مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله در مورد كارآفريني توليد نخ متوسط تا ضخيم 26 ص 💯

مقاله در مورد كارآفريني توليد نخ متوسط تا ضخيم 26 ص

 

مقاله در مورد كارآفريني توليد نخ متوسط تا ضخيم 26 ص ,كارآفريني توليد نخ متوسط تا ضخيم 26 ص, مقاله در مورد كارآفريني توليد نخ متوسط تا ضخيم 26 ص ,كارآفريني,توليد,نخ,متوسط,تا,ضخيم,26,ص,,مقاله,مورد,كارآفريني,توليد,متوسط,ضخيم

 

مقاله در مورد كارآفريني توليد نخ متوسط تا ضخيم 26 ص

-مقاله-در-مورد-كارآفريني-توليد-نخ-متوسط-تا-ضخيم-26-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏پيشگفتار
‏ صنعت نساجي يكي از قديمي ترين و مهمترين صنايع موجود است كه ماده اوليه آن الياف مي‏‌‏باشد. الياف در واقع رشته هاي قابل انعطافي هستند كه قطر آنها نسبت به طولشان بسيار كم است و از خواص گوناگوني برخوردارند.
‏از آنجاييكه نخ از تابيدن الياف به دور يكديگر و پارچه از در هم رفتن و به هم پيوستن نخها تشكيل مي‏‌‏شود، تمام خصوصيات الياف به همان صورت به پارچه منتقل مي‏‌‏شود.
‏ تا قبل از انقلاب صنعتي، عمليات ريسندگي و بافندگي با دست انجام مي شد و اليافي كه در صنعت نساجي آن زمان مورد استفاده قرار مي‏‌‏گرفت، اليافي بودند كه در ريسندگي و بافندگي دستي مشكلات كمتري ايجاد مي‏‌‏كردند مثل پنبه ، پشم ، كتان ، ابريشم و … كه به آساني با دست ريسيده مي‏‌‏شدند.
‏ درسالهاي بعد از انقلاب صنعتي به علت رشد روزافزون جمعيت دنيا و نياز آنها به منسوجات و كافي نبودن الياف طبيعي، دانشمندان به فكر توليد اليافي افتادند كه محدوديت الياف طبيعي را نداشته و كم و بيش داراي همان خصوصيات باشند. اين دسته الياف را الياف مصنوعي يا ساخت دست بشر ناميدند.
‏ الياف مورد استفاده درصنعت نساجي به دو صورت جدا به نامهاي الياف كوتاه و مداوم (فيلامنت) به كار مي روند. الياف پنبه و پشم هميشه به صورت الياف كوتاه هستند و در عمليات ريسندگي با تاب خوردن به دور هم تبديل به نخ مي‏‌‏شوند. الياف مصنوعي به صورت مداوم هستند و طول آنها ممكن است به صدها يا هزاران متر برسد. در بعضي مواقع الياف مداوم را با اندازه هاي دلخواه مي برند و به صورت الياف كوتاه درمي آورند.ابريشم تنها ليف طبيعي است كه به صورت مداوم مي‏‌‏باشد.
‏ آنچه در اين ميان مي‏‌‏توان گفت اين است كه تا سالهاي آينده علاوه بر رشد و توسعه در زمينه توليد الياف به خواصي جديد از اين مواد دست خواهيم يافت كه زندگي بشر را به طور كلي تحت تأثير قرار خواهد داد. الياف رساناي جريان الكتريسيته و يا منسوجات هوشمند كه همانند يك رايانه يا روبات مي‏‌‏توانند به كار روند، الياف ضد باكتري و قارچ و ميكروب يا الياف بسيار مقاوم و بسيار ظريف با كارايي فوق العاده.
‏صنعت نساجي ‏كشور، هنوز نتوانسته خود را با معيارهاي جهاني منطبق كند و همانند كودكي است كه ‏نياز به حمايت و پشتيباني همه جانبه دارد. اين صنعت با گذشت سالها خود را به حداقل
‏2
‏استاندارهاي جهاني و منطقه اي نرسانده و بيشترين تلاش آن براي ادامه حيات است و به ‏فكر صادرات و افق هاي دور نيست. صنعت نساجي قديمي ترين صنعت كشور است كه در اواخر ‏حكومت قاجار در ايران با ايجاد صنايع نخ ريسي و پنبه پاك كني موجوديت يافت و اولين ‏واحد نساجي در كشور در سال 1281 شمسي در تهران و بعدي در سال 1288 در تبريز آغاز به ‏كار كرد. رشد اين صنعت به گونه اي بود كه در پايان اولين برنامه عمران كشور در قبل ‏از انقلاب اسلامي 51 واحد نساجي تأسيس شد كه 41 وارد آن در صنعت نساجي پنيه يي ‏فعاليت داشتند.
‏3
‏4
‏كارآفريني
‏واژه كارآفريني از قرنها پيش و قبل از آنكه به زبان امروزي مطرح شود، در زبان فرانسه متداول گرديد. اين واژه معادل كلمه فرانسوي Enterprendre‏ به معناي « متعهد شدن» (معادل under Take‏ در زبان انگليسي) مي‌باشد كه در سال 1848 توسط جان استوارت ميل به كارآفريني ( Enterpreneur‏ ) در زبان انگليسي ترجمه شد.
‏مفهوم‌ كارآفريني‌:
‏با تحولات‌ سريع‌ و شتابان‌ محيط‌ بين‌المللي‌ و گذر از جامعه‌ صنعتي‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتي‌ و مواجة ‌اقتصادهاي‌ ملي‌ با اقتصاد جهاني‌ و مطرح‌ شدن‌ پديده‌هايي‌ همانند «جهاني‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوري‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسي‌ درخصوص‌ راهكارهاي‌ مختلف‌ براي‌ تسريع‌ فرآيند رشد و توسعة‌ پايدار و رفاه‌اقتصادي‌ مطرح‌ مي‌گردد. يكي‌ از اين‌ مباحث‌ جديد، نقش‌ كارآفرينان‌ در اين‌ فرايند مي‌باشد. كارآفريني‌ ازمفاهيم‌ جديدي‌ است‌ كه‌ حداقل‌ در محدودة‌ علم‌ اقتصاد ، مديريت‌، جامعه‌شناسي‌ و روان‌شناسي‌ و سايرمقوله‌هاي‌ مرتبط‌ با اين‌ موضوع‌ قدمتي‌ بسيار كوتاه‌ داشته‌ و از مفاهيم‌ رو به‌ گسترش‌ مي‌باشد. به‌ دليل‌ آنكه ‌معناي‌ تحت‌الفظي‌ «كارآفريني‌» نمي‌تواند عمق‌ محتوي‌ و مفهوم‌ اين‌ واژه‌ را مشخص‌ نمايد و براي‌ جلوگيري‌ ازفهم‌ نادرست‌ اين‌ موضوع‌ يا واژه‌ با ساير واژه‌ها و براي‌ رسيدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترك‌ از آن‌، معرفي‌ وشناساندن‌ اين‌ واژه‌ بسيار مهم‌ مي‌نمايد .‏ اين‌ كه‌ كارآفريني‌ چيست‌؟ كارآفرين‌ كيست‌؟ فرآيند كارآفريني‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثير كارآفريني‌ و كارآفرينان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادي‌ و متغيرهاي‌ كلان‌ اقتصادي‌ هماننداشتغال‌ چيست‌؟ نقش‌ آموزش‌ و تجربه‌ در رشد كارآفريني‌ چه‌ ميزان‌ است‌؟ سوالهايي‌ هستند كه‌ بايد براي‌ رسيدن‌به‌ اين‌ فرهنگ‌ مشترك‌ به‌ وضوح‌ و مبسوط‌ پاسخ‌ داده‌ شود.
‏به‌طور كلي‌ «كارآفريني‌» از ابتداي‌ خلقت‌ بشر و همراه‌ با او در تمام‌ شئون‌ زندگي‌ حضور داشته‌ و مبناي‌تحولات‌ و پيشرفتهاي‌ بشري‌ بوده‌ است‌. ليكن‌ تعاريف‌ زياد و متنوعي‌ از آن‌ در سير تاريخي‌ و روند تكامل‌موضوع‌ بيان‌ شده‌ است‌، كه‌ برخي‌ از اين‌ تعاريف‌ ارائه‌ مي‌گردد:
‏ـ كارآفرين‌ كسي‌ است‌ كه‌ متعهد مي‌شود مخاطره‌هاي‌ يك‌ فعاليت‌ اقتصادي‌ را سازماندهي‌، اداره‌ و تقبل‌كند ( Webster’s New Collegiate Dictionary‏ ).

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله در مورد كارآفريني توليد نخ متوسط تا ضخيم 26 ص