مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله طراحي واحد همسايگي 💯

مقاله طراحي واحد همسايگي

 

مقاله طراحي واحد همسايگي ,طراحي واحد همسايگي, مقاله طراحي واحد همسايگي ,طراحي,واحد,همسايگي,,مقاله,طراحي,واحد,همسايگي

 

مقاله طراحي واحد همسايگي

-مقاله-طراحي-واحد-همسايگيلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 53 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تعریف موضوع
‏مقدمه:
‏تفکر ‏طراحی واحد همسایگی از زمانی شروع به رشد کرد که در اثر ساخت مجتمع های مسکونی پر جمعیت آمار جرم و جنایت در این مجتمع ها و شرکت ها بالا رفت بنابراین با توجه به فطرت انسان که موجودی اجتماعی است و با توجه به وضع نا به سامان مجتمع ها و شرکت های مسکونی تفکر ایجاد واحد همسایگی در غرب شکل گ‏رفت البته استانداردهای آن ها با استانداردهای واحد همسایگی در ایران فرق دارد. ولی اصل تفکر ایجاد یک مجموعه ساختمانی ‏که در آن افراد ساکن واحد همسایگی با هم روابط اجتماعی داشته باشند.
‏معرفی موضوع: (عنوان، ماهیت و مقیاس موضوع):
‏رساله ‏«‏طراحی واحد همسایگی‏»‏ به طراحی بررسی مسائل مفهومی ‏شکل گیری یک واحد همسایگی می پردازد فرآیند طراحی آن جایگاه خاصی دارد و بر فرآیند طراحی تأکید دارد. مقیاس این طراحی در حد یک واحد کم تراکم ‏«‏6-7 واحد مسکونی‏»‏ طراحی شهری با زمینی حدوداً ‏4000 m2‏ ‏است.
‏استانداردها و ‏نرم ها بر اساس سرانه یک واحد همسایگی کم تراکم به دست می آید.
‏پذیرش موضوع ‏«‏انگیزه ها و دلایل ـ تعریف مسئله ـ اهداف کلی‏»‏:
‏مجموعه دلایل و انگیزه های انتخاب موضوع ‏«‏واحد همسایگی‏»‏ را می توان چنین عنوان کرد:
‏واحد همسایگی ‏عامل پیوند اجتماعی انسان ها با یکدیگر است. امروزه با رواج شرکت ها و مجتمع های مسکونی که در آن ها روابط اجتماعی بین همسایه ها لحاظ نشده است باعث رواج فساد ‏فرهنگی، اجتماعی و مشکلات روانی برای ساکنین چنین مجتمع هایی شده است. بنابراین رویکرد جهانی به سمت ایجاد ‏واحدهای همسایگی که در آن بین انسان ها ایجاد شود گرایش دارد.
‏تعریف مسئله: ‏ایجاد یک واحد همسایگی کم تراکم برای اشخاص و افراد خاص ‏«‏خانواده های گزینش شده‏»‏ که دارای مشخصات و نیازهای مشترک و متضاد هستند.
‏اهداف کلی: ‏مجموعه اهداف رساله این چنین است:
‏الف) ایجاد یک واحد همسایگی مناسب برای پیوند هر چه بیشتر افراد.
‏ب) ایجاد واحدهای مسکونی مناسب برای هر خانواده با توجه به نیازهای آنها.
‏رویکرد به موضوع:
‏نگرش صرفاً ‏کالبدی به یک موضوع باعث می شود که مسائل انسانی (روح و روان) در آن کم شود در صورتی که یک بنا به خصوص اگر خانه باشد دارای مسائل و مفاهیم عمیقی است که اگر با مفاهیم ایجاد ارتباط و پیوند بین چندین واحد مسکونی ‏ضرب شود، به این نتیجه می رسیم که طراحی یک واحد همسایگی دارای پیچیدگی ها و مفاهیم عمیقی است و به همین علت با واژه هایی مانند: مجتمع مسکونی، مجموعه مسکونی و… ‏کاملاً متفاوت است زیرا غیر از ویژگی های کالبدی دارای ویژگی های غیر کالبدی (اجتماعی، فرهنگی) قویی برخوردار است.

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله طراحي واحد همسايگي