پاورپوینت · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت دستگاه tms 💯

پاورپوینت دستگاه tms

 

دانلود پاورپوینت دستگاه tms بررسی دستگاه tms پاورپوینت جامع و کامل دستگاه tms کاملترین پاورپوینت دستگاه tms پکیج پاورپوینت دستگاه tms مقاله دستگاه tms تحقیق دستگاه tms

 

پاورپوینت دستگاه tms

پاورپوینت دستگاه tms

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2.09 مگا بایت
تعداد صفحات 34
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 34 صفحه

دستگاه tms electero magnetic induction بیشترینمبحثی که در حالحاضر در دنیا مطرح می باشد
کهبا استفادهازخازنومدارالکتریکی القامغناطیسی ایجادمیشود. :Coilوسیله ای است که مغناطیس را از دستگاه به بدن فرد منتقل می سازد. انواع coil 1-نوعگرد:میدانمغناطیسدرلبههایش تشکیلمیشود
2- نوعهشتی: کانونی عمل می کند Navigator از مغز فیلمبرداری وعکسبرداری می کند که آیا جایی را که
برای تحریک انتخاب نمودیم صحیح است یا نه؟ فیزیوپاتولوژیTMS مثل دارو در شکاف سیناپسی عمل می کند وباعث تغییر در بعضی از نوروترنسمیترها می شود.

باتغییر درغشای نورونوتغییر در پتانسیلعملنورون باعث تحریکپذیرییامهار در نورون می شود.

مثلا در یک بیماراضطرابیکه پتانسیلاستراحتغشا
نورونبالاترازحد معمولمی باشد(بجای 70- تبدیلبه 65- میشود)
ودرحقیقتآستانه تحریکغشای نورونبالا است.
با داروی مثلبنزودیازپینآستانه تحریک رو پایینمی آوریم.

TMSبصورت مشابه باعث می شود که پتانسیل استراحت غشا را تغییر دهد . دریک سیم پیچجریانبا آمپر بالا حرکت میکند پیرامونسیمپیچمیدانمغناطیس تشکیلمی شود که اینمیدانمغناطیسی از طریق جمجمه باعث ایجادیک جریان در سطح کورتکس می شود.
درحال حاضر با Deep TMS که فقط در اسرائیل استفاده شده است می توان قسمت Sub کورتکس رانیز تحت تأثیر قرار دهد. مفهوم Motor threshold یعنیآستانه حرکتیفردرا بدست می آوریمواینمیزانتحریککم ترین وکم خطرترینحالت برای فردمی باشد.
کهدر دو فازRest وActive انجام می شود.(که فاز Active آستانه تحریک کم تر ومطمئن تری لازم دارد) مفهوم میزانقدرت TMS 8کیلوآمپرتبدیل به5/2تسلاالقامغناطیسیمیشودواینباعث میشودکهدستگاهی باقدرت5/2تسلابتواند30تسلادربافتموردنظرمیدانمغناطیسیایجاد بکند کهمعادلبا500میلیولت القاءپتانسیلودرنهایتجریانی درحدود 15میلی آمپر دربافت ایجاد میکند.

(مفهوم میزان قدرت این است كه یك وزنه 1کیلو گرمی را50متر به سمت بالا پرتاب کنیم وبرگردد). انواع TMS 1-Single :می بایست مد دستگاه را در این Optionتنظیم کنیم و Motor Threshold راتعیین می کنیم.

2-Paired pulse :جنبه پژوهشی دارد وبصورت Contra lateral استفاده می شود.

3- Repeatetive روتین ترین حالت می باشد که Pulseهای متعدد را در واحد زمان به بافت مورد نظر منتقل می کند . بحث جالب TMS در حال حاضر در دنیا لوکالیزه شدن مدار عصبی درگیر شده می باشد که در دست بررسی است . انتخاب پارامترهادرTMS 1- Intensity
2- Duration
3-Frequency
4- Type of coil
5- Type of stimulation
6- Zone of stimulation انواع کار با rTMS 1- online :فرد Task را انجام می دهد و همزمان TMS می گیرد . یا همزمان با TMS تحت روان درمانی قرار بگیرد .

2- off line: صرفا یک تحریک می باشد.

مزایای TMS 1- Safe
2- noninvasive
3- More selective
معایب TMS 1- seizure
2- memory loss
نکاتی در رابطهبا تشنج 1- شایعترین عارضهدرTMS است .


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت دستگاه tms