پاورپوینت · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال 💯

پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال

 

دانلود پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال بررسی تلرانس و ابعاد ژئومتریکال پاورپوینت جامع و کامل تلرانس و ابعاد ژئومتریکال کاملترین پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال پکیج پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال مقاله تلرانس و ابعاد ژئومتریکال تحقیق تلرانس و ابعاد ژئومتریکال

 

پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال

پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 816 کیلو بایت
تعداد صفحات 80
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 80 صفحه

تلرانس و ابعاد ژئومتریکال GD & T تعریف :
تلرانس گذاری ابعادی و هندسی ( GD&T) روشی برای بیان و تفسیر الزامات طراحی می باشد ، این ابزار سیستمی بین المللی با زبان نمادین بوده و ابزارآسان و مناسبی است كه باعث می شود نقشه های مهندسی از مراحل طراحی تا ساخت و بازرسی به بهترین وجهی قادر به برقراری ارتباط با خواننده می باشد . GD & T از مزایای GD&T می توان به استنباط یكنواخت منظور طراح ، كاهش در تفاسیر ناصحیح ازنقشه ، اطمینان بخشی از نظر تعویض پذیری و تخصیص حداكثر تلرانس به طرح را اشاره نمود . همچنین با بكارگیری GD&T الزامات طراحی به طور صریح تعریف شده و آخرین فناوریی استفاده از گیجها به طور اتوماتیك اجرا می شوند . این مزیتها باعث افزایش نرخ تولید و نیز كاهش دوباره كاری یا دورریز كمتر می گردد . مقدمه : GD & T اما امروزه نیاز به قابلیت تعویض قطعات و مجموعه های ساخته شده در دنیا به وجود آمده است . به طوری كه در یك كارخانه ساخت اتومبیل ، تراكتور ، هواپیما ، تلویزیون ، پروژكتور ، فضاپیما و غیره قطعات باید بتوانند با هم مونتاژ شوند . این برنامه ، جایگزینی قطعات مجموعه را بدون انجام دوباره كاری می طلبد . همزمان با نیاز به ساخت قطعات در دنیا نیاز به دقت هم احساس می شود. تلرانس گذاری دایره ای جزئی از استاندارد های نظامی می باشد كه بعدها با استاندارد انجمن استاندارد آمریكایی ( ASAY14.5 ) همسان شد .
این استاندارد در سال 1956 منتشر و توسط صنایع نظامی مورد پذیرش قرار گرفت .
GD & T به استاندارد را بیش ازپیش آشكار نموده و هماهنگی زیادی با استاندارد ISO داشت . امروزه عمده شركتهای سازنده در ایالات متحده و دنیا از تلرانسهای هندسی و ابعادی (GD&T ) استفاده می كنند .
در سال 1983 ، استارندارد ANSI Y14.5M-1982 منتشر شد . این استاندارد برخی از كارهای قبلی را شفافتر كرده و آن را به استاندارد سازمان بین المللی استاندارد (ISO ) نزدیكتر نمود . در سال 1995 ، استاندارد ASMEY14.5-1994 از سوی انجمن مهندسین مكانیك آمریكا منتشر گردید. این استاندارد جدید نیاز به استاندارد را بیش ازپیش آشكار نموده و هماهنگی زیادی با استاندارد ISO داشت . امروزه عمده شركتهای سازنده در ایالات متحده و دنیا از تلرانسهای هندسی و ابعادی (GD&T ) استفاده می كنند GD & T استاندارد چیست؟
استاندارد ، مدل یا قانونی است كه موارد مشابه ، باید مطابق یا در مقایسه با آن ساخته شوند؛ نمادها، اصول و قوانینGD&T مدلهایی هستند كه به صورت بین المللی ایجاد شده اند . این سیستم به منظور تسهیل ارتباطات كنترل و تولیدی نمودن صنعت در سرتاسر جهان ایجاد شده است.
GD&T مثالی از یك استاندارد با كاربرد وسیع است كه بایستی جهت مفید واقع شدن در صنعت به روز شود . هر بار ، روشهای بهینه سازی ، شناخته شده ، مورد بحث قرار گرفته و ارزیابی می شوند ؛ پس از توافق در رابطه با روش بهینه ، استاندارد تغییر داده می شود . به روز شدن استاندارد GD&T آخرین بار در سال 1994 انجام شد. GD & T استاندارد GD&T یك استاندارد جهانی می باشد . این استاندارد در ایالات متحده توسط انجمن مهندسین مكانیك آمریكا(ASME ) نگهداری می شود . در كشورهای اروپایی و سایر نقاط دنیا، این استاندارد توسط سازمان بین المللی استاندارد ها نگهداری می گردد . این استاندارد ها یكسان نیستند ولی با هر بازنگری مشابه تر می گردند .
چرا GD&T ؟
GD&T باعث شفافیت بیشتر سیستم اندازه گیری مختصاتی می شود سیستم قدیمی(مختصاتی)، فاقد بسیاری از جزئیات می باشد .
تفاوت اصلی بین دو سیستم مختصاتی و سیستم تلرانس گذاری هندسی ، در قطعات دوار بروز می كند ؛ سیستم مختصاتی یك ناحیه تلرانسی مربع دارد كه باعث عدم پذیرش برخی قطعات با كیفیت نسبتا خوب هم می گردد .
GD & T GD&T یك جایگزین نمی باشد
GD&T تماما جایگزین سیستم مختصاتی نگردیده است . در صورت نیاز ، در هر طراحی GD&T برای ارتقای سیستم مختصاتی تعریف می شود . GD&T یك سیستم نمادین است كه امكان یكنواختی تعاریف و توصیف هدف طراح را تامین می كند . این نمادها ، با توجه به عدم نیاز به یادداشت در حاشیه نقشه …


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت تلرانس و ابعاد ژئومتریکال