کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی 💯

کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی

 

کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی ,کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی,دانلود کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی ,کارآفرینی,تولید,پودر,و,روغن,ماهی,کارآفرینی,تولید,پودر,روغن,ماهی

 

کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی

کارآفرینی-تولید-پودر-و-روغن-ماهیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
2
‏پ‏روژه درس کارآفرینی
‏موضوع طرح: ‏ایجاد ‏ ‏کارگاه تولید پودر‏ و روغن‏ ماهی
‏مقدمه:
‏به دليل وجود منابع غني و دست نخورده فانوس ماهيان در آبهاي جنوب ايران، اين نوع ماهي بعنوان ماده اوليه عمده در توليد پودر و روغن ماهي مورد استفاده قرار مي گيرد‏.‏ این نژاد از ماهی با توجه به بومی شدن در حوضه آبریز بخش جنوبی ایران ‏دارای ذخیره های انبوه در خلیج فارس می باشدو با توجه به غ‏ی‏ر خوراکی بودن آن سهمی از سبد خرید مشتریان محصولات دریایی ندارد‏ ‏.
‏از لحاظ کمیت رشد روز افزون سهم این ماهی‏ در صید سنتی ماهیگیران منطقه ‏باعث شده ‏که با توجه به غیر اقتصادی بودن و عدم وجود بازار خرید در منطقه به صورت مرده به دریا بازگردانده شود .‏تولید پودر ‏ و روغن ‏ماهی نیز وابسطه به وجود منابع ماهیان مذکور‏ وضایعات ماهیان خوراکی و غیر خوراکی دیگر‏ است ‏ ‏پودر ماهي عبارتست از محصول جامد فرآوري شده اي كه از آبگيري، پختن، جداسازي، خشك كردن و آسياب ماهي يا ضايعات آن به دست مي آيد.
‏پودر ماهي داراي سطح بالايي از اسيدهاي آمينه اصلي است كه در توليدات دانه اي كه غذاي اكثر حيوانات است كم يافت مي شود و و همچنين داراي اسيد هاي آمينه ميتونين و سيستئين با محتوا و قابليت هضم و ارزش غذايي بالا مي باشد.
3
‏چکیده طرح:
‏کارخانه تولید ‏پودر ‏ ماهی جهت تبدیل انواع ماهیهای غیرخوراکی و نیز ضایعات ماهیهای خوراکی به پودر پروتئین مورد استفاده قرار میگیرد. محصول این ‏کارگاه ‏ ارزش غذائی فراوانی در صنایع خوراک دام و طیور دارد و زمان پرواربندی‏ ‏را کوتاه ‏و حجم محصولات دامی ‏ ‏ را زیاد ‏مینماید‏.
‏انگیزه ی ‏طرح‏:
‏طرحی که شاهد آن هستید با عنوان – کارگاه تولید پودر و روغن ماهی – به این سبب به نظرم رسید که هرروزه شاهد از بین رفتن حجم زیادی از ماهیهای صید شده توسط ماهیگیران و فروشندگان محلی بوده ام‏ و این اسراف ها تنها سبب از بین رفتن سرمایه نمی شود بلکه سبب مشکلاتی از قبیل شرح زیر میشود:
‏از بین رفتن ضایعات ماهیهای خوراکی و ماهیهای غیر خوراکی‏
‏از بین رفتن جلوه عمومی شهرمخصوصا در محلهای توزیع و فروش ماهی
‏به خطر افتادن محیط یست و به وجود آمدن محلی برای رشد حشرات و حیوانات موذی
‏از جمله فواید طرح نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
‏ ‏ايجاد فرصتهاي شغلي مستقيم و غير مستقيم فراوان در منطقه‏
‏وجود بازار فروش و عرضه در منطقه ‏با توجه به وجود حوضچه تولید ماهی و میگو‏ و کثرت مرغداریها ‏ در منطقه‏
‏پيشگيري از هر گونه آلودگي زيست محيطي از طريق به كارگيري تجهيزات و تكنولوژي مدرن
‏زمينه سازي براي ايجاد و توسعه صيد صنعتي در آبهاي ايران و منطقه
‏جذب سرمايه گذاري خارجي
‏غني سازي خوراك دام، طيور و آبزيان
‏استفاده از منابع دست نخورده و غير مأكول و همچنين جذب صيد محلي شامل ساردين، موتو و‏…
‏كاربرد پودر و روغن ماهي
5
‏پودر ماهي به عنوان منبع غني پروتئين در تغذيه دام، طيور و آبزيان نقش بسزايي دارد. در حال حاضر اين محصول در صنعت مرغداري كه دومين صنعت كشور مي باشد، مصرف فراواني داشته و حدود 12- 6 درصد از ماده تشكيل دهنده دانه مرغ را در بر مي گيرد.این پودر در تهیه غذای آبزیان پرورشی از قبیل ماهی و میگو نیز مورد استفاده قرار میگیرند. همچنين در سالهاي اخير اين ماده در سر سفره غذاي انسانها نيز به طور مستقيم حضور پيدا كرده است.
‏بر اساس آمار ارائه شده از شركت هاي مهم پرورش آبزيان در جهان، رژيم غذايي مورد استفاده آنها داراي 54- 25 درصد پودر ماهي و 32 – 25 درصد روغن ماهي مي باشد‏.
‏ ‏روغن ماهی

‏ پودر ماهی ‏


‏طرح کلی کار:
‏ ‏تجهیزات ‏کار‏گاه‏ و شرح فرآیند تولید‏:
‏ یک ماشین خرد کن اولیه :
‏جهت خرد‏کردن‏ مواد اولیه و تبدیل آنها به قطعات کوچک میباشد که این قطعات توسط مارپیچ انتقال مواد به دیگ پخت اولیه منتقل میشود.
‏ دیگ پخت دو جداره‏:
‏ا‏ین دیگ‏ توسط تزریق روغن داغ در بین دو جدار حرارت غیر مستقیم لازم جهت پخت مقدماتی را فراهم نموده و توسط محوری با بازوها و مارپیچ های مخصوص و با سرعت قابل تنظیم ماهی پخته شده را به ماشین پرس هدایت می نماید

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی