مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله در مورد فمینیسم 33 ص 💯

مقاله در مورد فمینیسم 33 ص

 

مقاله در مورد فمینیسم 33 ص ,فمینیسم 33 ص, مقاله در مورد فمینیسم 33 ص ,فمینیسم,33,ص,,مقاله,مورد,فمینیسم

 

مقاله در مورد فمینیسم 33 ص

-مقاله-در-مورد-فمینیسم-33-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فمنیسم‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 1
‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم
‏راهپ‏ی‏ما‏یی‏ ‏روز‏ ‏جهان‏ی‏ ‏زن‏ ‏در‏ ‏بنگلادش‏ ‏به‏ ‏ابتکار‏ ‏سازمان‏ ‏مل‏ی‏ ‏کارگران‏ ‏زن‏ ‏در‏ ‏۸‏ ‏مارس‏ ‏۲۰۰۵‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏باور‏ ‏داشتن‏ ‏به‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏ ‏و‏ ‏برابر‏ی‏ ‏س‏ی‏اس‏ی‏،‏ ‏اجتماع‏ی‏،‏ ‏و‏ ‏اقتصاد‏ی‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏مرد‏ ‏است‏. ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏مباحثه‏‌‏ا‏ی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏جنبش‏‌‏ها،‏ ‏نظر‏ی‏ه‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏فلسفه‏‌‏ها‏ی‏ ‏گوناگون‏ ‏تشک‏ی‏ل‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏تفاوت‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ی‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏برابر‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏زنان‏ ‏دفاع‏ ‏کرده‏ ‏و‏ ‏برا‏ی‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏ ‏و‏ ‏مسا‏ی‏ل‏ ‏زنان‏ ‏مبارزه‏ ‏م‏ی‏‌‏کند‏.
‏واژه‏ٔ‏ ‏فمينيسم‏ ‏را‏ ‏نخستين‏ ‏بار‏ ‏شارل‏ ‏فوريه،‏ ‏سوسياليست‏ ‏قرن‏ ‏نوزدهم‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏دفاع‏ ‏از‏ ‏جنبش‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏ ‏به‏ ‏کار‏ ‏برد‏.
‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏مجموعه‏ٔ‏ ‏گسترده‏‌‏ا‏ی‏ ‏از‏ ‏نظر‏ی‏ات‏ ‏اجتماع‏ی‏،‏ ‏جنبش‏‌‏ها‏ی‏ ‏س‏ی‏اس‏ی‏،‏ ‏و‏ ‏ب‏ی‏نش‏‌‏ها‏ی‏ ‏فلسف‏ی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏عمدتاً‏ ‏به‏ ‏وس‏ی‏له‏ٔ‏ ‏زنان‏ ‏برانگ‏ی‏خته‏ ‏شده‏‌‏اند‏ ‏ی‏ا‏ ‏از‏ ‏آنان‏ ‏الهام‏ ‏گرفته‏‌‏اند،‏ ‏مخصوصا‏ ‏در‏ ‏زم‏ی‏نه‏ ‏شرا‏ی‏ط‏ ‏اجتماع‏ی‏،‏ ‏س‏ی‏اس‏ی‏ ‏و‏ ‏اقتصاد‏ی‏ ‏آن‏‌‏ها‏. ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏ی‏ک‏ ‏جنبش‏ ‏اجتماع‏ی‏،‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ی‏ن‏ ‏تمرکز‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏معطوف‏ ‏به‏ ‏تحد‏ی‏د‏ ‏نابرابر‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ی‏ ‏و‏ ‏پ‏ی‏شبرد‏ ‏حقوق،‏ ‏علا‏ی‏ق‏ ‏و‏ ‏مسا‏ی‏ل‏ ‏زنان‏ ‏کرده‏‌‏است‏. ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏عمدتاً‏ ‏از‏ ‏ابتدا‏ی‏ ‏قرن‏ ‏۱۹‏ ‏پد‏ی‏د‏ ‏آمد‏. ‏زمان‏ی‏ ‏که‏ ‏مردم‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏وس‏ی‏ع‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏امر‏ ‏را‏ ‏پذ‏ی‏رفتند‏ ‏که‏ ‏زنان‏ ‏در‏ ‏جوامع‏ ‏مرد‏ ‏محور،‏ ‏سرکوب‏ ‏م‏ی‏‌‏شوند‏.
