پاورپوینت ژئو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐) 💯

پاورپوینت ژئو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐)

 

پاورپوینت ژو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐),ژو تکنیک و مقاومت مصالح,دانلود پاورپوینت ژو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐),ژو,تکنیک,و,مقاومت,مصالح,پاورپوینت,تکنیک,مقاومت,مصالح,(⭐⭐⭐)

 

پاورپوینت ژئو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-ژئو-تکنیک-و-مقاومت-مصالح-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 11 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
مطالب این شماره
رفتار مكانيكي خاک ‎ هاي غيراشباع (سيدمحمد منصورزاده)
كارايي روش رادار نفوذي در كاوش ‎ هاي صحرايي ژئوتكنيك (علي قنبري)
مديريت ريسک در سدهاي خاکي (علي نورزاد، محمدحسن سبط و محسن روحاني ‎ نژاد)
نمودارهاي طراحي روسازي راه ‎ هاي بدون رويه مسلح شده به ژئوسنتتيک ‎ ها (حسين مؤيدي)
تحليل عددي برای تعيين اثر سربار نواری بر ديوارهاي حائل و ارزيابي روش ‌ هاي كلاسيك
(محمد ملکی و علی درخشان)
تعیین سطح لغزش بحرانی در ترانشه ‎ های خاکی با استفاده از الگوریتم ژنتیک
(کامران نوبخت وکیلی، میرمحمد سید ‎ هاشمی، علیرضا عاملی)
بررسي عددي رفتار ريزشمع تحت بار محوري استاتيكي (علی ‎ اکبر حشمتی و وحید نصیری)
تعیین مدول عکس ‌ العمل بستر و خصوصیات بار– نشست برای نهشته ‎ های قلوه سنگی حاوی شن با استفاده از آزمایش بارگذاری صفحه ‎ ای (ترجمه: بابک کاظمی)
رفتار مكانيكي خاک ‎ هاي غيراشباع
چکیده:
در اين مقاله رفتار مكانيكي خاك ‎ هاي غيراشباع (همچون تغيير حجم و مقاومت برشي) مورد مطالعه قرار گرفته است. براي توصيف رفتار مكانيكي هر نوع خاكي، اعم از اشباع و غيراشباع، لازم است كه حالت تنش در آن خاك به طور دقيق مورد بررسي قرار گيرد. حالت تنش نيز شامل تركيبات معيني از متغيرها موسوم به متغيرهاي حالت تنش مي ‎ باشد. اين متغيرها مستقل از خواص فيزيكي خاك بوده و تعداد آنها برای توصيف حالت تنش در خاك، اغلب وابسته به تعداد فازهاي تشكيل دهنده خاك مي ‌ باشد. در خاك ‎ هاي اشباع به ‎ دليل ساختار دو فازي، وجود يك متغير حالت تنش كافيست تا بتوان به وسيله آن رفتار خاك را مورد مطالعه قرار داد. اين متغير همان تنش مؤثر ترزاقي يعني مي ‎ باشد. اما در خاك ‎ هاي غيراشباع به ‎ دليل ساختار سه يا چهار فازي، برای بررسی حالت تنش حداقل احتياج به دو متغير مي ‎ باشد. به عبارت ديگر نمي ‎ توان با تنها يك متغير حالت تنش، رفتار اين خاك ‎ ها را مورد مطالعه قرار داد. با بررسي هايي كه در اين زمينه انجام گرفته است، چنين به نظر مي ‎ رسد كه دو متغير مكش ماتريك يعني و تنش نرمال خالص يعني مناسبترين تركيب دو تايي براي توصيف حالت تنش در خاك ‎ هاي غيراشباع مي ‎ باشند.
کلمات كليدي: خاك غيراشباع، متغير حالت تنش، مکش ماتریک، تنش نرمال خالص.
