دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

پمپ ه دروليكي 86 ص 💯

پمپ ه دروليكي 86 ص

 

پمپ ه دروليكي 86 ص ,پمپ ه دروليكي 86 ص,دانلود پمپ ه دروليكي 86 ص ,پمپ,ه,دروليكي,86,ص,دروليكي

 

پمپ ه دروليكي 86 ص

پمپ-ه-دروليكي-86-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 82 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پمپ ‏های هیدرولیكی
‏با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های ‏هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود ‏پمپ ‏هایی با توان و فشار های ‏مختلف بیش از پیش مورد نیاز است
‏با توجه به نفوذ روز افزون سیستم ‏های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود ‏پمپ ‏هایی با توان و فشار های ‏مختلف بیش از پیش مورد نیاز است . ‏پمپ ‏به عنوان قلب سیستم ‏هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و … تامین می ‏گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع ‏پمپ ‏در یک سیکل هیدرولیکی یا ‏نیوماتیکی انرژی سیال را افزایش می دهد تا در مکان مورد نیاز این انرژی افزوده به ‏کار مطلوب تبدیل گردد.
‏فشار اتمسفر در اثر خلا نسبی بوجود آمده به خاطر عملکرد ‏اجزای مکانیکی ‏پمپ ‏، سیال ‏را مجبور به حرکت به سمت مجرای ورودی آن نموده تا توسط ‏پمپ ‏به سایر قسمت های مدار ‏هیدرولیک رانده شود.
‏حجم روغن پر فشار تحویل داده شده به مدار هیدرولیکی بستگی ‏به ظرفیت ‏پمپ ‏و در نتیجه ‏به حجم جابه جا شده سیال در هر دور و تعداد دور ‏پمپ ‏دارد. ظرفیت ‏پمپ ‏با واحد گالن در دقیقه یا ‏لیتر بر دقیقه بیان می شود.
‏نکته قابل توجه در در مکش سیال ارتفاع عمودی مجاز ‏پمپ ‏نسبت به سطح آزاد سیال ‏می باشد ، در مورد روغن این ارتفاع نباید بیش از ‏۱۰‏ متر باشد زیرا بر اثر بوجود ‏آمدن خلا نسبی اگر ارتفاع بیش از ‏۱۰‏ متر باشد روغن جوش آمده و بجای روغن مایع ، ‏بخار روغن وارد ‏پمپ ‏شده و ‏در کار سیکل اختلال بوجود خواهد آورد . اما در مورد ارتفاع خروجی ‏پمپ ‏هیچ محدودیتی وجود ندارد ‏و تنها توان ‏پمپ ‏است که می ‏تواند آن رامعین کند.
●‏پمپ ‏ها در صنعت هیدرولیک به ‏دو دسته کلی تقسیم می شوند :
‏۱- ‏پمپ ‏ها با جا به جایی غیر ‏مثبت ( ‏پمپ ‏های دینامیکی)
‏پمپ ‏ها با جا به جایی ‏غیر مثبت : توانایی مقاومت در فشار های بالا را ندارند و به ندرت در صنعت هیدرولیک ‏مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا به عنوان انتقال اولیه سیال از نقطه ای به ‏نقطه دیگر بکار گرفته می شوند. بطور کلی این ‏پمپ ‏ها برای سیستم های فشار ‏پایین و جریان بالا که حداکثر ظرفیت فشاری آنها به ‏۲۵۰psi ‏تا‏۳۰۰۰si ‏محدود می گردد ‏مناسب است. ‏پمپ ‏های گریز ‏از مرکز (سانتریفوژ) و محوری نمونه کاربردی ‏پمپ ‏های با جابجایی غیر مثبت ‏می باشد.
‏۲- ‏پمپ ‏های ‏با جابه جایی مثبت
