پاورپوینت های علمی · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه) 💯

پاورپوینت بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه)

 

پاورپوینت بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه) ,بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه), پاورپوینت بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه) ,بررسی,مدل,الماس,پورتر,(با,بیان,چند,نمونه),پاورپوینت,بررسی,الماس,پورتر,بیان,نمونه)

 

پاورپوینت بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه)

پاورپوینت-بررسی-مدل-الماس-پورتر-(با-بیان-چند-نمونه)لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 29 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه)
چرا برخي كشورها در رقابت بين‌الملل از ديگران موفق‌ترند؟
اين پرسش اقتصادي در عصر حاضر، ذهن اغلب اقتصاددانان، مديران صنايع و شركت‌ها و حتي دولتمردان را به خود مشغول ساخته است. به بيان ديگر، بحث رقابت‌پذيري يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي تجارت و فعاليت در محيط پويا و رقابتي امروز است. نظريه‌اي كه بتواند بیشتر نيازها و شرايط فوق را پاسخگو باشد، مدل “الماس مزيت رقابت ملي” مايكل پورتر است. بااینکه این مدل با انتقاداتی از طرف صاحبنظران روبروشده که منجر به انجام اصلاحاتی در این مدل و ایجاد الماس مضاعف شده است ولی اين مدل به ايجاد بينشي عميق در بين مديران، اقتصاددانان و سياست‌گذاران براي تنظيم مناسب‌ترين استراتژي به منظور ارتقاي موفقيت رقابتي در سطح بين‌المللي كمك مي‌كند.مفهوم و پيام اصلي اين مدل، چگونگي شكل‌دهي به محيط اقتصادي كشورها در راستاي دستيابي به موفقيت‌هاي جهاني مي‌باشد. در این مقاله مدل الماس پورتر و همچنین پاره ای از انتقادات وارد بر این مدل توضیح داده شده است. در پایان نیز نمونه هایی که از این مدل در صنایع مختلف استفاده کرده اند، گنجانده شده است.
رقابت‌پذيري : توانايي اقتصادي بنگاه براي ثابت نگه‌داشتن يا افزايش سهم بازار خود در هر بازار و فعاليتي است به گونه‌اي كه با افزايش درآمد واقعي، استانداردهاي زندگي و سود افزايش‌يافته و يا اينكه حداقل كاهش پيدا نكند.رقابت‌پذيري متأثر از عوامل متعدد، اقتصادي، اجتماعي و… است و در سايه برنامه‌هاي ملي و هدايت اقتصاد دولت‌ها حاصل مي‌شود و به مفهوم اجتماع ساده بنگاه‌هاي منفرد رقابت‌پذير نيست.
برای بررسی اینکه چرا ملل در صنایع خاصی از مزیت رقابتی و استدلالاتی برای استراتژی کمپانی و اقتصاد ملی نائل میشوند، پورتر ، استاد دانشكده مديريت بازرگاني دانشگاه هاروارد، تحقیقی 4 ساله در 10 کشور تجاری مهم یعنی دانمارک، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، سنگاپور، سوئد، سوئیس، انگلستان و آمریکا انجام داد. وی به همراه تیمی که شامل 30 پژوهشگر بود، که بیشتر آنان بومی کشورهای مورد بررسی بودند، این پژوهش را انجام داد.
. پورتر نتیجه این پژوهش را به طور کامل در کتاب “مزیت رقابتی ملل” در سال 1990 و ارایه مدل الماس بیان نمود.

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت بررسی مدل الماس پورتر (با بیان چند نمونه)