دام و طیور · دسامبر 26, 2023 0

کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی 💯

کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی

 

کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی نوغانداری به منظور تولید پیله مادر ، یکی از قدیمی ترین صنایع جهان یعنی صنعت نساجی است که طی آن برگ درخت توت به نخ ابریشم تبدیل شده و ارزش افزوده سرشاری پدید می آید ابریشم رشته ای است نازک ، بلند، سبک ، نرم ، جاذب الرطوبه ، رنگ پذیر ، مقاوم در برابر نوسات حرارت ، نا رسانا و درخ

 

کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی

کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی

دسته بندی دام و طیور
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات 13
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده :

نوغانداری به منظور تولید پیله مادر ، یکی از قدیمی ترین صنایع جهان یعنی صنعت نساجی است که طی آن برگ درخت توت به نخ ابریشم تبدیل شده و ارزش افزوده سرشاری پدید می آید . ابریشم رشته ای است نازک ، بلند، سبک ، نرم ، جاذب الرطوبه ، رنگ پذیر ، مقاوم در برابر نوسات حرارت ، نا رسانا و درخشنده که این خصوصیات باعث استفاده گسترده آن در تولید البسه ، نارسانا ها ، صنایع لاستیک و وسایل پزشکی و ….گشته است .

با توجه به مشکلات موجود بین عرضه و تقاضای ابریشم در جهان اجرای این طرح به عنوان یک فعالیت تولیدی ، ضمن اینکه گامی به سوی خود اتکایی کشور در محصولات کشاورزی به شمار می رود و دارای توجیه مناسب اقتصادی است می تواند تامین کننده نیاز منابع تبدیلی و بازار مصرف بوده ، و بستر ساز اشتغال به کار نیروهای متخصص ( خصوصا در علوم کشاورزی و دامپروری ) و فاقد تخصص گردد .

ضمن اینکه بانوان کار آفرین نیز می توانند با پیاده سازی این طرح ، گامی در جهت توسعه میهن بردارند .

این پروژه به مدت 7 روز و با حضور 20 نفر از زنان روستایی شهرستان راز و جرگلان توسط کارشناس زنان روستایی اجرا گردید . بر اساس نیاز سنجی شهرستان از زنان روستایی عنوان پروژه مشخص و اعتبار آن از طرف سازمان تامین و تخصیص داده شد . و با توجه به اعلام نیاز بهره برداران این پروژه برای گروه هدف زنان روستایی برگزار گردید و چند روز اول بر اساس عناوین و سر فصل های آموزشی مباحث به صورت گسترده ای ارائه گردید و از بخش فیلم و عکس و نشریات آموزشی نیز استفاده شد . . در روز آخر بازدید از کارگاه نوغانداری شهرستان تربت حیدریه انجام شد . و بعد از آن با احداث کارگاهی که گردانندگان آن افراد حاضر در کلاس بودند آموزش به اتمام رسید و با مشاهده نتیجه کار اثر مثبت کار و یادگیری موثر مشخص گردید و افراداعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند .

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی