علوم انسانی · دسامبر 25, 2023 0

مقاله بررسی موارد استفاده اینترنت در دنیای مدرن 💯

مقاله بررسی موارد استفاده اینترنت در دنیای مدرن

 

مقاله بررسی موارد استفاده اینترنت در دنیای مدرن در 23 صفحه ورد قابل ویرایش

 

مقاله بررسی موارد استفاده اینترنت در دنیای مدرن

مقاله بررسی موارد استفاده اینترنت در دنیای مدرن

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقاله بررسی موارد استفاده اینترنت در دنیای مدرن در 23 صفحه ورد قابل ویرایش

موارد استفاده از اینترنت در دنیای مدرن

اگر چیز ثابت ولایتغیری در اینترنت باشد، این واقعیت است كه اینترنت به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد. از ابتدای شروع اینترنت در اوایل دهه هفتاد (بله درسته. اینترنت در حدود 25 سال است وجود داشته است)، تعداد كاربران از تعداد انگشت شماری به بیش ار 20میلیون افزایش یافته است.

این افزایش به چه چیزی می تواند نسبت داده شود؛ این درس به این سوال پاسخ خواهد داد و به علاوه به سوالات زیر :

× اینترنت چگونه شروع شد؛

× اینترنت چگونه در ربع قرن گذشته توسعه یافته است؛

× محبوبترین مورد كاربرد اینترنت چه بوده است؛

× اینترنت به چه صوت دیگری می تواند مفید باشد؛

در درس گذشته من حقایق واقعی و حقیقی اینترنت را بیان كردم. خب حالا آماده باش چون شما قرار است ……. كسب كنید.

یك مرور پانزده دقیقه ای بر اینترنت

مطمئنا چیزی كه تا به حد اینترنت به شهرت و اشتها دست یافته است بایستی هم برای كاربران و هم فراهم كنندگان اینترنت مفید باشد. در بقیة این درس و ادمة این كتاب، شا درخواهید یافت كه چرا اینترنت اینقدر كتشهار یافته است. شما همچنین یاد خواهید گرفت كه چگونه از اینترنت برای ارتباطات و جستجو استفاده كنید. اما من این موارد را در عناوین بعدی بحث خواهم كرد ابتدای درس تاریخ خود را شروع كنیم.

اینترنت به عنوان یك پروژه در 1973 بوسیلة آژانس پروژه های تحقیقی عالی دفاعی آمریكا (DARRA) شروع شد. در آن زمان دارپا درصدد ایجاد یك برنامه تحقیقی بود تا تكنیكها و تكنولوژی ارتباط شبكه ها بسته از انواع گوناگون را مورد تحقیق قرار دهد. دارپا نهایتاً می خواست پروتكل های ارتباطی را توسعه و ایجاد كند كه اجازه می‌داد كامپیوترهای موجود در شبكه بتوانند به طور آزادانه از خطوط و سكوهای متفاوت با هم در ارتباط باشند و نتیجا شبكة دارپا خلق شد.

اصطلاح جدید: پروتكل : پروتكل چیزی خبر یك سری از قوانین نیست. در اینترنت پروتكل یك سری از قوانین است كه كامپیوترها ا‌ز آن جهت جهت ارتباط با شبكه استفاده می كنند. تا زمانی كه همه از این قوانین تبعتی می كنند. ارتباط می تواند به راحتی و آزادانه ابغالم پذیرد.

آرپانت كه به عنوان اینترنت شناخته شد یك سری از پروتكل ها را كه به عنوان پروتكل‌های كنترل انتقال یا پروتكل اینترنت شناخته شدند را خلق و ابداع كرد كه TCP یا IP نیز نامیده می شوند. شما بایستی بتوانید IP را از بحث مربوط به آدرس‌های IP در درس یك بشناسید كه مربوط واقعا شبیه چیست؟ بود. یك آدرس IP در واقع یك آدرس پروتكل اینترنت است.

یك لحظه مكث: آیا تواتستید پاسخ مربوط به سوال آدرسIP را در بنش فعالیت‌های درس یك را بیابید. تحقیقات به ما می گوید كه 4294967296 آدرس احتمالی IP در اینترنت در دسترسی هستند.

اینترنت در آغاز توانست چند صد دانشمند دولتی را به مدت یك دهه حمایت كند تا اینكه در 1986 موسسع علوم آیالات متحده (NSE) شبكة NSF را بوجود آورد كه اكنون نیز چهارچوب سرویس ارتباطی را فراهم می نماید. و همچنانكه در تصویر 2010 مشاهده می كنید، شبكة NSF بیش از 12 میلیون بسته اطلاعاتی را در هر ماه انتقال می دهد.

اصطلاح جدید. Backbene (چهارجوب)

چهارچوب اصلی چیزی جریك كابل نیست كه ترافیك شبكه راحمل می كند. و گرچه هزارال شبكة خصوصی معلی و عمومی وجود دارد، بیشتر ترافیك اینترنت، بیشترین سفر خود را برروی یك چهارچوب اصلی افام می دهد.

گرچه ورود NSF به صحنه یك فاكتور عمده در پیدایش اینترنت بود. شاید عمده‌ترین نكته در 1991 بودجود آمد كه NSF بودجه خود را در رابطه با اینترنت قطع تمامی ترافیك موجود در NSF از طرف موسسات آموزشی و دولتی بود.

باوجود این بعد از 1991، اینترنت هرگز همانند سابق نبود. رقابت های بكاری سریعتر توانستند پاسخگوی بازار و نیازهای اطلاعاتی باشند و چهارچوب‌های بكاری تقریبا یك شكه پدیدار شدند و البته همراه با آنها بازاریابی و اشتمار اینترنت پیش آمد و شبكه از سیستم یونیكس و آیر زبانهای كاربردی علمی به سوی سیستم‌های ویندوز جهت داده شدند كه برای عموم مردم استفاده از آنها آسانتر بود.

بلافاصله از‌آن آمریكا آنلاین، كامپوسرو دیگر فراهم كنندگان خدمات اینترنت كه از جوایند وسر تبعیت می كردند بجای تبعیت از دكتر آگهد، وارد عرصه شدند و همچنانكه اینترنت بیشتر قابل دسترسی شد، شركت های تجاری شاهد پتانسیل ‌های زیاد اینترنت در امر تجارت در اینترنت شدند. علاوه بر آن، كاربرای نیز شاهد برخی از موارد غیر قابل انكار شدند كه می توانستند در اینترنت مورد استفاده قرار دهند

در این كتاب من كمك خواهم كرد كه برخی از این موارد استفاده را كشف كنید. در بقیه‌ این كتاب من شما را به سفر لاسیری در رابطه با شیوه هایی كه شما می توانید از اینترنت بهره‌برداری كنید خواهم برد.

استفاده از اینرنت برای ارتباطات

با این همه تبلیغات و آگهی های تجارتی تلویزیون، شما ممكن است به این نتیجه برسید كه معرفت‌ترین كاربرد اینترنت شبكه جهانی www (شبكه جهانی) باشد. خب. این مایة‌ تعجب است. معروفترین مورد استفاده اینترنت، حتی امروزه، ایحیل است. بله درست است شیوه مكالمة شخص با شخص. با این مورد كاربری كه جزو موارد كاربرد اولیة اینترنت بود هنوز هم مهمترین مورد از موارد كاربرد آن است.

البته شما می تواندی به شیوه های دیگری نیز در اینترنت ارتباط برقرار كنید. در بخش‌های بعدی شما بطور گذرا به شیوة دیگر كه مردم از اینترنت جهت ایجاد ارتباط استفاده می كنند نگاهی خواهید انداخت.

ارتباطات شخصی

ایمیل بیش از یك راه جهت نوشتن نامه برای عمه جانت (ژانت) جهت دادن اطلاعات در رابطه با اینكه اوضاع و حالت چطور است در اختیار شما قرار می دهد. و گرچه، البته بسیاری از مردم می توانند و از این مورد استفاده اینترنت برای این مورد استفاده می كنند، این شیوه استفاده از اینترنت در این مورد بسیار موثر و كاراست. اما شما می‌توانید دلایل كاربردی بیشتری را جهت ارتباطات شخصی خود بیابید.

آیا كنون سعی كرده اید كه با كسی ارتباط با برقرار كنید و بعد از دو روز گرگم به هوای بازی كردذن با تلفن، بالاخره توانسته با آنها ارتباط برقرار كنید. اگر چنین بوده است، شاهد بوده اید كه چنین شرایطی چقدر مایولی كننده بوده است. خوشبختانه ایمیل چنین مشكلی را از بین برده است.

با استفاده از ایمیل، شما براحتی، با اشخاص تماس گرفته اید كه در غیر اینصورت ساعتها و روزهای زیادی از شما جهت ارتباط با آنها تلف می شد. نه تنها این، بلكه با استفاده از ایمیل، شما سر وقت با‌ آنها تماس می گیرید در حالیكه ساعتها در انتظار نمی مانید و نگران قطع ارتباط با آنها نمی شوید. كافیست ایمیل را بفرستید و بعد به دنبال كار خود بروید و منتظر جوابی در صندوق ایمیل خود باشید. این خود بیانگر بزرگترین مزیت ایمیل است كه اینقدر سریع اقدام می كند.

جواب شما در صندوق ایمیل است

فاكس عالی است، اما در مسافت های طولانی، هزینه ها افزایش می‌یابد. اما چه‌شد اگر شما یك راه سریع و آسان جهت انتقال فوری یك فایل، سند و یا برنامة كامپیوتری را بصورت الكترونیكی در اختیار داشتید؟ خوب شما دارید. با بسیاری از برنامه های ایمیل، شا می توانید اسناد خود را كه گذاری و به ایمیل خود الصاق كنید، همانند آنچه كه در تصویر 2.2. می بینید.

این اسناد می تواند برنامه های كامپیوتر، فایل های پردازش لغت و یا هر چیزی كه با كامپیوتر می توانیند خلق كنید، باشد. تمامی آنچه كه از دریافت كنندة پیام انتظار می‌رود این است كه یك برنامة ایمیل و یا كی وسیلة كمك كننده داشته باشد كه بتواند مطالب الصاقی شما را رمز گشایی كند.

تمامی صفرها و یك ها

یك تفاوت عمده در نحوه انتقال اطلاعات بر روی شبكه و كامپیوترها و سیم‌ها وجود دارد و آن شكل و فرم انتقال داده ها است. در یك تماس تلفنی معمولی اطلاعات آنالوگ به صورت یكنواخت انتقال می یابند، در حالی كه در یك انتقال كامپیوتری، اطلاعات دیجیتالی در یك آن انتقال می یابند. شما می توانید به انتقال اطلاعات دیجیتالی به یك رگباری از گلوله فكر كنید كه از یك اسلحه شلیك می‌شوند.

اصطلاح جدید: دیجیتال

تمامی اطلاعات دیجیتالی از یك سری صفرها و یك ها تشكیل شده اند كه در رشته‌های منحصر به فردی گروه بندی شده اند. هر رشته از این صفرها و یك ها برای كامپیوترها به معنای چیز خاصی است كه كامپیوترها آن را بصورتی كه ما در صفحه كامپیوتر می بینیم ترجمه می كنند.

هر پرتابه شناسی (متخصص شلیك و گلوله) می تواند به شما بگوید كه هر گلوله‌ای دارای نشانه های خاص خودش است. و به همین صورت هر گلوله كه در اینترنت یك بسته نامیده می شود دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود می باشد.

اصطلاح جدید: بسته

هر بسته یك گروه اصطلاحات دیجیتالی است. همچنانكه یك بسته از طریق شبكه‌های مختلف ارسال می شود، دارای یك نشانه دیجیتالی منحصر به فردی است كه به ایستگاه‌های كامپیوتری می گوید كه به كدام تفنگ تعلق دارد. این مورد در عكس 3-1 به تصویر كشیده شده است.

ارسال اطلاعات بصورت بسته، مزایای فراوانی در انتقال دارد. اگر در حین انتقال وقفه‌ای ایجاد شود، یك كامپیوتر تمامی بسته های با نشانه‌های یكسان را كه رسیده اند را نگه می دارند و سپس دوباره آنها را همچنانكه در عكس 3-1 به تصویر كشیده شده است را دوباره ارسال می كنند. ارسال اطلاعات بدین شیوه به معنای آن است كه كامپیوترهای متعدد می توانند بسته های خود را همزمان ارسال كنند (چون در انتهای خط همان بسته ها دوباره براساس نشانه های خاص خود بازسازی می شوند.) این دو فاكتور موید سرعت و قابل اعتماد بودن انتقال اطلاعات هستند.

البته این نوع رسال اطلاعات خطوطمابین تمامی شیوه های ارسال اطلاعات را به هم می ریزند. حتی امروزه نیز بسیاری از تماسهای تلفنی بصورت دیجیتالی تعویض می‌شوند تا باعث انتقال سریعتر و قابل اعتمادتر نسبت به گذشته شوند. بزودی انتقال اطلاعات توسط تلفن اینترنت به همین شیوه انجام خواهد گرفت.

شما قادر به توقف آن نیستید

قبل از؟؟ به نكته بعدی، توجه به یك نكته ضروریست. چون اینترنت همانند سیستم تلفن، یك سیستم محسوب می شود، نمی توانند آن را تكه تكه و به اجزاء فرضی تشكیل دهنده آن قسمت كنید. اگر یك گرد باد شدید فرود آید و یك ایستگاه تماس را در دیترویت نابود كند، به عنوان یك كل (سیستم) واقعاً تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. منطقه ممكن است به صورت موقتی فاقد سرویس دهی شود، اما تماس‌ها دوباره جهت گیری داده شده و سیستم قادر خواهد بود كه دوباره با سرعتی نسبتاً آرام‌تر به فعالیت خود پردازد.

در اینترنت نیز این امر صادق است. یك كامپیوتر و یا حتی یك ست كامل از كامپیوترها كه از خط خارج می شوند، ممكن است تعدادی از كاربران را تحت تاثیر قرار دهند، اما نمی توان این عمل به كل سیستم تاثیرگذار نخواهد بود.

به عنوان مثال، كامپیوترهای آمریكا آن لاین اخیراً به مدت نوزده ساعت از خط خارج شدند و در حدود دو میلیون كاربر را از دسترسی به اینترنت مصروم كردند، اما كاربران به سیستم ها حتی از این موقعیت مطلع نشدند تا اینكه روزنامه ها روز بعد خبر مربوط به آن را منتشر كردند.

این بدین دلیل است كه هر كامپیوتر و سیستم كامپیوتری در اینترنت خود كفاست البته به همین شیوه هواپیماها اغلب به دلیل بدی آب و هوا از فرودگاههای مختلف تغییر جهت داده می شوند، به همین طریق ترافیك اینترنت نیز می تواند دوباره جهت‌گیری داده شود. در انتها به خاطر داشته باشید كه اینترنت به عنوان یك سازمان و سازواره عمل می كند، نه به عنوان یك عضو یك سازمان.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله بررسی موارد استفاده اینترنت در دنیای مدرن