مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله ستاره شناسي 18 ص 💯

مقاله ستاره شناسي 18 ص

 

مقاله ستاره شناسي 18 ص ,ستاره شناسي 18 ص, مقاله ستاره شناسي 18 ص ,ستاره,شناسي,18,ص,,مقاله,ستاره,شناسي

 

مقاله ستاره شناسي 18 ص

-مقاله-ستاره-شناسي-18-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ستاره شناسي
‏ستاره‏‌‏بینی‏٬‏ اَختَربینی یا تَنجیم بررسی رابطه زادروز افراد و ویژگیهای شخصیتی آن‏‌‏ها از طریق ارتباط دادن آن به اجرام آسمانی می‏‌‌‏باشد. در این ‏شبه علم‏ با محاسبه نموداری موسوم به ‏زایچه‏ که نحوه قرارگیری خورشید و سیارات در صورت‏‌‏های فلکی را در زمان زایش فرد نشان می‏‌‌‏دهد، سعی بر پیش‏‌‏گویی سرنوشت و ویژگی‏‌‏های اخلاقی فرد می‏‌‏شود. کتاب‏‌‏های عامه‏‌‏پسند بسیاری در این زمینه نوشته شده است از قبیل طالع‏‌‏بینی و غیره. به عقیده ‏کارل گوستاو یونگ‏ بخش قابل ملاحظه‏‌‏ای از ستاره‏‌‏بینی (طالع‏‌‏بینی) بر پایه فرافکنی‏‌‏های ناخودآگاهانه و احتمالاٌ هم‏‌‏زمان‏‌‏انگاری تصاویر بسیار عاطفی در آسمان ‏شب‏ بوده است.
‏اخترشناسی
‏اخترشناسی یا نجوم بخشی از دانش ‏فیزیک‏ است که به بررسی و روشنگری درباره‏ٔ‏ رویدادهای بیرون از ‏کره‏ٔ‏ زمین‏ و ‏جو‏ آن می‏‌‏پردازد. این دانش به مطالعه‏ٔ‏ خاستگاه، ‏فرگشت‏ (تکامل)، و ویژگی‏‌‏های فیزیکی و شیمیایی پیکره‏‌‏هایی که در آسمان رصد می‏‌‏شوند (و فرای زمین قرار دارند) پرداخته و فرآیندهایی که با آنها پیوند دارند را می‏‌‏پژوهد.
‏2
‏اختر‏‌‏شناسی یکی از اندک ‏دانش‏‌‏هایی‏ است که علاقه‏‌‏مندان ذوقی و غیرحرفه‏‌‏ای (آماتور) هنوز در آن نقش مهمی ایفا می‏‌‏کنند، به‏‌‏ویژه در کشف و زیرنظر داشتن پدیده‏‌‏های زودگذر. دانش اخترشناسی را نباید با ‏ستاره‏‌‏بینی‏ یا تنجیم اشتباه گرفت. ستاره بینی یک ‏«‏شبه علم‏»‏ است که می‏‌‏کوشد سرنوشت افراد را به وسیله‏ٔ‏ ردگیری مسیر پیکره‏‌‏های آسمانی پیشبینی نماید. با آن‏‌‏که این دو رشته یعنی اخترشناسی و ستاره بینی هر دو خاستگاهی مشترک دارند، ولی تفاوت زیادی میان آنهاست.
‏دانشهای مرتبط با اخترشناسی

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله ستاره شناسي 18 ص