پاورپوینت های علمی · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت در مورد قرآن و انسان 💯

پاورپوینت در مورد قرآن و انسان

 

پاورپوینت در مورد قرآن و انسان ,قرآن و انسان, پاورپوینت در مورد قرآن و انسان ,قرآن,و,انسان,,پاورپوینت,مورد,قرآن,انسان

 

پاورپوینت در مورد قرآن و انسان

-پاورپوینت-در-مورد-قرآن-و-انسانلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 10 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسمی تعالی
موضوع:
قرآن و انسان
قرآن چگونه خداوند سبحان بی پایان و نور و تبیان کلی شی است
هر اثر نمودار دارائی موثر خود است ، لذا همانطور که – حق سبحانه – صمد حقیقی ، اعی وجود مطلق غیر متناهی است کتاب او نیز حافل جوامع کلم نوریه خارج از حد و عد و احصاء است : قل لو کان البحر مدادا لکلمات ربی لنفد البحر قبل ان تنفد کلمات ربی و لوجئتنا بمثله مددا و لو ان ما ی الارض من شجره اقلام و البحر یمده من بعده سبعه ابحر مانفدت کلمات الله ان الله عزیز حکیم .
و چنانکه الله تعالی نور کل شی است و هر چیز بدو شناخته می شود که :
الله نور السموات و الارض و عرفت الاشیا بالله کتاب او نیز نور و تبیان کل شی است : : فامنوا بالله و رسوله و النور الذی انزلنا و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شی و هدی و رحمه و بشری للمسلمین و کل شی احصیناه فی امام بین .
کلمه مبارکه کل شی که انکراتست . چیزی را فرو گذار نکرده است ، پس چیزی نیست که قرآن تبیان آن نباشد . ولی قرآن در دست انسان زبان فهو . تبیان کلی شی و زبان کلمات الله بی انتها است . این انسان زبان فهم راسخ در علم است : و الراسخون فی العلم یقولون امنا به . لکن الراسخون فی العلم منهم و المومنون یومنون بما انزل الیک .
قرآن و تحدی آن
قرآن حروف آن اسرار کلمات آن جوامع کلم آیات آن خزائن ، سوره های ان مدائن حکم ؛ مدخل آن باب رحمت بسم الله الرحمن الرحیم وقف خاص مخلوق فی احسن تقویم واقف آن رحمن و موقوف علیه آن انسان است.
و کل شی در آن احصا شده است و منطوی بر حقایق کلیه الهیه و جامع حکم علمیه و عملیه است و تبیان کلمات غیر متناهی کتاب بی پایان هستی و مبین اسرار اسماء غیبی و عینی است بدون اینکه هیچ اصطلاحی از اصطلاحات فنون علوم را بکار برده باشد بلکه به صورت طبیعی و سیاق عرفی و عادی عربی مبین تکلم فرموده است و مع ذلک در مقام تحدی برای ابد می فرماید : قل لئن اجتمعت الانس و الجن علی ان یاتو بمثل هذا القرآن لایاتون بمثله و لو کان بعضهم لبعض ظهیرا ، ام یقولون افتریه قل فاتوا بعشر سور مثله مفتریات و ادعوا من استطعتم من دون الله ان کنتم صادقین . فان لم یستجیبوالکم فاعملوا انما انزل بعلم الله و ان لا اله الا هو فهل انتم مسلمون . و ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فاتوا بسوره من مثله و ادعوا شهداء کم من دون الله ان کنتم صادقین . فان لم تفعلو و لن تفعلو فاتقوا النار التی وقودها الناس و الحجاره اعدت للکافرین . قرآن را به صورت طبیعی و سیاق عادی و عربی مبین ، بدون اعمال اصطلاحات صناعی با اعلام تحدی طوری نازل فرموده است تا خامل و نبیه ، و عامی و فقیه و بدوی و مدنی هر یک به مراتب خود از ان بهره برند و هیچ کس در کنار این سفره الهی بی طعمه نماند ؛ چنانکه تعیین اوقات را به امارات طبیعی اعنی امر واقعی حقیقی تکوینی – ارجاع فرموده است نه صناعی تا همه کس را بکار آید ، و در عین حال به تعبیری تادیه کرده است که معجز هر ذی فن یکفن در صناعت است . فرمود : یسئلونک عن الاهله قل هی مواقیت للناس والحج ، لذا از عترت مروی است که الصوم للرویه و الفطر للرویه مفاد آیه اینکه ترا از هلال پرسند ، بگو هلال میزان اوقات برای مردم است.
