مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله در مورد دفتر خدماتي ارتباطي 💯

مقاله در مورد دفتر خدماتي ارتباطي

 

مقاله در مورد دفتر خدماتي ارتباطي ,دفتر خدماتي ارتباطي, مقاله در مورد دفتر خدماتي ارتباطي ,دفتر,خدماتي,ارتباطي,,مقاله,مورد,دفتر,خدماتي,ارتباطي

 

مقاله در مورد دفتر خدماتي ارتباطي

-مقاله-در-مورد-دفتر-خدماتي-ارتباطيلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏دانشگاه جامع علمي كاربردي
‏واحد زاهدان
‏گروه IT
‏عنوان تحقيق:
‏دفتر خدماتي ارتباطي
2
‏تاریخچه ارتباطات
‏ارتباطات  ‏پست قبل ازاسلام – ‏کوروش
‏ارتباطات درادوارمختلف درایران وجود داشته است ولی درزمان هخامنشی این ارتباطات شکل منسجم تری به خود گرفت بطوری که شاهان هخامنشی درضمن سرکوبی دشمنان ودفع رقیبان به اصول مملکت داری هم واقف بوده اند؛ ومهمترین قدمی که برای توسعه نفوذ، افزایش تجارت ، ایجاد امنیت وتهیه موجبات سعادت مردم کشوربرداشتند اصلاح وفزونی راهها[ ‏شریانهای حیاتی مملکت [ ‏بود درزمان مادها که راهها ، پلها ، کاروانسرهای بسیاری درقلمرو خود داشتند دولت هخامنشی ازجمله کوروش وداریوش این راهها را نیز مورد استفاده قرارداد ند هخامنشیان درمدت کمی انتظامات اداره چاپاری ها رادرامپراطوری پهناورخویش به مرحله وسیعی رساندن به طوری که کار آنان سر لوحه دیگر دولتها وممالک دیگر قرار گرفت .
‏بعضی ازمورخان ایجاد وگستردگی ارتباطات را به کوروش وجمعی به داریوش نسبت میدهند وبنا به گفته هرودت کوروش درعازم نبرد با سکاها بود ودستورداد که بین پرسیولیس ودریای اژه ‏۹۱۱ ایستگاه اسبی دائرکردند تا رابطه مستمراو با پایتخت محفوظ بماند وفاصله ایستگاهها رایک روزه نوشته اند بنابراین کوروش درسال‏ ‏۵۴۵ ق م به ایجاد راههای ارتباطی وپست مبادرت ورزیده است ۱. هدف اوازایجاد راهها این بود که اگر درغیاب اوفتنه ای حادث شدازطریق این راها به سرعت به کشوریا پا یتختش بازگردد. بنابراین ازمیدان نبرد ومقرحکومتش دستور داد ایستگاههایی با فاصله مناسب آماده سازندکه درهریک ازآنها به نسبت موقع چند ملازم باعده ای اسب واسترولوازم آسایش جای دهند وسازوبرگ مسافران واستراحتگاه نامه بران پادشاه تا ازهرجهت فراهم سازند.۲سرپرست ایستگاه موظف بود که پیوسته چنداسب ویک یا دوپیک آماده داشته باشد وپیکهای دولتی بایستی به مجرد گرفتن نامه براسب جسته باسرعت تمامتربه ایستگاه دوم بتازند ودرآنجا نامه رابه پیکی که درآنجاست داده خودشان به استراحت بپردازند تابه نوبه خویش جانشین پیک دیگرشود . ‏به همین ترتیب بایستی نامه ها را پست به پست انتقال داده رسید بگیرند ، سرما ، گرما ، طوفان ، آفتاب و حمله حیوانات درنده نبایستی دراراده نامه بران خللی وارد ساخته یا رساندن مکتوب را به تعویق بیندازد . بااین اختراع کوروش می توانست درمملکت وسیع خود ازآنچه دورترین نقطه اتفاق می افتد باخبرشود ۳
‏با توجه به مشکلاتی که کوروش دردوران پادشاهی داشت نتوانست كارهای مربوط به اداره دستگاه حکومتی را به نحومطلوب انجام دهد وآن را به حد کمال برساند واین کاردرزمان داریوش به حد کمال رسید.
‏پست درزمان داریوش هخامنشی