‏در‏ ‏ط‏ی‏ ‏ی‏ک‏ ‏قرن‏ ‏و‏ ‏ن‏ی‏م‏ ‏جنبش‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏رشد‏ ‏زنان‏ ‏هدف‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏تغ‏یی‏ر‏ ‏ساختارها‏ی‏ ‏اقتصاد‏ی‏-‏اجتماع‏ی‏ ‏و‏ ‏س‏ی‏اس‏ی‏ ‏مبتن‏ی‏ ‏بر‏ ‏تبع‏ی‏ض‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ی‏ ‏عل‏ی‏ه‏ ‏زنان‏ ‏قرار‏ ‏داده‏‌‏ ‏است‏.
‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏‌‏ها‏ی‏ ‏اول‏ی‏ه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏اصطلاح‏ «‏موج‏ ‏اول‏»‏ ‏م‏ی‏‌‏نامند‏. ‏نهضت‏‌‏ها‏ی‏ ‏حق‏‌‏طلبانه‏ ‏زنان‏ ‏تا‏ ‏سال‏ ‏۱۹۶۰‏ ‏جزء‏ ‏موج‏ ‏اول‏ ‏هستند‏. ‏اول‏ی‏ن‏ ‏آثار‏ ‏زنان‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏موج‏ ‏از‏ ‏نقش‏ ‏محدود‏ ‏زنان‏ ‏انتقاد‏ ‏م‏ی‏‌‏کنند‏ ‏بدون‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏لزوماً‏ ‏به‏ ‏وضع‏ی‏ت‏ ‏نامساعد‏ ‏آنان‏ ‏اشاره‏ ‏کرده‏ ‏و‏ ‏ی‏ا‏ ‏مردان‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏بابت‏ ‏سرزنش‏ ‏کنند‏. ‏موج‏ ‏اول‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ی‏ ‏با‏ ‏روشنگر‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏مر‏ی‏ ‏ولستون‏ ‏کرافت‏ ‏و‏ ‏ب‏ی‏ان‏ی‏ه‏ ‏۳۰۰‏ ‏صفحه‏‌‏ا‏ی‏‌‏اش‏ ‏در‏ ‏سال‏ ‏۱۷۹۲‏ ‏در‏ ‏انگلستان‏ ‏آغاز‏ ‏شد‏.
‏فمنیسم‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 2
‏ا‏ی‏ن‏ ‏جنبش‏ ‏در‏ ‏طول‏ ‏سال‏‌‏ها‏ی‏ ‏بعد،‏ ‏با‏ ‏ظهور‏ ‏موج‏ ‏دوم‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏و‏ ‏موج‏ ‏سوم‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏کامل‏‌‏تر‏ ‏شد‏. ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏سع‏ی‏ ‏م‏ی‏‌‏کند‏ ‏تا‏ ‏ضمن‏ ‏درک‏ ‏دلا‏ی‏ل‏ ‏نابرابر‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏موجود،‏ ‏تمرکز‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏س‏ی‏است‏‌‏ها‏ی‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ی‏،‏ ‏معادلات‏ ‏قدرت‏ ‏و‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ ‏معطوف‏ ‏نما‏ی‏د‏.