و حج و فرمود : وکلواواشربوا حتی یتبین لکم الخیط الابیض من الخیط الاسود من الفجر ثم اتموا الصیام الی الیل. و ملاک را صبح صادق قرار داده است که تشخیص ان برای همه میسور است چنانکه از یتبین مستفاد و روایات اهل بیت عصمت و وحی بدان ماثور است و تفصیل آن در دروس معرفت وقت و قبله راقم مسطور است . و فرمود : اقم الصلوه لدلک الشمس الی غسق اللیل و قرآم الفجر ان قرآن الفجر کان مشهودا . این کریمه ناطق مواقیت پنجگانه صلوات یومیه است که از زوال شمس از کبد سما تا انتصاب لیل ظهرین و عشائین را است و فجر صلوه صبح را .
و فرمود : و هو الذی جعل لکم النجوم لتهتدوا بها فی ظلمات البر و الحر . و فرمود : هو الدی جعل الشمس ضیاء و القمر نوراً و قدره منازل لتعلموا عدد السنین و الحساب .
و بر این دأب و منوال ، رسول اکرم (ص) اوقات ظهرین را بر مبنا امارت طبیعی از روی سایه دیوار مسجد مدینه به طرز بدیعی معین فرموده است که هم برای عامه مردم در تعیین اوقات ظهرین دستوری سهل التناول بوده باشد ، و هم برای مثال ابوالوفا بوزجانی ، ریاضی دان بزرگ اسلام ، اصابع قبله مدینه طیبه تنها معجزه فعلی باقی رسول الله است که بدون اعمال اۀات نجومی و قواعد هیوی و یا در دست داشتن زیج و دیگر منابع طول و عرض جغرافیایی ، آن را در غایت دقت و استواء تعیین کرده است و به سوی کعبه ایستاد و فرمود : محرابی علی المیزاب.
الگوی استنباط شکل ظلی گردد . و هم ملاک تقدیر ظل به اقدام و قبله مدینه ، آنچنانکه پیغمبر (ص) به سوی آن نماز خوانده است ف تا امروز به حال خود باقی است : و دانشمندان ریاضی نامور ، چون ابوریحان بیرونی به قواعد ریاضی ، قبله مدینه را چنان یافتند که رسول الله بدون انها یافت ، و این ممکن نیست مگر به وحی الهام ملکوتی .
علامه ابوریحان بیرونی در قانون مسعودی که مجسطی اسلامی است طول مکه را از ساحل اقیانوس غربی شصت و هفت درجه و عرض آنرا بیست و یک درجه و بیست دقیقه و طول مدینه را شصت و هفت درجه و سی دقیقه و عرض آن را بیست و چهار درجه آورده است که مکه و مدینه تقریباً در سطح یک دائره نصف النهار قرار گرفته اند و تفاوت کمتر از ربع درجه است .
علامه ناصر خسرو علوی در سفر نامه گوید : « مدینه شهری است بر کناره صحرائی نهاده و آنجا قبله سوی جنوب افتاده است » و این هر دو دانشمند نامور اسلامی بحق سخن گفته اند و اطلسهای متأخرین و معاصرین موافق و معاضد آنان اند .
یکی از اموری که ، پس از تعیین قبله مدینه به اعجاز رسول الله (ص) ذکر آن اهمیت بسزا دارد تعیین وقت زوال ظهر به دستور ان حضرت است . در کتب فن برای تعیین وقت ظهر حقیقی ، طرق عدیده ذکر شده است و ما در کتاب دروس معرفت وقت و قبله چند طریق را با اقامه براهین هندسی ذکر کرده ایم اکنون سخن ما این است : هر گاه خط زوال را ، که ان را خط نصف النهار نیز گویند در افقی به یکی از طرق تحصیل آن به دست اورده باشیم…

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت در مورد قرآن و انسان