مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله دیپلماسی در آذربایجان 💯

مقاله دیپلماسی در آذربایجان

 

مقاله دیپلماسی در آذربایجان ,دیپلماسی در آذربایجان, مقاله دیپلماسی در آذربایجان ,دیپلماسی,در,آذربایجان,,مقاله,دیپلماسی,آذربایجان

 

مقاله دیپلماسی در آذربایجان

-مقاله-دیپلماسی-در-آذربایجانلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏محکوم شد!
 
‏وحید  شیخ بگلو، به ‏۹۱ ‏روز حبس تعلیقی محکوم شد!
‏سانیوز: «وحید شیخ بیگلو»، عضو شورای مرکزی ‏تشکل دانشجویی آرمان در دانشگاه آزاد تبریز و دبیر همایش ستار خان ،به‏۹۱‏ روز حبس ‏تعلیقی محکوم شد. شیخ بیگلو   روز پنچ شنبه  ‏۴‏ خرداد در محل کار خویش در هریس  ‏همزمان با قیام ملی تبریز بازداشت شده بود.
‏بنا به اخبار رسیده شعبه ‏۱۲۰‏ عمومی ‏جزایی تبریز،  وحید را به اتهام اخلال در نظم عمومی به ‏۹۱‏ روز حبس که به مدت دو سال ‏به حالت تعلیق درمی‌‏آید، محکوم کرد.
‏شیخ بیگلو عصر روز 5 شنبه ‏۲۲/۴/۸۵‏، پس از تحمل حدود ‏۵۰‏روز حبس با ‏سپردن وثیقه آزاد گشته بود.
 
‏عضو پارلمان اروپا دولت ایران را به آزادی ‏محبوسین آذربایجانی دعوت کردند، رادیو اروپای آزاد
‏رادیو آزادی:در ارتباط با افزایش فشار علیه آذربایجانی ها در ایران ‏۱۹ ‏عضو پارلمان اروپا بیانیه ای امضا کرده اند. در بیانیه از حکومت ایران آزادی ‏فوری و بی قید و شرط محبوسین سیاسی آذربایجان خواسته می شود. در بیانیه گفته می شود ‏که بر اساس تخمینات سازمان ملل متحد آذربایجانیها با جمعیتی حدود ‏۳۰‏ میلیون نفر ‏۴۰ ‏درصد جمعیت کشور کثیرالمله ایران را تشکیل می دهند. دراین سند آمده است که علی رغم ‏اینکه آذربایجانیها قسمت بزرگی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند اما آنها در معرض ‏یک آسیمیلاسیون (استحاله) سیستماتیک قرار گرفته و از حقوق اولیه انسانی خود محروم ‏مانده اند.
‏و مفاهیم آن از نظر فلسفی و حقوقی سیاسی / “اویماز”
“‏ملت” و یا Nation”” ‏جزء مفاهیمی بوده که موضوع چالش و بحث فعالین ‏و روشنفکران و همچنین دولتمردان در ایران و بخصوص آذربایجان بوده است  و همچنین از ‏پارامترهای تعریفی اولیه یک جامعه می باشد که برخی از حقوق اساسی اعضاء ، منبعث از ‏آن ، تعریف می گردد.
“‏ملت” در حوضه فلسفه و حقوق  سیاسی دارای تعاریف متفاوتی بوده که ‏هر تعریف در حوزه خود مفهوم پیدا مینماید. لذا می بایست به تعریف و تبیین در حوزه ‏مورد بحث بپردازیم.
 ‏مفهوم فلسفی “ملت” :
‏در فرهنگنامه لاروس “مجموعه افراد انسانی که در یک سرزمین زندگی می ‏کنند و از نظر اصالت، تاریخ، آداب و سنن و غالبا موارد زبانی مشترک دارند” ، ملت ‏نامیده می شود.
‏از نظر متفکران آلمانی، عوامل قومی، نژادی، زبان و مذهب در شکل ‏گیری “ملت” نقش داشته که تاکید آنها بر مساله نژادی مبنای تبلیغ تیوری برتری نژادی ‏قوم آریایی توسط حزب نازی قرار گرفت.
‏متفکران فرانسوی نیز علاوه بر عوامل قومی، نژادی، زبان و مذهب به ‏اراده زندگی جمعی و منافع و آینده مشترک تاکید داشته اند.
‏در نگاه فلاسفه مارکسیست “ملت اجتماع بزرگی از افرادی است با شاخص ‏های مشترکی نظیر زندگی اقتصادی، سرزمین، زبان، ویژگیهای روانی، آگاهی به وابستگی ‏قومی، سنن و آداب و رسوم که شاخص اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
‏همانطورکه از تعاریف ارایه شده در مورد مفهوم “ملت” از سوی ‏دیدگاههای مختلف با جهانبینی های متفاوت برمی آید، “ملت” مجموعه ای انسانی است که ‏حول شاخص های مشترک ملموسی شکل می گیرد و این شاخص های “ملت” با توجه به جهانبینی ‏آنان و در راستای آن تعریف می گردد. ولی آنچه که برجسته است، موارد مشترکی است که

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله دیپلماسی در آذربایجان