پاورپوینت های علمی · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت سلامت برای همه 💯

پاورپوینت سلامت برای همه

 

پاورپوینت سلامت برای همه ,سلامت برای همه, پاورپوینت سلامت برای همه ,سلامت,برای,همه,پاورپوینت,سلامت,برای

 

پاورپوینت سلامت برای همه

پاورپوینت-سلامت-برای-همهلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 67 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

1
به نام خدا
مبحث:
– سلامت برای همه ( HFA )
– مراقبتهای بهداشتی اولیه ( PHC )
2
( Health For All by 2000 (HFA 2000
در سال 1977 در سي‌امين مجمع جهاني بهداشت در شوروي سابق (قزاقستان Alma-Ata )، شعار سلامتی براي همه تا سال 2000 ( HFA 2000 ) اعلام و بیانیه آلماآتا منتشر شد.
هدف كلي HFA 2000 : دستيابي همه مردم جهان در سال 2000 ميلادي به سطحي از سلامتي جسمي، رواني و اجتماعي كه آنها را قادر سازد زندگي سازنده اي از نظر اجتماعي و اقتصادي داشته باشند.
3
سلامت ( بهداشت ) براي همه (Health for all – HFA)
در بيانيه رسمي سي ‌ امين مجمع جهاني بهداشت در سال 1977 كه به بيانيه آلماآتا معروف است اعلام گرديد كه در دهه هاي آينده هدف اجتماعي و اصلي دولت ها و سازمان جهاني بهداشت بايد دستيابي همه مردم جهان در سال 2000 ميلادي به سطحي از سلامتي (سلامتي جسمي، رواني و اجتماعي) باشد كه امكان برخورداري از يك زندگي مؤثر و مولد را براي آنان فراهم آورد.
در سال 1978 نيز كنفرانس مراقبت هاي اوليه بهداشتي در آلماآتا (مركز جمهوري قزاقستان) ‌ تشكيل گرديد و روش دستيابي به سلامت براي همه ، مراقبت هاي بهداشتي اوليه (Primary Health Care- PHC) معرفي شد.
درماه مي سال 1979 استراتژي جهاني سلامت براي همه توسط سي و دوّمين اجلاس سازمان جهاني بهداشت مورد تصويب قرار گرفت و نمايندگان كشورهاي عضو پذيرفتند كه استراتژي هاي كشوري سلامت براي همه را بر اساس مراقبت هاي اوليه بهداشتي تدوين و به مرحله عمل درآوردند.
4
در زمينه هدف، اصول استراتژيك و شاخص هاي دستيابي به HFA بايد توجه داشت ك ه:
سلامت براي همه يك هدف واحد و محدود نيست بلكه جرياني است كه به بهبود مداوم سلامت مردم منجر مي شود.
سلامت براي همه به اين معني نيست كه در سالهاي آتي ديگر كسي بيمار و ناتوان نخواهد بود و گروه پزشكي مراقبتهاي پزشكي را براي يكايك مردم جهان و ناخوشيهاي آنان تامين خواهند كرد .
بلكه بدان معناست كه سلامت پا مي ‌ گيرد و در هر كجا كه مردم زندگي و كار مي ‌ كنند خدمات بهداشتي در اختيار آنان خواهد بود و مردم امكانات بهتري براي رشد و رسيدن به كهنسالي سالم و فعال را خواهند داشت و افراد و خانواده ‌ ها به شيوه قابل قبول و متناسب با توان و مشاركت خود به مراقبت هاي اساسي سلامت دسترسي خواهند يافت.
5
هدف سلامت براي همه بر پايه سياست هاي زير استوار است:
  سلامت و تندرستي حق مسلم مردم است و تامين آن يك هدف اجتماعي در سراسر جهان است.
اختلاف موجود بين وضعيت بهداشتي مردم جهان، نگراني مشترك تمام كشورهاست و بايد به شدت كاهش يابد. بنابراين پايه و اساس استراتژي بهداشت براي همه توزيع عادلانه امكانات بهداشتي در بين كشورها و در درون كشورها به ترتيبي كه به دسترسي عموم مردم به مراقبت هاي اوليه بهداشتي و خدمات پشتيبان آن بيانجامد مي باشد.
حق و وظيفه مردم است كه به صورت فردي و گروهي در برنامه ريزي و اجراي مراقبت هاي بهداشتي خودشان نقش داشته باشند. بنابراين مشاركت فعال مردم در شكل دادن به آينده بهداشتي و اقتصادي جامعه از عوامل اساسي در تحقق استراتژي هاي بهداشت براي همه است.

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت سلامت برای همه