پاورپوینت · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت آشنایی با شهر همدان 💯

پاورپوینت آشنایی با شهر همدان

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با شهر همدان بررسی آشنایی با شهر همدان پاورپوینت جامع و کامل آشنایی با شهر همدان کاملترین پاورپوینت آشنایی با شهر همدان پکیج پاورپوینت آشنایی با شهر همدان مقاله آشنایی با شهر همدان تحقیق آشنایی با شهر همدان

 

پاورپوینت آشنایی با شهر همدان

پاورپوینت آشنایی با شهر همدان

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 283 کیلو بایت
تعداد صفحات 29
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 29 صفحه

استان همدان با مساحت 20هزار و 172 کیلومتر مربع 2/1 در صد از مساحت کل کشور را در بر می گیرد . این استان بین مدارهای 59 درجه و 33 دقیقه تا 49 درجه و 35 دقیقه عرض شمالی و 34 درجه و 47 دقیقه تا 34 درجه و 49 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است . استان همدان جزو استانهای غربی ایران است که از شمال به استان زنجان از جنوب به استان لرستان از شرق به استان مرکزی و از غرب به استان های کرمانشاه و کردستان محدود می شود.بلندترین نقطه استان همدان قله الوند با ارتفاع 3574 متر و پست ترین مکان این استان اراضی عمر آباد در کنار رود قره چای در بخش شرا وپیشخوار است . جمعیت و ویژگی های آن
تعداد جمعیت شهرستان همدان بر اساس سر شماری سال85 معادل 637304نفر بوده است كه37.4 درصد از جمعیت استان را شامل می شود . از این تعداد 81.2درصد در نقاط شهری و18.8درصد در نقاط روستایی ساكن می باشند .
استان همدان از نظر تقسیمات کشوری 8 شهرستان 16 شهر 18 بخش و 68 دهستان دارد و مرکز آن شهر همدان است . این استان منطقه ای است مرتفع کوهستان الوند که از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده است جزو پیشکوه های داخلی زاگرس است . کوه الوند در جنوب و غرب شهر همدان قرار گرفته است و توده ای از سنگ گرانیت است . شهرستانها اسدآباد ، بهار، همدان‌‌ ،کبودرآهنگ ، ملایر ، نهاوند ، رزن ، تویسرکان فامنین نژاد زبان مذهب:
مردم استان همدان از نژاد آریایی و از قدیمی ترین ساكنان ایران زمین هستند . بیشتر مردم این منطقه مسلمان و دارای مذهب شیعه جعفری هستند . کلیمیان ، زرتشتیان و ارمنیان از اقلیت های مذهبی استان همدان به شمار می روند . همچنین در این استان طوایف و اقوام مختلفی مانند فارس ، ترک ، لر و كرد ساكن هستند و هر كدام با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود زندگی می كنند .
. فارس ها بیشترین ساكنین استان همدان هستند و از قدیمی ترین ساكنان این منطقه محسوب می شوند كه از دوران مادها در این ناحیه اسكان یافته اند زبان اغلب ساكنان همدان فارسی و با گویش های حصاركی – جولانی ورمزیاری و است . زبان فارسی ؛ زبان اصلی ساكنان استان همدان را تشكیل می دهد . زبان تركی در شمال و باختر استان همدان رواج دارد . زبان لری و لكی نیز گویش غالب ساكنان شهرستان های ملایر ، نهاوند و سامن است .
وجه تسمیه:
آشوریان باستان به شهرهای قوم كاسی، عنوان ” كاركاشی ” داده بودند كه ” كار ” به معنی قرارگاه یا منزلگاه و ” كاشی ” اسم قوم ” كاسی گ است. آشور شناسان و مادشناسان، جملگی این كار كاشی ( با شهر كاسیان ) را منطقه كنونی همدان دانسته اند.
پرفسور گیریشمن، باستان شناس معروف فرانسوی، معتقد است كه اسم قبلی هگمتانه، ” اكسایا” یعنی شهر كاسی ها بوده است. هگمتانه ، در داخل محدوده شهر فعلی همدان، و در دو سوی خیابان اكباتان واقع شده است. ” هگمتانه”، یا ” هنگمتانه ” كه به زبان پارسی قدیم به معنی محل تجمع بوده، تركیبی از دو واژه ” هنگ ” به معنی ” جا ” و ” متانه ” به معنی ” تجمع ” است. این واژه در زبان یونانی به صورت ” اكباتانا ” در آمده است، و در كتیبه های عیلامی به صورت ” اك ماتانو ” آمده است. برخی نیز معتقدند: ” امدانه ” یا ” آمادای ” كه در كتیبه پیلسر پادشاه آشور آمده به این محل اطلاق می شده. هگمتانه ” در زبان ارمنی، ” اهمتان ” و در زبان سریانی و پهلوی، اهمدان ” ، در گویش نویسندگان عرب ” همدان ” و در تورات، ” احتمانا” گفته شده است. همچنین سكه هایی از عهد ساسانی كشف شده كه محل ضرب …


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با شهر همدان