دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

پتروگرافي ومينرالوگرافي 💯

پتروگرافي ومينرالوگرافي

 

پتروگرافي ومينرالوگرافي ,پتروگرافي ومينرالوگرافي,دانلود پتروگرافي ومينرالوگرافي ,پتروگرافي,ومينرالوگرافي,پتروگرافي,ومينرالوگرافي

 

پتروگرافي ومينرالوگرافي

پتروگرافي-ومينرالوگرافيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پتروگرافي ومينرالوگرافي:
‏پس از بازديد از كانسار منگنز طودي و بررسي اين منطقه از لحاظ سنگ شناسي دو واحد سنگي مشخص شد كه يكي از اين واحدها كه از لحاظ سني قديميتر است شيل مي‏‌‏باشد و واحد ‏سنگي ديگر كه تشكيل دهنده كانسار اين منطقه است منگنز نام دارد كه بر روي شيل رسوب كرده البته يك واحد ديگر بر روي منگنز قرار دارد كه حاصل از فوران آتشفشان تفتان است كه بصورت خاكستر آتشفشاني بر روي لايه منگنز رسوب كرده است و پوزولان آندزيتي نام دارد كه پوزولان جهت استفاده در ساخت سيمان كاربرد دارد. از نمونه‏‌‏هاي برداشت شده مقاطع صيقلي و نازك تهيه گرديد و اين مقاطع در زير ميكروسكوپ مطالعه و بررسي شد و از آنها عكس‏‌‏هايي در نور XPL‏ تهيه شد.
‏مقاطع صيقلي تهيه شده از سنگ منگنز و مقاطع نازك از شيل مي‏‌‏باشد. بعد از مطالعه مقاطع صيقلي وجود كانيهاي زير در اين سنگ محرز گرديد:
‏يكي از كانيهاي موجود در منگنز پيرولوزيت است كه شناسايي اين كاني در مقطع از روي مشخصاتي همچون بافت گل كلمي، انيزوتروپي خيلي قوي، چند رنگي واضح و رنگ سفيد متمايل به زرد آن صورت گرفت كه فرمول شيميايي اين كاني MN2O‏ مي‏‌‏باشد.
‏كاني ديگري كه مشاهده گرديد كاني مگنتيت است كه اين كاني در زير ميكروسكوپ داراي رنگ تيره بود و يك كاني فلزي است كه البته اين كاني در بعضي نقاط در حال تبديل به هماتيت است كه به رنگ سبز متمايل به آبي ديده مي‏‌‏شود.
‏همچنين در اين مقطع گانگ يا باطله به رنگ تيره مشاهده مي‏‌‏شود.
‏از طرفي بعد از بررسي مقاطع نازك حاصله از شيل نيز يكسري كاني تشخيص داده شد: يكي از اين كاني‏‌‏ها كوارتز است كه به رنگ روشن و تقريباً سفيد رنگ در مقطع ديده شد و يكي از بارزترين مشخصه‏‌‏هاي ‏آن خاموشي موجي بود كه در اثر چرجاندن صفحه ميكروسكوپ ديده مي‏‌‏شد وهمچنين كاني بيوتيت نيز به رنگ قهوه
‏‌‏اي روشن در داخل م‏قاطع به چشم مي‏‌‏خورد و بخشهاي تيره مقاطع از كانيهاي اوپاك تشكيل شده بود.
‏شكل 3-1: كانيهاي پيرولوزيت بصورت غشائي در اطراف باطله يا گانگ قرار گرفته است، همچنين اين كاني بصورت گل كلمي هم مشاهده مي‏‌‏شود كه تقريباً حدود 10 درصد مقطع را كاني پيرولوزيت در بر گرفته است، از طرفي مقدار كمي منگنيت نيز در اين مقطع مشاهده مي‏‌‏شود.
‏شكل 3-2: كاني پيرولوزيت بصورت بافت پركننده فضاي خالي مشاهده مي‏‌‏شود همچنين در اطراف باطله با ادخالهايي از منگنتيت ديده مي‏‌‏شود.
‏شكل 3-3 و 3-4: بقايايي از كاني اوليه يا مگنتيت بصورت ادخال در داخل پيرولوزيت و باطله مشاهده مي‏‌‏شود.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پتروگرافي ومينرالوگرافي