پاورپوینت های علمی · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره 💯

پاورپوینت احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره

 

پاورپوینت احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره ,احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره, پاورپوینت احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره ,احتمال,وجود,آتشفشان,در,سیاره,زهره,,پاورپوینت,احتمال,وجود,آتشفشان,سیاره,زهره

 

پاورپوینت احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره

-پاورپوینت-احتمال-وجود-آتشفشان-در-سیاره-زهرهلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 5 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
احتمال وجود آت ش فشان در سیاره زهره
نشانه‌های اندکی از دهانه‌های برخوردی بر روی سیاره زهره نشان می ‌ دهد که سطح آن کمتر از نیم میلیارد سال عمر دارد.
ابرهایی از SO 2 (گازی آتشفشانی) سیاره زهره را احاطه کرده ‌ اند، ضمن اینکه بقایای آتشفشان ‌های بسیاری نیز در آن یافت می‌شود، ولی تاکنون هیچگونه آتشفشان فعالی شناسایی نشده است.
رصدهای جدید مادون ‌سرخ شواهدی از دوباره شکل ‌ گیری بخشی از سطح زهره را در 100 تا 10000 سال اخیر نشان می ‌ دهند . پس احتمالا زهره اخیرا فعال بوده (و یا هم چنان فعال است)
این یافته ‌ ها ممکن است به تردیدها مبنی بر چگونگی تحولات آتشفشانی بر روی سیاره زهره پایان دهند.
تصویر و نقشه‌ی راداری [ سفینه ماژلان ] از کوه آیدان در زهره، که فعالیت ‌ های اخیر آتشفشانی در آن ثبت شده است . نواحی تاریک مسطح و صاف و مناطق روشن پرشیب و یا دارای پستی و بلندی‌های بسیاری است . ارتفاع در عکس سی برابر بزر گ‌ نمایی ش ده است.
تابندگی حرارتی شاخصی است برای کارآمدی یک ماده در تابش حرارتی .
بعضی از نواحی آتشفشانی سطح زهره تابندگی حرارتی بیشتری از نواحی مجاور خود دارند.
نواحی با قابلیت تابندگی حرارتی کمتر با CO 2 و SO 2 موجود در جو واکنش داده و لایه‌ی نازکی از ذرات را بر روی گدازه به وجود می‌‌ آور ن د.
تابندگی حرارتی زیاد نشان از جوان بودن سطح داشته و نشان می ‌ دهد که مواد با جو غلیظ زهره واکنشی نداشته و به طور قابل ملاحظه ‌ ای تحت تاثیر آب و هوا قرار نگرفته ‌ اند.
بررسی نقاط داغ سطح
مشاهدات مادون سرخ سفینه ونوس اکسپرس که به تصویر بخش قبل اضافه شده است نشان می دهد کوه آیدان ( بخش قرمز رنگ ) از نقاط مجاور آن ( نواحی آبی رنگ ) تابندگی حرارتی بیشتری دارد. این مشاه د ات نشان از تفاوت ترکیبات بین این دو منطقه دارد .
نمای کلی
دانشمندان در مورد اینکه آیا کل سطح سیاره طی واقعه ‌ای یکپارچه و سراسری دوباره شکل گرفته است یا اینکه به صورت تدریجی و طی گذر زمان ایجاد شده ، اختلاف نظر دارند.
مشاهدات جدید از فعالیت ‌ های آتشفشانی اخیر ، نظریه و ا قع ه‌ای یکپارچه را زیر سوال می ‌ برند. گروهی از دانشمندان نظریه وقوع تدریجی را به شدت حمایت می ‌ کنند.
سه منطقه که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته ‌ اند بسیار شبیه هاوایی هستند، در آنها مواد مذاب از درون سیاره به سمت پوسته آمده و باعث فعالیت‌های آتشفشان ی در سطح سیاره شده‌اند .
تصویر راداری سیاره زهره توسط سفینه ماژلان. در این تصویر مکان تقریبی کوه آیدان نشان داده شده است.
پایان

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره