مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك 90 ص 💯

مقاله دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك 90 ص

 

مقاله دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك 90 ص ,دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك 90 ص, مقاله دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك 90 ص ,دگرگوني,تكنولوژي,نظامي,از,ابتدا,تا,قرن,بيست,و,يك,,,

 

مقاله دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك 90 ص

-مقاله-دگرگوني-تكنولوژي-نظامي-از-ابتدا-تا-قرن-بيست-و-يك-90-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 85 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

?‏ ‏دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك
‏2
‏بخش‏ اول
‏تكنولوژي نظامي در عهد كهن
‏دستيابي به تكنولوژي جديد از گذشته‏‌‏هاي بسيار دور در زندگي انسان‏‌‏ها و در تعيين سرنوشت جوامع بشري تاثير فراوان داشته و در روند تكامل تمدن بشري خصوصا‏ً‏ در عهد باستان هر گاه انسان به تكنولوژي جديدي دست ‏‌‏مي‏‌‏يافت، تحول عظيمي در زندگي او رخ داده است.
‏تحولات تكنولوژي در زمينه‏‌‏هاي متفاوت و در جوامع مختلف در گذشته به طرق و روش‏‌‏هاي گوناگون به وقوع مي‏‌‏پيوسته‏،‏ ولي به علت نبودن ارتباطات و تبادل اطلاعات لازم بين جوامع‏،‏ اين تحولات از پويايي بسيار كمي برخوردار بوده‏‌‏اند و بسيار كند صورت ‏‌‏مي‏‌‏گرفته و انتشار مي‏‌‏يافته‏‌‏اند.
‏انسان‏‌‏هاي اوليه به ناچار براي حفظ جان خود به فكر كردن و ابداع وسايل زندگي و دفاع پرداخت‏ند و ‏‌‏به مرور وسايل كشاورزي و ادوات جنگي را ساختند.
‏ترابري بسيار كندرو با گنجايش حمل بار و مسافر كم در عهد باستان و در نتجيه آن، ضعف ارتباطات و عدم انتقال سريع تكنولوژي بين جوامع مختلف، نبودن تكنولوژي ‏پيشرفته در بخش كشاورزي و استفاده از ابزار و ادوات بسيار ابتدايي و ساده كه تمام نيروي كار را صرف تهيه مواد مورد نياز روزانه انسان مي‏‌‏كرد و مجال فكر كردن در ساير امور مخصوصاً امور نظامي را براي انسانهاي آن دوره فراهم‏ نمي‏‌‏كرد و اصولا پايين بودن پايه و درجه تكنولوژيك صنايع در آن زمان، از دلايل عمده پيشرفت بسيار كند و روند نامنظم و نامر
?‏ ‏دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك
‏3
‏تب‏ تحولات تكنولوژي نظامي به شمار مي‏‌‏آيند. از طرفي پديده‏‌‏هاي بازدارنده طبيعي نيز به نوعي در راه پيشرفت و گسترش اين تكنولوژي موانعي را به وجود مي‏‌‏آورده‏‌‏اند كه اغلب از كنترل انسان خارج بوده است.
‏انسان جستجوگر و سخت كوش در آرزوي دستيابي بر فراز آسمان و قعر درياها هرگز از تلاش و جديت در راه رسيدن به ترقي و تعالي و آينده‏‌‏اي بهتر دست برنداشته و با تكيه به هوش نبوغ خود گام به گام پيش رفته و بر قهر طبيعت فايق آمده است؛ براي تامين نيازمندي‏‌‏هاي خود ابزار لازم را اختراع نموده و براي مبهمات و نادانسته‏‌‏هاي خود نيز پاسخ يافت، ليكن هنوز هم بسياري از سوالات او بدون پاسخ است و تلاش در جهت يافت پاسخ همچنان ادامه دارد.
‏تكنولوژي در عهد باستان بسيار ساده و ابتدايي بوده و اگرچه بيشترين فكر انسان‏‌‏هاي اوليه معطوف و متوجه تامين امنيت و تهيه ابزار مبارزه با بلاهاي طبيعي و ب‏ه‏ره‏‌‏برداري از محيط اطراف خود بوده است، پيشرفت در اين زمينه‏‌‏ها نيز بسيار كند بوده و قرنهاي متمادي سپري‏ مي‏‌‏شده تا تحولي كه امروز بسيار ساده و پيش پا افتاده به نظر‏ مي‏‌‏رسد، در تكنولوژي نظامي آن روز پيش مي‏‌‏آمده است. ابزار نظامي آن روز منحصر به آلات و ادوات شكار حيوانات و دفاع شخصي در مقابل خطرات بوده است.
‏اولين چيزي كه توجه انسان‏‌‏هاي اوليه را براي ساخت ابزار زندگي و جنگ افزار تدافعي به خود جلب كرده سنگ و گل و شاخه درختان بوده است و سپس پوست و استخوان حيوانات نيز در فرايند تكنولوژي نظامي عهد باستان جايگاه خاصي را به خود اختصاص داده است.

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله دگرگوني تكنولوژي نظامي از ابتدا تا قرن بيست و يك 90 ص