مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله در مورد روابط اجتماعي معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات 💯

مقاله در مورد روابط اجتماعي معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات

 

مقاله در مورد روابط اجتماعي معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات ,روابط اجتماعي معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات, مقاله در مورد روابط اجتماعي معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات ,روابط,اجتماعي,معلمان,و,دانش‎آموزان,در,عصر,ار,,,

 

مقاله در مورد روابط اجتماعي معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات

-مقاله-در-مورد-روابط-اجتماعي-معلمان-و-دانش‎آموزان-در-عصر-ارتباطاتلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 146 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پر‏و‏ژ‏ه آمار سال سوم دبیرستان
92
1
‏روابط اجتماعي معلمان و دانش‏‎‏آموزان در عصر ارتباطات
‏جهاني را كه در آن زندگي مي‏‎‏كنيم جهان ارتباطات نام گرفته است. با كمك ماهواره‏‎‏ها و اينترنت مرزها و ديوارهاي مرئي و نامرئي فرو ريخته و دنيا به دهكده كوچكي تبديل شده است. در اين دهكده كوچك، نظام‏‎‏هاي پيشين نابود شده و يا در حال نابودي است ونظام‏‎‏هاي جديد با سرعتي وصف ناپذير در حال جايگزيني است. دگرگوني در دانش، دگرگوني در نگرش، دگرگوني در رفتارها و دگرگوني در روابط انساني و اجتماعي از دستاوردهاي اين دگرگوني است. آنچه در اين مقاله مورد بررسي است كاربرد فناوري‏‎‏هاي جديد اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و بررسي تأثير آن در ابعاد گوناگون آموزشي، پژوهشي و اجتماعي است. بدين منظور، در اين مقاله ابتدا پيرامون وسايل جديد اطلاعات و ارتباطات و نقش آنها در آموزش و برقراري ارتباطات اجتماعي مطالبي ارائه خواهد شد و سپس به تأثير اين فناوري‏‎‏ها در كلاس‏‎‏هاي درس و نقش معلمان در اين رابطه مي‏‎‏پردازد.
‏هم‏‎‏چنين سعي شده است با بررسي كتب، مجلات و مقاله‏‎‏هاي اينترنتي، آخرين نتايج به دست آمده از تأثير فناوري‏‎‏ها در كلاس‏‎‏هاي درس به ويژه تأثير آنها در تغيير نقش معلمان مطالبي ارائه شود. نقش اين فناوري‏‎‏ها درچگونگي برقراري ارتباط معلم با دانش‏‎‏آموزان، با همتايان و با ساير افراد جامعه از جمله مطالب اين مقاله است.
‏با توجه به نتايج به دست آمده توصيه‏‎‏هايي براي استفاده بهتر از فناوري‏‎‏ها براي برقراري ارتباطات اجتماعي به معلمان، مسؤولين و دست اندركاران آموزشي شده است.
‏پر‏و‏ژ‏ه آمار سال سوم دبیرستان
2
93
‏مقدمه
‏ارتباط عبارت است از فراگرد انتقال اطلاعات، احساس‏‎‏ها، حافظه‏‎‏ها وفكرها در ميان مردم (اسميت، 1988، ص 7). ارتباطات به معناي ‏«‏تسهيم تجارب‏»‏ نيز تعريف شده است. در اين معنا، هر انساني تجارب و آنچه در درون خود دارد را با ديگران در ميان مي‏‎‏گذارد. برخي از صاحبنظران ارتباطات را پديده‏‎‏اي تكاملي مي‏‎‏دانند كه به گونه‏‎‏ي فراگردي از افراد و نظام اجتماعي كه درآن زيست مي‏‎‏كنند، نشأت گرفته و خود به نوبه خود بر آنها تأثير مي‏‎‏گذارد. از طريق اين جريان، انسان‏‎‏ها و نظام‏‎‏هاي اجتماعي تكامل مي‏‎‏يابند، تغيير مي‏‎‏پذيرند، خود را با شرايط منطبق مي‏‎‏كنند، جايگزين مي‏‎‏شوند، رشد مي‏‎‏كنند.
‏ابزارهاي ارتباطي وسايلي هستند كه از طريق آن انسان‏‎‏ها به خلق، حفظ و توسعه روابط خويش با يكديگر مي‏‎‏پردازند. از طريق اين ابزار اطلاعات، دانش و آگاهي‏‎‏ها و حتي فرهنگ‏‎‏ها مبادله مي‏‎‏شود. فناوري‏‎‏هاي جديد اطلاعات و ارتباطات از زمره وسايل ارتباطي جديد هستند كه با امكاناتي نظير پست الكترونيكي، اتاق‏‎‏هاي گفتگو، گروه‏‎‏هاي مباحثه، نفش عمده‏‎‏اي در اين فرآيند به عهده دارند.
‏پر‏و‏ژ‏ه آمار سال سوم دبیرستان
4
3
‏اصطلاح ‏”‏فناوري اطلاعات1. Information Technology
‏“‏ جديداً به ‏”‏فناوري اطلاعات و ارتباطات2. Information and Communication Technology
‏“‏ تغيير يافته است. البته تفاوت اين دو واژه از نحوه برقراري ارتباط نشأت گرفته است. واژه اول، يعني فناوري اطلاعات به جريان يكسويه ارتباط اشاره دارد كه در اين فرآيند، گيرنده و يا دريافت كننده نسبت به اطلاعات دريافتي منفعل است. واژه دوم يعني فناوري اطلاعات و ارتباطات، اشاره به تعامل بين كاربر و دنياي اطلاعات دارد. بنابراين، واژه دوم به جريان دوسويه ارتباط اشاره دارد كه در اين فرايند، كاربر نقش بسيار فعالي در رد و بدل كردن اطلاعات خواهد داشت. رايانه از طريق جريان فرست و بازفرست اطلاعات، توانايي مردم را براي برقراري ارتباط فوري و آسان از فواصل دور و نزديك فراهم كرده است و از اين طريق موجب تحولات شگرفي در امور گوناگون از جمله آموزش و پرورش شده است. در اين مقاله ضمن اشاره به تحقيقات انجام گرفته در مورد نقش رايانه‏‎‏ها در آموزش به نقش ارتباطي آنها توجه خاص شده است.
‏نقش رسانه‏‎‏هاي گوناگون ارتباطي در آموزش
‏در قرن نوزدهم، گسترش راه آهن و استفاده از آن به عنوان اولين وسيله ارتباطي، كمي بعد اختراع تلفن كه هر فرد مي‏‎‏توانست ارتباط فوري و بلادرنگ با افراد ديگر داشته و اطلاعات به راحتي و وضوح سريعاً نقل و انتقال مي‏‎‏يافت. سپس، تلگراف، تلكس، ماشين فاكس كه امكان انتقال نوشته را از طريق شبكه‏‎‏هاي ارتباطي فراهم مي‏‎‏كرد.
‏استفاده از وسائل الكترونيكي در امر برقراري ارتباط و در نتيجه آموزش از طريق آن، در اوايل سال 1900 از طريق راديو آغاز شد. در اوايل 1924، بي بي سي (BBC)‏ شروع به پخش برنامه‏‎‏هاي آموزشي كرد. از آن زمان تا به حال راديو به منزله ابزاري جهت دست يابي افراد ساكن مناطق دور افتاده به آموزش مطرح بوده است.
‏برنامه‏‎‏هاي آموزشي تلويزيون در دهه 30 آغاز به كار كرد (1930)، 20 سال طول كشيد تا برنامه‏‎‏هاي آموزشي آن به صورت محبوب و مردمي در آيد، بعد از گذشت 30 سال، فناوري
‏پر‏و‏ژ‏ه آمار سال سوم دبیرستان
4
93
‏‎‏هاي رايانه‏‎‏اي زمان و مكان را در نورديدند و آموزش را از كلاس‏‎‏هاي درس به منازل ومحل كار آوردند و درس‏‎‏هاي مجازي، دوره‏‎‏هاي مجازي و دانشگاه‏‎‏هاي مجازي پديد آمدند. در حال حاضر كاربرد گسترده از امكانات اينترنت در مدارس، نشانگر فناوري‏‎‏هاي پيشرفته مي‏‎‏باشد.
‏نقش ارتباطي اينترنت در آموزش و پرورش
‏امروزه، علم مرز نمي‏‎‏شناسد و به گوشه‏‎‏اي از جهان تعلق ندارد. همه با هم مشغول ساختن دانش‏‎‏هاي نو براي بهبود بخشيدن به نابساماني‏‎‏هاي اوضاع جهان اند. اين واقعيت است كه همه جهانيان از پيشرفت‏‎‏هاي حاصله از تلاش دانشمندان و متخصصان براي زندگي بهتر و رفاه بيشتر استفاده مي‏‎‏كنند. بنابراين، بايد در توليد وساخت دانش نيز سهمي به عهده گيرند.
‏بهره مندي از تجارب بدست آمده از طريق رسانه‏‎‏ها از تكرار كارهاي انجام شده و صرف وقت و سرمايه مجدد جلوگيري مي‏‏‏كند. امروزه با كمك فناوري‏‎‏ها، در كسري از ثانيه مي‏‎‏توان به تجارب انديشمندان دست يافت. با استفاده از فناوري‏‎‏هاي جديد، نه تنها مي‏‎‏توان در معرض كارهاي انجام شده قرار گرفت بلكه اين امكان از طريق شبكه‏‎‏هاي بين المللي وجود دارد كه در فرآيند كارهاي در حال انجام به طور فعالانه مشاركت كرد. متخصصان كشورهاي مختلف مي‏‎‏توانند در زمان مشخصي به تبادل انديشه و نظر بپردازند و در مورد يك رويداد علمي بحث و گفتگو كنند و از اين طريق به دانش جهاني دست يابند. آنچه در زير بيان مي‏‎‏شود، استفاده از فناوري‏‎‏هاي آموزشي را در حرفه پزشكي نشان مي‏‎‏دهد:
‏اليوت ماسيه1. Elliott Masie
‏، فناور و متخصص تعليم و تربيت، اين تجربه دست اول را هنگام بازديد از ‏«‏گام نخست در موفقيت و پيشرفت در يادگيري الكترونيكي‏»‏ ملاحظه كرد. او در تفسير اين بازديد چنين مي‏‎‏گويد:

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله در مورد روابط اجتماعي معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات