مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله دستگاههای تراکمی تبرید 84 ص 💯

مقاله دستگاههای تراکمی تبرید 84 ص

 

مقاله دستگاههای تراکمی تبرید 84 ص ,دستگاههای تراکمی تبرید 84 ص, مقاله دستگاههای تراکمی تبرید 84 ص ,دستگاههای,تراکمی,تبرید,84,ص,,مقاله,دستگاههای,تراکمی,تبرید

 

مقاله دستگاههای تراکمی تبرید 84 ص

-مقاله-دستگاههای-تراکمی-تبرید-84-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 77 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏اصول كار دستگاه هاي تراكمي تبريد
‏تمام سيستمهاي تبريد تراكمي كه جهت ايجاد سرما بكار گرفته مي‏‌‏شوند از چهار قسمت اصلي تشكيل شده اند. اين چهار قسمت عبارت است از كمپرسور ‏–‏ كندانسور ‏–‏ وسيله انبساطي (شير انبساط يا لوله موئين) اواپراتور.
‏عملي كه در اين چهار قسمت انجام مي شود بدين قرار است. كمپرسور وسيله اي مي باشد كه فشار گاز را در سيستم بالا مي برد و اين اختلاف فشار بين ورود و خروج گاز كمپرسور باعث حركت گاز مبرد در داخل سيستم مي شود. كندانسور وسيله اي مي باشد كه گاز خروجي از كمپرسور كه داراي دما و فشار بالا مي باشد به مايع تبديل مي كند و دماي آنرا كاهش مي دهد و وسيله انبساطي بدين صورت عمل مي كند كه مايع مبرد خروجي از كندانسور را بصورت پودر تبديل مي كند و علت امر شكستن يك مرتبه اي فشار همراه انبساط سريع گاز مي باشد، اوپراتور وسيله اي است كه پودر حاصل از وسيله انبساطي را بصورت تبخير كامل و در نتيجه گاز تبديل مي كند. در شكل گردش ماده مبرد را در يك سيستم تبريد بطور شماتيك نشان مي دهد.
‏با توجه به شكل گاز حاصل از اواپراتور وارد كمپرسور مي شود و بر اثر تراكم فشار آن بالا مي رود و مقداري حرارت جذب كرده در نتيجه دما آن حدودي بالا مي رود. گاز ورودي به كندانسور كه داراي دما و فشار بالا مي باشد. با تماس با محيط خنك تر، گرماي خود را پس مي دهد و بصورت مايع تحت فشار در مي آيد. اين مايع بطرف شير انبساط حركت كرده و در اينجا فشارش شكسته مي شود و بصورت پودر در مي آيد. در شير انبساط تقريباً گرماي رد و بدل نمي
2
‏‌‏شود و فقط گاز منبسط مي شود و گاز منبسط شده در اواپراتور تبخير مي شود و گرمايي كه باعث تبخير آن مي شود از محيط خود مي گيرد. در نتيجه گاز گرم و محيط خنك مي شود و سپس دوباره به كمپرسور بر مي گردد و سيكل همچنان ادامه پيدا مي كند. چگونگي تئوري سيكل تبريد را در شكل مي توان مشاهده كرد.
‏تحول 1 تا 2 مرحله تراكم گاز در كمپرسور
‏تحول 2 تا 3 مرحله تقطير (مايع شدن) گاز در كندانسور
‏تحول 3 تا 4 منبسط شدن گاز در شير انبساط
‏تحول 4 تا 1 تبخير شدن گاز در اواپراتور
‏تقسيم بندي قسمتهاي سيكل تبريد از جهت فشار
‏يك سيكل بسته كامل تبريد مثلاً چيلر از دو مدار كم فشار و فشار بالا تشكيل شده است.
‏1- مدار كم فشار LOW PRESSOR SIDE‏

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله دستگاههای تراکمی تبرید 84 ص