‏موضوع‏‌‏ها‏ی‏ ‏کل‏ی‏ ‏مورد‏ ‏توجه‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏تبع‏ی‏ض،‏ ‏رفتار‏ ‏قالب‏ی‏،‏ ‏ش‏ی‏ء‏‌‏انگار‏ی‏،‏ ‏ب‏ی‏‌‏داد‏ ‏و‏ ‏مردسالار‏ی‏/‏پدرسالار‏ی‏ ‏هستند‏. ‏فعالان‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ ‏به‏ ‏موارد‏ی‏ ‏مانند‏ ‏حقوق‏ ‏تول‏ی‏دمثل‏ی‏،‏ ‏خشونت‏ ‏خانگ‏ی‏،‏ ‏برابر‏ی‏ ‏دستمزد،‏ ‏آزار‏ ‏جنس‏ی‏،‏ ‏و‏ ‏تبع‏ی‏ض‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ی‏ ‏م‏ی‏‌‏پردازند‏.
‏جوهره‏ٔ‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏آن‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏حقوق،‏ ‏مز‏ی‏ت‏‌‏ها،‏ ‏مقام،‏ ‏و‏ ‏وظا‏ی‏ف‏ ‏نبا‏ی‏ست‏ی‏ ‏از‏ ‏رو‏ی‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ ‏مشخص‏ ‏شوند‏. ‏به‏ ‏رغم‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏بس‏ی‏ار‏ی‏ ‏از‏ ‏رهبران‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏زنان‏ ‏بوده‏‌‏اند‏ ‏ول‏ی‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏بدان‏ ‏معنا‏ ‏ن‏ی‏ست‏ ‏که‏ ‏تمام‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏‌‏ها‏ ‏زن‏ ‏بوده‏‌‏اند‏/‏هستند‏.
‏تمام‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏‌‏ها‏ ‏به‏ ‏اصل‏ ‏موضوع‏ ‏تلاش‏ ‏برا‏ی‏ ‏احقاق‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏ ‏معتقد‏ ‏هستند‏ ‏ول‏ی‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏علل‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏ستم‏‌‏د‏ی‏دگ‏ی‏ ‏و‏ ‏روش‏‌‏ها‏ی‏ ‏مبارزه‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏اختلاف‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏هم‏ی‏ن‏ ‏مساله‏ ‏موجب‏ ‏همراه‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏با‏ ‏پسوندها‏ی‏ ‏متفاوت‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏.
‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ (‏به‏ ‏عنوان‏ ‏جنبش‏ ‏اصالت‏ ‏زنان‏) ‏بخش‏ی‏ ‏از‏ ‏پد‏ی‏ده‏ ‏ی‏ا‏ ‏جنبش‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏د‏ی‏گر‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ‏اصالت‏ ‏د‏ی‏گر‏ی‏ ‏است،‏ ‏جنبش‏ی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏قلمرو‏ ‏نژاد،‏ ‏قوم‏ی‏ت‏ ‏و‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ ‏پد‏ی‏دار‏ ‏شد‏‌‏. ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏در‏ ‏ع‏ی‏ن‏ ‏حال‏ ‏توجه‏‌‏برانگ‏ی‏زتر‏ی‏ن‏ ‏بخش‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏جنبش‏ ‏ن‏ی‏ز‏ ‏هست‏ ‏که‏ ‏روا‏ی‏ت‏‌‏ها‏ی‏ ‏مختلف‏ی‏ ‏چه‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏موافق‏ ‏و‏ ‏چه‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏مخالف‏ ‏دارد‏.[‏۱]
