
‏کاربرد ترانک‏ …………………………………………………………………………………………………………………….‏………….‏ ‏10
‏سیگنالینگ‏ …………………………………………..‏..‏……………………………………………………………………………………..‏ ‏11
‏کارهای روزانه ثابت‏ ………………………………………………..‏………………………………………………….‏11
‏تعویض پکیج‏ ……………………………………………………………………………………………………………………………….‏ 11
‏ تغییر log‏ سیستم‏ ………………‏…………………………………………………………………………………………………………‏ 11
‏ارسال کنتورهای همگانی و خدماتی ‏………………………………………………………………………………………..‏………‏ 11
‏تکمیل و تنظیم دفاتر گزارش‏ ………………………………………………………………………………………………………….‏ 12
‏ کارهای روزانه احتمالی‏……………………..‏.‏…………………………………….‏………………………………….‏12
‏مواردی که طی نامه از مراجع بالاتر ارسال می گردد‏ …………………………………………………………………………..‏.‏ 12
‏مواردی که از طریق طرح جامع ارسال می گردد‏ ‏……………………………‏…………………………………………………..‏.‏ 13
3
‏کارهای ماهيانه‏ …………………………………………………………..‏..‏……………………………………………..‏ 15
‏کارهای دو ماهه‏ ……………………………..‏…………………………………………………………………………..‏ 15
ASR & PBX‏ …………………………………………………………………………………………………………‏ 17
‏ترافيك سنجي‏ ………………..‏…………………………………………..‏.‏……………………………………………..‏ 17
‏ترافیک ابتدائی‏ …………………………………………………………………………………………………………………….‏………..‏.‏ 17
‏ترافیک انتهائی‏ ………………………………………………………………………………………………………………………………‏.‏ 17
‏مراحل كار با نرم افزار ترافيك سنجي مراكز C&C08‏ ………………………..‏……………………………………………‏.‏ 18
‏ترافيك سنجي مراكز C&C08‏ جهت مشتركين پرترافيك‏ …..‏..‏………………………………………………………….‏ 18
‏ترافيك سنجي مراكز C&C08‏ جهت يك كد خاص مثل ‏ ……………………………‏………………………………….‏ 19
‏اختصارات‏ ……………………………………………………………‏……‏………………………………………………‏ 21
‏فهرست منابع و مآخذ‏ …………………………………………..‏………………………………………………………‏ 22
4
‏مقدمه
‏امروزه در همه کشورهای جهان مخابرات ، ارتباطات و انتقال اطلاعات در حال پیشرفت و گسترش است و هر روز فناوری جدیدی روی کار می آید. در ایران نیز بدلیل احتیاج بیش از پیش مردم ، سازمانها و وزارتخانه ها مختلف به وسایل ارتباطی ، سعی در پیشرفت هرچه بیشتر وجود دارد.
‏به لحاظ اشتغال ، توسعه و رواج ICT‏ موجب پیدایش مشاغل جدید با کیفیتی نو و برتر می شود.
‏امروزه شبکه های دیگری بالاتر از شبکه محلی قرار می گیرند که امکان سرویس دهی به تمام مشترکین در تمامی نقاط جهان را فراهم می سازد (IN,NGN,…‏)
‏مهمترین و حساس ترین بخش در یک مرکز تلفن ، سالن دستگاه مرکز می باشد که هسته اصلی مرکز می باشد زیرا تمامی ارتباطات از آنجا شکل میگیرد . بعنوان مثال هنگامی که شما گوشی تلفن خود را برمی دارید صدای بوق (Dial Tone‏) میشنوید و بعد از آن میتوانید شماره گیری کنید برای همین بوق ساده در هنگام برداشتن تلفن تعداد زیادی سیگنال بین گوشی تلفن شما و مرکز‏ انتقال می یابد که به شما امکان شماره گیری می دهد.
‏یک مرکز تلفن بطور کلی شامل سالن دستگاه ، سالن ام دی اف ، سالن پی سی ام ، اتاق کابل ، اتاق نیرو ، باتری و دیزل می باشد و روال کلی برقراری ارتباط به شکل زیر است :
‏سالن دستگاه وظیفه سوئچینگ و برقراری ارتباط بین مشترکین ‏را ‏بعهده دارد که بعد از سالن دستگاه ارتباط از طریق سالن ام دی اف با اتاق کابل برقرار می گردد و از آنجا به کافو های خارج از مرکز ، سپس به پست های درب منازل و شرکتها و ازآنجا به مشترکین ‏و بالعکس.
‏بعلت پیچیدگی بخشهای مختلف ارتباطات در سالن دستگاه در این گزارش سعی بر این شده است که از جزئیات در مورد سوئیچ این مرکز خودداری شده و بیشتر به کلیات بخشهای مختلف سالن وکارهای انجامی روزانه و ماهیانه توسط کارشناسان سوئیچ بپردازم.
‏این مرکز دارای 40000 شماره تلفن میباشد که از این تعداد 5000 شماره آن مربوط به کافوهای نوری می باشد و باقیمانده شماره های اصلی سوئیچ می باشد که نگهداری این دو بخش بعهده پرسنل مختلف است.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبياء 23 ص