‏پمپ ‏های با جابجایی مثبت : در این ‏پمپ ‏ها به ازای هر دور چرخش ‏محور مقدار معینی از سیال به سمت خروجی فرستاده می شود و توانایی غلبه بر فشار ‏خروجی و اصطکاک را دارد . این ‏پمپ ‏ها مزیت های بسیاری نسبت ‏به ‏پمپ ‏های با جابه جایی ‏غیر مثبت دارند مانند مانند ابعاد کوچکتر ، بازده حجمی بالا ، انعطاف پذیری مناسب و ‏توانایی کار در فشار های بالا ( حتی بیشتر از psi)
‏الف)‏پمپ ‏ها با جابه جایی مثبت از ‏نظر ساختمان :
‏۱- ‏پمپ ‏های دنده ای
‏۲ – ‏پمپ ‏های پره ای
‏۳- ‏پمپ ‏های ‏پیستونی
‏ب)‏پمپ ‏ها با ‏جابه جایی مثبت از نظر میزان جابه جایی :
‏۱- ‏پمپ ‏ها با جا به جایی ثابت
‏۲- ‏پمپ ‏های با جابه ‏جایی متغییر
‏در یک ‏پمپ ‏با جابه جایی ثابت (Fixed Displacement) ‏میزان سیال ‏پمپ ‏شده به ازای هر یک دور ‏چرخش محور ثابت است در صورتیکه در ‏پمپ ‏های با جابه جایی متغیر (Variable Displacement) ‏مقدار فوق بواسطه تغییر در ارتباط بین اجزاء ‏پمپ ‏قابل کم یا زیاد کردن ‏است. به این ‏پمپ ‏ها ، ‏پمپ ‏ها ی دبی متغیر نیز می ‏گویند.
‏باید بدانیم که ‏پمپ ‏ها ایجاد فشار نمی کنند ‏بلکه تولید جریان می نمایند. در واقع در یک سیستم هیدرولیک فشار بیانگر میزان ‏مقاومت در مقابل خروجی ‏پمپ ‏است اگر خروجی در فشار یک اتمسفر باشد به هیچ وجه فشار خروجی ‏پمپ ‏بیش از یک اتمسفر نخواهد ‏شد .همچنین اگر خروجی در فشار ‏۱۰۰‏ اتمسفر باشد برای به جریان افتادن سیال فشاری ‏معادل ‏۱۰۰‏ اتمسفر در سیال بوجود می آید.
●‏پمپ ‏های دنده ای Gear Pump
‏این ‏پمپ ‏ها به دلیل ‏طراحی آسان ، هزینه ساخت پایین و جثه کوچک و جمع و جور در صنعت کاربرد زیادی پیدا ‏کرده اند . ولی از معایب این ‏پمپ ‏ها می توان به کاهش بازده ‏آنها در اثر فرسایش قطعات به دلیل اصطکاک و خوردگی و در نتیجه نشت روغن در قسمت های ‏داخلی آن اشاره کرد. این افت فشار بیشتر در نواحی بین دنده ها و پوسته و بین دنده ‏ها قابل مشاهده است.
‏۱- ‏دنده خارجی External Gear Pumps
‏۲– ‏دنده داخلی Internal Gear Pumps
‏۳- ‏گوشواره ای Lobe Pumps
‏۴- ‏پیچی Screw Pumps
‏۵- ‏ژیروتور Gerotor Pumps
●‏دنده خارجی External Gear Pumps
‏در این ‏پمپ ‏ها یکی از چرخ دنده ها به ‏محرک متصل بوده و چرخ دنده دیگر هرزگرد می باشد. با چرخش محور محرک و دور شدن دنده ‏های چرخ دنده ها از هم با ایجاد خلاء نسبی روغن به فضای بین چرخ دنده ها و پوسته ‏کشیده شده و به سمت خروجی رانده می شود.
‏لقی بین پوسته و دنده ها در اینگونه ‏پمپ ‏ها حدود ( (‏۰.۰۲۵ mm ‏می ‏باشد.
‏افت داخلی جریان به خاطر نشست روغن در فضای موجود بین پوسته و چرخ دنده ‏است که لغزش ‏پمپ (Volumetric efficiency ) ‏نام دارد.
‏با توجه به دور های بالای ‏پمپ ‏که تا rpm ‏۲۷۰۰ ‏می رسد ‏پمپاژ بسیار سریع انجام می شود، این مقدار در ‏پمپ ‏ها ی دنده ای با جابه ‏جایی متغییر می تواند از ‏۷۵۰ rpm ‏تا ‏۱۷۵۰ rpm ‏متغییر باشد. ‏پمپ ‏ها ی دنده ای برای ‏فشارهای تا (كیلوگرم بر سانتی متر مربع‏۲۰۰ ) ۳۰۰۰ psi ‏طراحی شده اند که البته ‏اندازه متداول آن ‏۱۰۰۰ psi ‏است.
●‏دنده داخلی Internal Gear Pumps
