مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله هاب و نحوه عملکرد آن 💯

مقاله هاب و نحوه عملکرد آن

 

مقاله هاب و نحوه عملکرد آن ,هاب و نحوه عملکرد آن, مقاله هاب و نحوه عملکرد آن ,هاب,و,نحوه,عملکرد,آن,,مقاله,نحوه,عملکرد

 

مقاله هاب و نحوه عملکرد آن

-مقاله-هاب-و-نحوه-عملکرد-آنلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏هاب و نحوه عملکرد آن
‏هاب از جمله تجهيزات سخت افزاری است که از آن به منظور برپاسازی شبکه های کامپيوتری استفاده می شود . گرچه در اکثر شبکه هائی که امروزه ايجاد می گردد از سوئيچ‏ ‏ در مقابل هاب‏ ‏ استفاده می گردد، ولی ما همچنان شاهد استفاده از اين نوع تجهيزات سخت افزاری در شبکه های متعددی می باشيم . در اين مطلب قصد داريم به بررسی هاب و نحوه عملکرد آن اشاره نمائيم . قبل از پرداختن به اصل موضوع لازم است در ابتدا با برخی تعاريف مهم که در ادامه بدفعات به آنان مراجعه خواهيم کرد ، بيشتر آشنا شويم .
Domain‏ ‏: تمامی کامپيوترهای عضوء يک domain‏ هر اتفاق و يا رويدادی را که در domain‏ اتفاق می افتد ، مشاهده و يا خواهند شنيد .
‏ Collision Domain‏ : در صورت بروز يک تصادم (‏ ‏ Collision‏ ) بين دو کامپيوتر، ساير کامپيوترهای موجود در domain‏ آن را شنيده‏ ‏ و آگاهی لازم در خصوص آن چيزی که اتفاق افتاده است را پيدا خواهند کرد . کامپيوترهای فوق عضوء يک Collision Domain‏ يکسان می باشند. تمامی کامپيوترهائی که با استفاده از هاب به يکديگر متصل می شوند ، عضوء يک‏  ‏ Collision Domain‏ يکسان خواهند بود ( بر خلاف سوئيچ ) .
Broadcast Domain‏ ‏: در اين نوع domain‏ ، يک‏ ‏ پيام broadcast‏ ( يک فريم و يا داده که برای تمامی کامپيوترها ارسال می گردد) برای هر يک از کامپيوترهای موجود در doamin‏ ارسال می گردد . هاب و سوئيچ‏ ‏ با موضوع broadcast domain‏ برخورد مناسبی نداشته ( ايجاد حوزه های مجزاء ) و در اين رابطه به يک روتر نياز خواهد بود .
2
‏به منظور برخورد مناسب ( ايجاد حوزه های مجزاء )‏ ‏ با‏ ‏ collision domain‏ ، broadcast domain‏ ‏ و افزايش سرعت و کارائی يک شبکه از تجهيزات سخت افزاری متعددی استفاده می شود . سوئيچ ها collision domain‏ مجزائی را ايجاد می نمايند ولی در خصوص broadcast doamin‏ بدين شکل رفتار نمی نمايند . روترها ، broadcast domain‏ و collision domain‏ مجزائی را ايجاد نموده و در مقابل هاب ، قادر به ايجاد broadcast doamin‏ و‏ Collision domain‏ جداگانه نمی باشد . شکل زير يک نمونه هاب هشت پورت را نشان می دهد ( D-Link DE-808TP 10Mbps Ethernet‏ 8-Port Mini-Hub‏ ) .

‏منبع : سايت D-Link
‏آشنائی با نحوه عملکرد هاب ‏
هاب ، يکی از تجهيزات متداول در شبکه های کامپيوتری‏ ‏ و‏ ‏ ارزانترين روش اتصال دو‏ ‏ و يا چندين کامپيوتر به يکديگر است . هاب در اولين لايه مدل مرجع OSI‏ فعاليت می نمايد . آنان فريم های داده را نمی خوانند ( کاری که سوئيچ و يا روتر انجام می دهند ) و صرفا”‏ ‏ اين اطمينان را ايجاد می نمايند که‏ ‏ فريم های داده بر روی هر يک از پورت‏ ‏ها ، تکرار خواهد شد.
گره هائی که يک‏ ‏ اترنت و يا Fast Ethernet‏ را‏ ‏ با استفاده از قوانين CSMA/CD‏ به اشتراک می گذارند ، عضوء يک‏ ‏ Collision Domain‏ مشابه می باشند . اين بدان معنی است که تمامی گره های متصل شده به هاب بخشی از Collision domain‏ مشابه بوده و‏ ‏ زمانی که يک collision

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله هاب و نحوه عملکرد آن