‏بعدازکوروش کمبوجیه به سلطنت رسید ولی بامرگ اوهرج ومرج ایران رافراگرفت درنتیجه داریوش با درایت خود توانست حکومت رابدست گیرد وباعزمی راسخ توانست امور را انتظام بخشد . داریوش برکشور پهناور از تونس تا هندوستان وازدریای آرال تا عدن که دارای‏ ‏۴۶ نوع مردم با زبانها ، نژادها ، وآئینهای گوناگون بودند سلطنت می کرد وبرای نگهداری آن امپراطوری عظیم وسایل وتشکیلات قوی فراهم ساخت که توسعه وتکامل نامه رسانی واستخبار یکی ازآنها بود وازلحاظ تهیه وسایل درشماربزرگترین کارهای آن روزگارمحسوب می شود وبرای انتقال خبرازدو وسیله استفاده می نمودند یکی ایجاد ارتباط ازبلندیهای مختلف ازقبیل ابنیه ، تپه های طبیعی وساختگی وکوههای مختلف رادرمسیرهای مهم مانند مسیربین پایتخت ودریای اژه یامسیربین شوش وخراسان درنظرگرفته جمعی را درآنجا ساکن کرده وروز وشب بوسیله دود وآتش اخبارمهم کشوررامنتقل می کردند ، و ماموران آن قسمت راکوهبانیه ] حافظ کوه [یا د بابه خوانده می شد وپارسیان آن را نگرین [Angareien] ‏می خواند ند که دراصل هنگر بوده است ودرفاصله هرمنزل کاروانسرای برای کاروانها ساخته شده بود ودرگذرگاهها وتنگه های دشوارگذر ، مکانهای بازرسی وبه اصطلاح امروزتفتیش وگمرک بوجود آورده بودند .‏۴داریوش جاده های روزگاران گذشته را اصلاح کرده وشعب جدید ی ایجاد نمود وسراسرکشور راچنان با یکدیگرمرتبط ساخت که مسافران می توانستند‏ ‏۴۵ فرسنگ راه را در۹۰ روز به پیمایند وسود اگران بابارهای خود با توقف درایستگاههای عهد کوروش آن مسیرا در۱۱۱ روزطی کنند.5 داری‏وش ‏درمدت‏ ‏۳۵ سال سلطنت خود آثار شگرفی ازخود به یادگارگذاشته است که یکی ازآنها تاسیس و تکامل تشکیلات پستی است وداریوش اداره نامه رسانی را به پایه ای رسانید که دنیا آنرا پست می خواند
3
‏* چه انگیزه ایی باعث شد که این طرح را انتخاب کنید ؟هدف از انتخاب این طرح در منطقه ی زیباشهر ارائه ی خدمات پستی وارتباطی به شهروندان است که مسافت زیادی را برای رفتن به مخابرات وپست مرکزی طی نکنند .
‏*خلاقیت ونوآوری شما در این کار چیست؟استفاده از امکاناتی رفاهی برای مشتریان در حین انجام خدمات که اگر کارشان طول کشید دچار سرگردانی نشوند،ارائه خدمات پستی ومخابراتی وبانکی
4
‏1 ‏–‏ عنوان کسب و کار
‏مشخصات تهیه کننده طرح :
‏الف ‏–‏ شخص حقیقی :
‏نام و نام خانوادگی:‏فاطمه بهور ‏ شماره شناسنامه:
‏7-006785-366 کدم‏لی :‏7-006785-366‏ ‏میزان تحصیلات :‏دیپلم‏
‏ رشته تحصیلی :‏ ‏کامپیوتر‏ ‏ ‏ شغل فعلی : دانشجو

‏آدرس پستی :
‏تلفن تماس : ‏09158443623

‏ب ‏–‏ شخص حقوقي :
‏نام شركت : دفتر فناوری واطلاعاتی وارتباطی‏ نوع شركت : ‏خدماتي ‏ شماره ثبت :
‏محل ثبت : ‏زاهدان ‏ تاريخ ثبت :
‏نام و مشخصات سهام داران عمده :
‏1. نام و نام خانوادگي : ‏هما ميري ‏ سمت : ‏مدير عامل
‏2. نام و نام خانوادگي : ‏فاطمه خاقاني ‏ سمت :‏ رئيس هيئت مديره
‏3. نام و نام خانوادگي : ‏زهره خاقاني‏ سمت :‏نائيت رئيس هيئت مديره
‏آدرس پستی :‏تقاطع سعدي و پهلواني روبروي پهلواني 17
‏تلفن تماس : ‏09155415749

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله در مورد دفتر خدماتي ارتباطي