‏این ‏پمپ ‏ها بیشتر به منظور ‏روغنکاری و تغذیه در فشار های کمتر از ‏۱۰۰۰ psi ‏استفاده می شود ولی در انواع چند ‏مرحله ای دسترسی به محدوده ی فشاری در حدود ‏۴۰۰۰ psi ‏نیز امکان پذیر است. کاهش ‏بازدهی در اثر سایش در ‏پمپ ‏های دنده ای داخلی بیشتر از ‏پمپ ‏های دنده ای خارجی است.
● ‏پمپ ‏های گوشواره ای Lobe Pumps
‏این ‏پمپ ‏ها ‏از خانواده ‏پمپ ‏های دنده ‏ای هستند که آرامتر و بی صداتر از دیگر ‏پمپ ‏های این خانواده عمل می ‏نماید زیرا هر دو دنده آن دارای محرک خارجی بوده و دنده ها با یکدیگر درگیر نمی ‏شوند. اما به خاطر داشتن دندانه های کمتر خروجی ضربان بیشتری دارد ولی جابه جایی ‏حجمی بیشتری نسبت به سایر ‏پمپ ‏های دنده ای خواهد داشت.
● ‏پمپ ‏های پیچی Screw Pumps
‏پمپ ‏پیچی یک ‏پمپ ‏دنده ای با جابه جایی ‏مثبت و جریان محوری بوده که در اثر درگیری سه پیچ دقیق (سنگ خورده) درون محفظه آب ‏بندی شده جریانی کاملا آرام ، بدون ضربان و با بازده بالا تولید می کند. دو روتور ‏هرزگرد به عنوان آب بندهای دوار عمل نموده و باعث رانده شدن سیال در جهت مناسب می ‏شوند.حرکت آرام بدون صدا و ارتعاش ، قابلیت کا با انواع سیال ، حداقل نیاز به ‏روغنکاری ، قابلیت پمپاژ امولسیون آب ، روغن و عدم ایجاد اغتشاش زیاد در خروجی از ‏مزایای جالب این ‏پمپ ‏می ‏باشد.
●‏پمپ ‏های ‏ژیروتور Gerotor Pumps
‏عملکرد این پمپها شبیه ‏پمپ ‏های چرخ دنده داخلی است. ‏در این ‏پمپ ‏ها عضو ژیروتور ‏توسط محرک خارجی به حرکت در می آید و موجب چرخیدن روتور چرخ دندهای درگیر با خود می ‏شود.
‏در نتیجه این مکانیزم درگیری ، آب بندی بین نواحی پمپاژ تامین می گردد. ‏عضو ژیروتور دارای یک چرخ دندانه کمتر از روتور چرخ دنده داخلی می باشد.
‏حجم ‏دندانه کاسته شده ضرب در تعداد چرخ دندانه چرخ دنده محرک ، حجم سیال ‏پمپ ‏شده به ازای هر دور چرخش ‏محور را مشخص می نماید.
‏كليات
‏پُمپ ‏یا ‏تُلُمبه ‏وسیله‌ای مکانیکی برای انتقال مایعات ‏است که با افزایش فشار جریان آن، امکان جابجایی
‏مایعات را به ارتفاعی ‏بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین دست (معمولاً حوضچه یا مخزن) فراهم ‏می‌آورد.
‏پمپ ‏کاربردهای فراوان در صنعت و حتی در وسایل نقلیه دارد. مانند ‏پمپ ‏بنزین یا ‏پمپ ‏آب ‏خودرو ‏تا پمپ‌های بزرگ برای پر کردن حوضچه‌های تعمیر ‏کشتی.
‏تعریف ‏پمپ: ‏به طور کلی ‏پمپ ‏به دستگاهی گفته می شود که انرﮊی مکانیکی را از یک منبع خارجی اخذ و به ‏سیال مایعی که از آن عبور می کند، انتقال می دهد. در نتیجه انرﮊی سیال پس ‏از خروج از این دستگاه (‏پمپ) ‏افزایش می یابد. در ‏پمپ ‏ها تغییرات انرﮊی سیال همواره به صورت تغییر فشار سیال مشاهده می گردد. از ‏پمپها برای انتقال سیال به یک ارتفاع معین و یا جا به جایی آن در یک سیستم ‏لوله کشی و یا هیدرولیک استفاده می نمایند. به عبارت کلی تر از ‏پمپ ‏برای انتقال سیال از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می کنند. پمپها دارای ‏انواع مختلفی هستند که هرکدام دارای کاربرد خاصی می باشند. مهم‌ترین ‏پمپهایی که در این واحد استفاده شده اند عبارت‌اند از:
1. ‏پمپهای سانتریفوﮊ. 2. ‏پمپهای رفت و برگشتی. 3. ‏پمپهای چرخ دنده ای.
‏پمپهای سانتریفوﮊ: ‏این پمپها از نوعی می باشند که انتقال انرﮊی ‏از آنها به سیال به طور دائمی انجام می پذیرد. پمپهای سانتریفوﮊ معمولاً ‏نیروی محرکه خود را از طریق یک الکترو موتور (موتور الکتریکی) دریافت می ‏کنند. انتقال نیروی محرکه از موتور به ‏پمپ ‏از طریق یک محور به نام شَفت منتقل می شود. شَفت موتور به وسیله نوعی تجهیزات مکانیکی به نام کوپلینگ به شَفت ‏پمپ ‏متصل شده است. به این ترتیب انتقال نیرو به راحتی از طریق شفت موتور الکتریکی به شفت ‏پمپ ‏منتقل می گردد.
‏پمپ ‏های سانتریفوﮊ دارای یک محفظه هستند که حلزونی شکل است و پوسته یا کِیسینگ ‏نامیده می شود و درون آن یک یا چند چرخ قرار دارند که روی یک محور (شفت) ‏نصب شده اند. هر چرخ مجهز به تعدادی پره می باشد. انتقال انرﮊی به سیال در ‏این قسمت انجام می شود. برای اینکه از محل خروج شفت از کِیسینگ ‏پمپ ‏سیالی خارج نشود و اصطلاحا نشتی به خارج نداشته باشیم از ابزاری به نام ‏مکانیکال سیل استفاده شده است. نکته بسیار مهم در مورد این نوع پمپها ‏هواگیری یا پرایم کردن ‏پمپ ‏پیش از روشن کردن آنها می باشد. یعنی پس از لاین آپ نمودن ‏پمپ ‏و اطمینان از ورود سیال به داخل ‏پمپ‏، باید از خروج کامل هوا یا گاز حبس شده در داخل ‏پمپ ‏نیز اطمینان حاصل نمود. از این نوع پمپها در ابعاد و اندازه های مختلف برای مصارف گوناگون ساخته می شوند.
‏پمپهای رفت وبرگشتی: ‏این نوع پمپها وسایلی هستند که انتقال ‏انرﮊی از آنها به سیال به صورت پریودیک و دوره ای می باشد. نیروی محرکه ‏این نوع پمپها نیز غالبا توسط موتورهای الکتریکی تامین می گردد. در این ‏نوع پمپها حرکت چرخشی میل لنگ تبدیل به حرکت رفت و آمدی پیستونی در یک ‏سیلندر می شود. با عقب رفتن پیستون در سیلندر ایجاد مکش شده و در نتیجه ‏مایع از طریق یک شیر ورودی داخل سیلندر می گردد. با حرکت پیستون به طرف ‏جلو دریچه ورودی بسته و مایع از طریق شیر خروجی به خارج هدایت می گردد. ‏شیرهای ورودی و خروجی یکطرفه بوده و طوری ساخته شده اند که در مراحل رفت و ‏آمد پیستون، از ورود مایع داخل سیلندر به قسمت کم فشار و بالعکس ممانعت ‏شود. اگر بجای پیستون، پلانجری در داخل سیلندر رفت و آمد کند در این حالت ‏به آن ‏پمپ ‏پلانجری می گویند. در ضمن چنانچه پلانجر دیافراگمی را حرکت دهد ‏پمپ ‏از نوع دیافراگمی است. فرق میان پیستون وپلانجر در این است که طول سر ‏پیستون کوتاه تر از مسافتی است که پیستون درون سیلندر طی می نماید، در ‏حالی که طول پلانجر بیشتر از طول مسافت طی شده توسط آن در داخل سیلندر می ‏باشد. از طرفی در پمپهای پیستون از حلقه یا رینگی جهت آب بندی پیستون و ‏سیلندر استفاده شده است که روی بدنه پیستون قرار گرفته و همراه آن حرکت می ‏کند، در حالیکه در پمپهای پلانجری این رینگ روی سیلندر قرار دارد و ثابت ‏است. این پمپها معمولاً کم ظرفیت هستند ولی فشار خروجی سیال را می توانند

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پمپ ه دروليكي 86 ص