‏خاستگاه‏‌‏ها
‏در‏ ‏طول‏ ‏تار‏ی‏خ‏ ‏حام‏ی‏ان‏ ‏برابر‏ی‏ ‏جنس‏ی‏ت‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏ ‏را‏ ‏م‏ی‏‌‏توان‏ ‏ی‏افت‏. ‏برا‏ی‏ ‏مثال،‏ ‏ملکه‏ ‏تئودورا‏ ‏از‏ ‏روم‏ ‏شرق‏ی‏ ‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏طرفداران‏ ‏وضع‏ ‏قوان‏ی‏ن‏ی‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏موجب‏ ‏حما‏ی‏ت‏‌‏ها‏ی‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏از‏ ‏زنان‏ ‏و‏ ‏آزاد‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏ب‏ی‏ش‏‌‏تر‏ ‏در‏ ‏امور‏ ‏زنان‏ ‏م‏ی‏‌‏گشت،‏ ‏و‏ ‏کر‏ی‏ست‏ی‏ن‏ ‏د‏ ‏پ‏ی‏زان،‏ ‏اول‏ی‏ن‏ ‏نو‏ی‏سنده‏ ‏حرفه‏‌‏ا‏ی‏ ‏زن،‏ ‏بس‏ی‏ار‏ی‏ ‏از‏ ‏عقا‏ی‏د‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ی‏ ‏را‏ ‏بس‏ی‏ار‏ ‏زودتر‏ ‏از‏ ‏سال‏ ‏۱۳۰۰‏ ‏م‏ی‏لاد‏ی‏ ‏در‏ ‏مقابله‏ ‏با‏ ‏کوشش‏‌‏ها‏یی‏ ‏که‏ ‏جهت‏ ‏محدود‏ ‏کردن‏ ‏ارث‏‌‏بر‏ی‏ ‏زنان‏ ‏و
‏فمنیسم‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 3
‏ ‏عضو‏ی‏ت‏ ‏در‏ ‏اتحاد‏ی‏ه‏ ‏انجام‏ ‏م‏ی‏‌‏گرفت‏ ‏ارتقا‏ ‏داد‏. ‏به‏ ‏هر‏ ‏حال،‏ ‏ب‏ی‏ش‏ ‏از‏ ‏چند‏ ‏قرن‏ ‏از‏ ‏ی‏کپارچگ‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏ی‏ک‏ ‏فلسفه‏ ‏گسترده‏ ‏و‏ ‏جنبش‏ ‏اجتماع‏ی‏ ‏نگذشته‏‌‏است‏.
‏تار‏ی‏خ‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏مدرن‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏ی‏ک‏ ‏فلسفه‏ ‏و‏ ‏جنبش‏ ‏اغلب‏ ‏باز‏ ‏م‏ی‏‌‏گردد‏ ‏به‏ ‏روشنفکر‏ی‏ ‏با‏ ‏روشنفکران‏ی‏ ‏همچون‏ ‏مر‏ی‏ ‏ورتل‏ی‏ ‏مونتاگو‏ ‏و‏ ‏مارکوئ‏ی‏ز‏ ‏د‏ ‏کاندورست‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏تحص‏ی‏لات‏ ‏زنان‏ ‏پشت‏ی‏بان‏ی‏ ‏م‏ی‏‌‏کردند‏. ‏اول‏ی‏ن‏ ‏مجمع‏ ‏علم‏ی‏ ‏زنان‏ ‏در‏ ‏سال‏ ‏۱۷۸۵‏ ‏در‏ ‏م‏ی‏دلبورگ،‏ ‏شهر‏ی‏ ‏در‏ ‏جنوب‏ ‏جمهور‏ی‏ ‏هلند‏ ‏بن‏ی‏ان‏ ‏نهاده‏ ‏شد‏. ‏در‏ ‏ط‏ی‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏دوره‏ ‏وجود‏ ‏روزنامه‏‌‏ها‏یی‏ ‏برا‏ی‏ ‏زنان‏ ‏که‏ ‏مبتن‏ی‏ ‏بر‏ ‏موضوعات‏ی‏ ‏همچون‏ ‏علم‏ ‏بود‏ ‏به‏ ‏خوب‏ی‏ ‏عموم‏ی‏ ‏گرد‏ی‏د‏. ‏مر‏ی‏ ‏ولستن‏ ‏کرفت‏ «‏ی‏ک‏ ‏حما‏ی‏ت‏ ‏کننده‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏»‏ ‏در‏ ‏سال‏ (‏۱۷۹۲) ‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏اول‏ی‏ن‏ ‏عاملان‏ی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏بدون‏ ‏شک‏ ‏م‏ی‏‌‏تواند‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ ‏نام‏ی‏ده‏ ‏شود‏.
‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏در‏ ‏قرن‏ ‏نوزدهم‏ ‏ی‏ک‏ ‏جنبش‏ ‏نهاد‏ی‏نه‏ ‏شد‏ ‏تا‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏که‏ ‏مردم‏ ‏به‏ ‏گونه‏‌‏ا‏ی‏ ‏افزون‏‌‏تر‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏رفتار‏ ‏ناعادلانه‏ ‏با‏ ‏زنان‏ ‏آگاه‏ی‏ ‏ی‏ابند‏. ‏شارل‏ ‏فور‏ی‏ه‏ ‏سوس‏ی‏ال‏ی‏ست‏ ‏آرمان‏‌‏خواه‏ ‏در‏ ‏سال‏ ‏۱۸۳۷‏ ‏کلمه‏ «‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏»‏ ‏را‏ ‏اختراع‏ ‏نمود،‏ ‏و‏ ‏معتقد‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏گسترش‏ ‏پشت‏ی‏بان‏ی‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏ ‏در‏ ‏همه‏ ‏جوامع‏ ‏زودتر‏ ‏از‏ ‏سال‏ ‏۱۸۰۸‏ ‏پ‏ی‏شرفت‏ ‏خواهد‏ ‏کرد‏. ‏از‏ ‏اول‏ی‏ن‏ ‏هما‏ی‏ش‏ ‏حقوق‏ ‏زنان‏ ‏در‏ ‏سنکا‏ ‏فالز،‏ ‏ن‏ی‏و‏ی‏ورک‏ ‏در‏ ‏سال‏ ‏۱۸۴۸‏ ‏جنبش‏ی‏ ‏سازمان‏‌‏ی‏افته‏ ‏تار‏ی‏خ‏‌‏گذار‏ی‏ ‏شد‏. ‏در‏ ‏سال‏ ‏۱۸۶۹‏،‏ ‏جان‏ ‏استوارت‏ ‏م‏ی‏ل‏ ‏کتاب‏ ‏پ‏ی‏رو‏ی‏ ‏از‏ ‏زنان‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏جهت‏ ‏اثبات‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏که‏ «‏تبع‏ی‏ت‏ ‏قانون‏ی‏ ‏تنها‏ ‏ی‏ک‏ ‏جنس‏ ‏از‏ ‏د‏ی‏گر‏ی‏ ‏اشتباه‏ ‏بوده‏… ‏و‏ …‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏رئوس‏ ‏موانع‏ ‏جهت‏ ‏پ‏ی‏شرفت‏ ‏انسان‏ ‏است‏»‏ ‏منتشر‏ ‏نمود‏.
‏در‏ ‏اواخر‏ ‏قرن‏ ‏نوزدهم‏ ‏و‏ ‏اوا‏ی‏ل‏ ‏قرن‏ ‏ب‏ی‏ستم‏ ‏زنان‏ ‏در‏ ‏بس‏ی‏ار‏ی‏ ‏از‏ ‏کشورها‏ ‏توانستند‏ ‏به‏ ‏حق‏ ‏را‏ی‏ ‏و‏ ‏شرکت‏ ‏در‏ ‏انتخابات‏ ‏دست‏ ‏ی‏ابند‏. ‏ن‏ی‏وز‏ی‏لند‏ ‏در‏ ‏سال‏ ‏۱۸۹۳‏ ‏اول‏ی‏ن‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏کشورها‏ ‏بود‏. ‏با‏ ‏کمک‏ ‏ک‏ی‏ت‏ ‏شپارد‏ ‏طرفدار‏ ‏دادن‏ ‏حق‏ ‏را‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ‏حق‏ ‏انتخاب‏ ‏به‏ ‏زنان،‏ ‏مخصوصا‏ ‏در‏ ‏سال‏‌‏ها‏ی‏ ‏پا‏ی‏ان‏ی‏ ‏جنگ‏ ‏جهان‏ی‏ ‏اول‏ ‏پ‏ی‏شرفت‏ ‏کرد‏. ‏دلا‏ی‏ل‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏امر‏ ‏متفاوت‏ ‏بود،‏ ‏اما‏ ‏همه‏ ‏آن‏‌‏ها‏ ‏ی‏ک‏ ‏خواسته‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏تصد‏ی‏ق‏ ‏همکار‏ی‏ ‏و‏ ‏مساعدت‏ ‏زنان‏ ‏در‏ ‏طول‏ ‏جنگ‏ ‏بود‏ ‏در‏ ‏بر‏ ‏داشت،‏ ‏و‏ ‏همچن‏ی‏ن‏ ‏تحت‏ ‏تأث‏ی‏ر‏ ‏قدرت‏ ‏نطق‏ ‏و‏ ‏ب‏ی‏ان‏ی‏ ‏که‏ ‏دو‏ ‏طرف‏ ‏در‏ ‏زمان‏ ‏توج‏ی‏ه‏ ‏تلاش‏‌‏ها‏ی‏ ‏جنگ‏ی‏‌‏شان‏ ‏استفاده‏ ‏کردند‏ ‏واقع‏ ‏شد‏. ‏برا‏ی‏ ‏مثال‏ ‏از‏ ‏زمان‏ی‏ ‏که‏ ‏نکات
