مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله سید روح الله 💯

مقاله سید روح الله

 

مقاله سید روح الله ,سید روح الله, مقاله سید روح الله ,سید,روح,الله,,مقاله,الله

 

مقاله سید روح الله

-مقاله-سید-روح-اللهلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏سید روح‌الله خمینی
‏خمینی در تبعید
‏سید روح‌الله مصطفوی موسوی خمینی‏ (‏۳۰ شهریور‏ ‏۱۲۸۱‏[۱]‏ – ‏۱۳ خرداد‏ ‏۱۳۶۸‏) ‏مرجع تقلید‏ ‏شیعه‏، از رهبران ‏انقلاب ۱۳۵۷‏ و بنیان‌گذار ‏نظام جمهوری اسلامی ایران‏ است.
‏زندگی
‏نام پدرش ‏سید مصطفی موسوی‏ و نام مادرش ‏هاجر احمدی‏ بود. وی در پنج ماهگی پدر خود را از دست داد و تحت سرپرستی مادر و عمه‌اش پرورش یافت.
‏گرچه سال تولد وی طبق شناسنامه سال ۱۲۷۹ است، اما خود تصریح کرده‌است، که تاریخ صحیح آن ۳۰ شهریور ماه ۱۲۸۱ است.‏[‏نیاز به ذکر منبع‏]‏ مرگ او رسما در روز ‏۱۴ خرداد‏ ‏۱۳۶۸‏ ثبت شده است. سن او در آن هنگام ۸۷ سال بود. تشییع جنازه وی با شرکت وسیع هوادارانش صورت گرفت و انعکاس جهانی زیادی داشت.
‏فرزندان وی ‏مصطفی‏، صدیقه، فریده، لطیفه، فهمیه، سعیده، و ‏احمد‏ هستند.
‏ ‏تبارنامه
‏بر پایه اظهارات ‏ادوارد ویلت‏، پدر بزرگ پدری وی ‏سید احمد موسوی هندی‏، زاده روستای ‏کینتور‏ در ‏منطقه بربنکی‏ در ‏اوتارپرادش‏، ‏هندوستان‏ بود.
‏3
‏نظر دیگری نیز هست که عنوان می‌کند: جد او یکی از علمای نیشابور به نام «سیدمحمد» بود که به هندوستان رفت و در دهلی اقامت گزید. عمادالدین باقی در ویژه نامه مورخ ۱۲ خرداد ۸۴ روزنامه شرق گفته‌است‏:‏
‏ ‏دوران کودکی و نوجوانی
‏خمینی به گفته خود در روز ‏۳۰ شهریـور‏ ‏۱۲۸۱‏ هجری شمسی (‏بیستم جمادی الثانی‏ ‏۱۳۲۰ (قمری)‏/‏۲۱ سپتامپر‏ ‏۱۹۰۲ (میلادی)‏) در شهرستان خمین از توابع ‏اراک‏ ایران به دنیا آمد. وی کوچک‌ترین فرزند خانواده‌اش بود. او دو برادر و یک خواهر بزرگ‌تر داشت، که عبارت‌اند از ‏مرتضی‏، نورالدین و آغازاده خانم. مرتضی که به آیت الله سید مرتضی پسندیده معروف بود، تا پس از مرگ خمینی زنده بود. نورالدین نیز که روحانی بود و به سید نورالدین هندی شهرت داشت، پیش از انقلاب مرد و در قبرستانی قدیمی به نام گلزار شهدای قم (واقع در خیابان انقلاب یا چهار مردان) در قم قرار دارد، به خاک سپرده شد که اکنون نیز سنگ قبر او با همین نام مشخص می‌باشد.

‏شرایط تربیتی
‏پـدرش سید مصطفی مـوسـوی از معاصریـن ‏میرزای شیرازی‏ بود. سید مطصفی پـس از آنکه چنـد سال در‏ ‏نجف‏ اشـرف علـوم و معارف اسلامـی را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل آمـد، بـه ایـران بازگشت و در خمـیـن پناه مردم و مرجع آنان در امـور دینـی بـود. در حـالـی که بیـش از ۵ مـاه از تولد خمینی نمی‌گذشت، خوانین خمین سید مصطفی را در مـسیر خمـیـن به

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله سید روح الله