پاورپوینت های علمی · دسامبر 26, 2023 0

معرفی هندسه 💯

معرفی هندسه

 

معرفی هندسه ,معرفی هندسه, معرفی هندسه ,معرفی,هندسه,,معرفی,هندسه

 

معرفی هندسه

-معرفی-هندسهلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 7 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
معرفی هندسه
تاریخچه هندسه
واژه انگلیسی Geometry ) هندسه ) از زبان یونانی ریشه گرفته است. این کلمه از دو کلمه «جئو»ٍ به معنای زمین و «متری» به معنای اندازه گیری تشکیل شده است.بنابراین هندسه اندازه گیری زمین است. مصریان اولیه نخستین کسانی بودند که اصول هندسه را کشف کردند. هر سال رودخانة نیل طغیان نموده و نواحی اطراف رودخانه راسیل فرا می‌گرفت.
این عمل تمام علایم مرزی میان تقسیمات مختلف را از بین می‌برد و لازم می‌شد دوباره هر کس زمین خود را اندازه‌گیری و مرزبندی نماید. آنها روشی از علامت‌گذاری زمین‌ها با کمک پایه‌ها و طناب‌ها اختراع کردند. آنها پایه‌‌ای را در نقطه‌ای مناسب در زمین فرو می‌کردند، پایه دیگری در جایی دیگر نصب می‌شد و دو پایه توسط طنابی که مرز را مشخص می‌ساخت به یکدیگر متصل می‌‌شدند.با دو پایه دیگر زمین محصور شده ، محلی برای کشت یا ساختمان سازی‌ می‌گشت.
با برآمدن یونانیان اطلاعات ریاضی قدم به مرحله ای علمی گذاشت.در آغاز تمام اصول هندسی ابتدایی بود. اما در سال 600 قبل از میلاد مسیح ، یک آموزگار یونانی به نام تالس، اصول هندسی را از لحاظ علمی ثابت کرد.
کاربردها
هندسه تحلیلی همانطور که از نامش پیداست به تحلیل و کنجکاوی هندسه و روابط هندسی می‌پردازد و کاربردهای آن در مسیر علوم از جمله فیزیکی – اخترشناسی- هوافضا- حتی شیمی غیرقابل انکار است. همه مطالب ذکر شده فوق مقدمه‌ای است برای بررسی مفصل‌تر حرکت. مبحث بردارها پایه خوبی برای بسط و گسترش حساب دیفرانسیل و انتگرال فراهم آورده است .
اهمیت هندسه پایه در مهارتهای ریاضی
آموزش استدلال فضایی باعث افزایش مهارتهای ریاضیات می­شود.
بر طبق تحقیقات پژوهشگران از دانشگاه میشیگان آموزش بچه­های کوچک در استدلال فضایی باعث بهتر حل شدن ریاضیات می­شود.
پژوهشگران بچه­های بین 6- 8 سال را در چرخش فکری یک توانایی فضایی بود آموزش دادند و پیدا کردند که نمره­ی آنها در جمع و تفریق به طور قابل توجهی پیشرفت کرده بود. این آموزش چرخش فکری شامل این بود که تصور کنند چطور وقتی دو نیمه از شکلی در زاویه­ای چرخیده­است، کنار هم می­آیند و شکل کامل را درست می­کنند.
پروفسورکلی­میکس، در قسمت روانشناسی گفت که این آموزش فضایی مغز را آماده می­کند تا بهتر مسائل ریاضیات را حل کنند.میکس میگفت: چیزی که واقعا شگفت انگیز بود این بود که فقط بعد از 20 دقیقه آموزش در توانایی فضایی پیشرفت قابل توجهی در عملیات ریاضی بچه­ها دیده شده بود. فکر کنید اگر این آموزش برای 6 هفته بود چه تاثیری می­گذاشت، او گفت رابطه بین توانایی فضایی و ریاضیات خیلی مهم است چونکه خیلی از تحقیقات نشان داده­ که تجسم فضایی درموفقیت ریاضیات بسیار تاثیرگذار است.
این آموزش برای مهارتهای دیگر هم چون، معماری، مهندسی و علم هواشناسی بسیار مهم است. یک فضانورد باید برای حرکت در فضا ترکیب منظومه شمسی به علاوه حرکت اجسام در درون آن را تصور کند یا یک پرتوشناس باید بتواند نتیجه ایکس- ری را تفسیر کند.

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود معرفی هندسه