سيدمحمد منصورزاده، عضو هيئت علمي پژوهشكده حمل و نقل
بازگشت
كارايي روش رادار نفوذي در كاوش ‎ هاي صحرايي ژئوتكنيك
چکیده:
روش رادار نفوذي يكي از روش ‎ هاي جديد در كاوش ‎ هاي صحرايي مي ‎ باشد كه بر مبناي ارسال امواج الكترومغناطيس و تهيه تصوير از پاسخ امواج ارسالي ابداع شده است. در شرايط كنوني و در سطح بين ‎ المللي از اين روش براي شناسايي عوارض مدفون در خاك، سنگ و كاوش ‎ هاي زيرسطحي استفاده مي ‎ شود. با اين حال متأسفانه این روش در ايران مورد توجه واقع نشده است. در اين مقاله به منظور معرفي اين تكنيك به مجامع علمي كشور، مباني روش مذكور بيان شده و در پي آن به بحث پيرامون قابليت اين تكنيك در مطالعات ژئوتكنيك در پروژه ‎ هاي مختلف عمراني پرداخته شده است. بررسي ‎ هاي انجام شده نشان مي ‎ دهد رادار نفوذي قادر است در مطالعة ساختگاه سدها و مسير تونل ‎ ها، موقعيت نواحي خرد شده سطحي، سطح آب زيرزميني و مرز لايه ‎ ها استفاده شده و پاره ‎ اي از خصوصيات ژئوتكنيكي پي را تعیین کند. از طرف ديگر در كاوش ‎ هاي درون شهري از اين سيستم مي ‎ توان براي شناسايي حفرات احتمالي زیر سطح زمين و همچنين موقعيت عوارض و لوله ‎ هاي مدفون استفاده نمود. نهايتاً با توجه به اینكه عمق نفوذ امواج از اصلي ‎ ترين محدوديت ‎ هاي اين تكنيك مي ‎ باشد، عمق كارايي رادار نفوذي در مصالح مختلف و اثر آب در كاهش نفوذ امواج مورد بحث واقع شده است.
كلمات كليدي: رادار نفوذي، ژئورادار، كاوش ‎ هاي صحرايي، ژئوتكنيك، GPR .
علي قنبري، استاديار گروه مهندسی عمران، دانشگاه تربيت معلم
بازگشت
مديريت ريسک در سدهاي خاکي
چکیده:
با توجه به نقش طرح ‌ هاي توسعه منابع آب، تعيين صحت و ارزيابي عملکرد مورد انتظار از سدها براي تصميم ‌ گيران اهميت زیادی دارد. با توجه به تأثير مدهاي خرابي در سدهاي خاکي و عدم قطعيت موجود در مهندسي سدسازي و ژئوتکنيک، ضروري است در ابتدا ريسک ‌ ها شناسايي شده سپس با تکنيک ‌ هاي تحليل کيفي، موارد اولويت ‌ بندي گردد. در مرحلة بعد، مقادير ريسک ‌ هاي مهم به صورت کمي مشخص شده تا در نهايت اقداماتي جهت کاهش يا بهبود اثرات آن انجام گيرد. در اين مقاله سعي خواهد شد با استفاده از مفاهيم ريسک و نحوه ارتباط آن با سيستم ‌ سازه ‌ هاي خاکي و تشريح مزاياي استفاده از آن، مشاوران و مديران طرح ‌ ها را به منظور استفاده از فرآيند مديريت ريسک ترغيب نموده، تا با انجام اين فرآيند، به سمت احداث، بهره ‌ برداري و نگهداري ايمن ‌‌ تر همراه با صرف هزينه مناسب ‌ تر اقدام نمود.
کلمات کليدي: مديريت ريسک، منابع آب، سدهاي خاکي، مدهاي خرابي.
علي نورزاد، استاديار دانشگاه صنعت آب و برق
محمدحسن سبط، دانشيار دانشگاه صنعتي اميرکبير
محسن روحاني ‎ نژاد ، دانشجوي کارشناسي ارشد خاک ‌ وپي ، دانشگاه علم و صنعت ايران
بازگشت

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت ژئو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐)