مقالات فارسی مختلف · دسامبر 26, 2023 0

مقاله حضرت خديجه 50 ص 💯

مقاله حضرت خديجه 50 ص

 

مقاله حضرت خديجه 50 ص ,حضرت خديجه 50 ص, مقاله حضرت خديجه 50 ص ,حضرت,خديجه,50,ص,,مقاله,حضرت,خديجه

 

مقاله حضرت خديجه 50 ص

-مقاله-حضرت-خديجه-50-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 54 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مقدمه
‏سخن از خديجه ، سخن از يك دنيا عظمت و پايدارى و استقامت درراه هدف است . به حق قلمفرسايى در باره كسى كه خداوند بر اوسلام و درود فرستاد ، بسى مشكل است . اما به مصداق ‏«‏مالا يدرك‏‏‏كله لا يترك كله ،‏»‏ به بررسى گوشه ‏‏‏هايى از شخصيت و زندگى اين‏‏‏بزرگ بانو مى‏‏‏پردازيم :
‏ولادت و خانواده‏
‏خديجه (س) 68 سال قبل از هجرت بدنيا آمد . خانواده‏‏‏اى كه‏‏‏خديجه را پرورش داد ، از نظر شرافت‏‏‏خانوادگى و نسبت‏‏‏هاى‏‏‏خويشاوندى ، در شمار بزرگترين قبيله‏‏‏هاى عرب جاى داشت . اين‏‏‏خاندان در همه حجاز نفوذ داشت . آثار بزرگى و نجابت و شرافت ازكردار و گفتار خديجه پديدار بود .
‏خديجه از قبيله هاشم بود و پدر و اقوامش از ثروتمندان قريش‏‏‏بودند . پدرش خويلدبن اسد قريشى نام داشت . مادرش فاطمه دخترزائد بن اصم بود .
‏اخلاق خديجه (س)‏
‏خديجه در بين اقوام خود يگانه و ممتاز و ميان اقران كم نظيربود . او به فضيلت اخلاقى و پذيرايى‏‏‏هاى شايان بسيار معروف بود وبدين جهت زنان مكه به وى حسد مى‏‏‏ورزيدند .
‏2
‏دخترت خويلد در سجايا و كمالات اخلاقى زبانزد و نمونه بود و به‏‏‏حق ايشان كفو خوبى براى پيامبر (ص) بود . بى‏‏‏ترديد مى‏‏‏توان گفت‏‏‏كه اين سجايا و فضايل اخلاقى سبب شد تا خديجه براى همسرى پيامبراكرم (ص) شايسته شمرده شود . طبق روايات ، او براى پيامبراكرم (ص) ياورى صادق بود .
‏آيا خديجه (س) قبل از پيامبر (ص) ازدواج كرده بود ؟‏
‏معروف است اولين كسى كه به خواستگارى خديجه آمد يكى ازبزرگان عرب به نام ‏«‏عتيق بن عائذ مخزومى‏‏»‏ بود . او پس ازازدواج با خديجه ، در جوانى در گذشت و اموال بسيارى براى خديجه‏‏‏ارث گذاشت . پس از او ‏«‏ابى‏‏‏هاله بن المنذر الاسدى‏‏»‏ كه يكى ازبزرگان قبيله خود او بود ، با وى ازدواج كرد . ثمره اين پيوندفرزندى به نام ‏«‏هند‏»‏ بود كه در كودكى در گذشت . ابى‏‏‏هاله‏‏‏نيز پس از چندى ، وفات يافت و ثروت بسيار از خويش بر جاى نهاد.
‏هرچند اين مطلب كه پيامبر اكرم (ص) سومين همسر خديجه بود وجز عايشه با دوشيزه‏‏‏اى ازدواج نكرد ، نزد عامه و خاصه معروف است; ولى مورد تاييد همگان نيست . جمعى از مورخان و بزرگان ، نظرمخالف دارند ; براى مثال ‏«‏ابوالقاسم كوفى‏‏»‏ ، ‏«‏احمد بلاذرى‏‏»‏ ، ‏«‏علم الهدى‏‏»‏ ، (سيدمرتضى) در كتاب ‏«‏شافى‏‏»‏ و ‏«‏شيخ طوسى‏‏»‏ در ‏«‏تلخيص شافى‏‏»‏ آشكارا مى‏‏‏گويند كه خديجه ،هنگام ازدواج با پيامبر ، ‏«‏عذرا‏»‏ بود . اين معنا را علامه

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله حضرت خديجه 50 ص