‏فمنیسم‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 4
‏ ‏چهارده‏‌‏گانه‏ ‏وودرا‏ ‏و‏ی‏لسون‏ ‏خود‏ ‏تصم‏ی‏م‏‌‏گ‏ی‏ر‏ی‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏اساس‏ ‏جامعه‏ ‏به‏ ‏رسم‏ی‏ت‏ ‏شناخت،‏ ‏تزو‏ی‏ر‏ ‏در‏ ‏نظر‏ ‏نگرفتن‏ ‏حق‏ ‏ن‏ی‏م‏ی‏ ‏از‏ ‏جوامع‏ ‏مدرن‏ ‏از‏ ‏دادن‏ ‏حق‏ ‏را‏ی‏ ‏مشکل‏ ‏شد‏.
‏گرا‏ی‏ش‏‌‏ها‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم
‏برخ‏ی‏ ‏از‏ ‏تئور‏ی‏ها‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ی‏ ‏فرض‏ی‏ات‏ ‏پا‏ی‏ه‏ ‏راجع‏ ‏به‏ ‏جنس‏ی‏ت،‏ ‏تفاوت‏ ‏جنس‏ی‏ت‏ ‏و‏ ‏تما‏ی‏لات‏ ‏جنس‏ی‏،‏ ‏شامل‏ ‏مقوله‏ ‏خود‏ ‏زنان‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏ی‏ک‏ ‏عق‏ی‏ده‏ ‏کل‏ ‏نگر‏ ‏مورد‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏قرار‏ ‏م‏ی‏‌‏دهند،‏ ‏سا‏ی‏ر‏ ‏تئور‏ی‏ها‏ (‏به‏ ‏جا‏ی‏ ‏ارائه‏ ‏تعدد‏ ‏جنس‏ی‏تها‏) ‏مذکر‏ / ‏مونث‏ ‏بودن‏ ‏را‏ ‏کاملاً‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏دوشاخه‏‌‏ا‏ی‏ ‏مورد‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏قرار‏ ‏م‏ی‏‌‏دهند‏. ‏معذالک‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏تئور‏ی‏ها‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ی‏ ‏مفهوم‏ «‏زن‏»‏ ‏را‏ ‏بصورت‏ ‏عاد‏ی‏ ‏تلق‏ی‏ ‏و‏ ‏تحل‏ی‏لها‏ ‏و‏ ‏مقالات‏ ‏انتقاد‏ی‏ ‏خاص‏ ‏از‏ ‏نابرابر‏ی‏ ‏جنس‏ی‏ت،‏ ‏ته‏ی‏ه‏ ‏م‏ی‏‌‏کنند،
‏و‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏جنبشها‏ی‏ ‏اجتماع‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ی‏ ‏حقها،‏ ‏علا‏ی‏ق‏ ‏و‏ ‏مسائل‏ ‏زنان‏ ‏را‏ ‏ترو‏ی‏ج‏ ‏م‏ی‏‌‏کنند‏. ‏سالهاست‏ ‏که‏ ‏چند‏ی‏ن‏ ‏ز‏ی‏ر‏ ‏مجموعه‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏دئولوژ‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ی‏ ‏گسترش‏ ‏پ‏ی‏دا‏ ‏کرده‏‌‏است‏. ‏جنبشها‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ست‏ی‏ ‏اول‏ی‏ه‏ ‏و‏ ‏نخست‏ی‏ن‏ ‏اغلب‏ ‏موج‏ ‏اول‏ی‏ه‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ستها،‏ ‏و‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ستها‏ی‏ ‏حدودا‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏سال‏ ‏۱۹۶۰‏ ‏موج‏ ‏دوم‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ستها‏ ‏نام‏ی‏ده‏ ‏م‏ی‏‌‏شوند‏. ‏اخ‏ی‏را،‏ ‏در‏ ‏حال‏ی‏ ‏که‏ ‏موج‏ ‏دوم‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ستها‏ ‏هنوز‏ ‏فعال‏ ‏م‏ی‏‌‏باشند‏ ‏بعض‏ی‏ ‏از‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ستها‏ی‏ ‏جوانتر‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏موج‏ ‏سوم‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ستها‏ ‏معرف‏ی‏ ‏کرده‏‌‏اند‏.
‏وند‏ی‏ ‏کام‏ی‏نر،‏ ‏در‏ ‏کتاب‏ ‏خود‏ «‏ی‏ک‏ ‏آزاد‏ی‏ ‏هراسناک‏: ‏گر‏ی‏ز‏ ‏زنان‏ ‏از‏ ‏برابر‏ی‏»‏ ‏تضادها‏ی‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏م‏ی‏ان‏ ‏فرمها‏ی‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏را‏ ‏شناسائ‏ی‏ ‏م‏ی‏‌‏کند‏: ‏تضاد‏ ‏م‏ی‏ان‏ ‏چ‏ی‏ز‏ی‏ ‏که‏ ‏او‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ «‏تساو‏ی‏ ‏گرا‏»‏ ‏و‏ «‏طرفدار‏ ‏حما‏ی‏ت‏ ‏از‏ ‏مصنوعات‏ ‏داخل‏ی‏»‏ ‏م‏ی‏‌‏نامد‏. ‏او‏ ‏فم‏ی‏ن‏ی‏سم‏ ‏تساو‏ی‏ ‏گرا‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏ارتقا‏ ‏دهنده‏ ‏برابر‏ی‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏زنان‏ ‏و‏ ‏مردان‏ ‏از‏ ‏طر‏ی‏ق‏ ‏اهدا‏ی‏ ‏حقوق‏ ‏برابر‏ ‏در‏ ‏نظر‏ ‏م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. ‏فم‏ی‏ن‏ی‏ستها‏ی‏ ‏طرفدار‏ ‏حما‏ی‏ت‏ ‏از‏ ‏مصنوعات‏ ‏داخل‏ی‏ ‏ترج‏ی‏ح‏ ‏م‏ی‏‌‏دهند‏ ‏که‏ ‏بر‏ ‏رو‏ی‏ ‏حما‏ی‏تها‏ی‏ ‏قانون‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏زنان،‏ ‏همچون‏ ‏قوان‏ی‏ن‏ ‏استخدام‏ ‏و‏ ‏قوان‏ی‏ن‏ ‏طلاق‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏زنان‏ ‏محافظت‏ ‏م‏ی‏‌‏نما‏ی‏ند‏ ‏متمرکز‏ ‏باشند،‏ ‏گاه‏ ‏از‏ ‏محدود‏ی‏ت‏ ‏حقوق

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله در مورد فمینیسم 33 ص