اقتصاد · دسامبر 26, 2023 0

مجتمع فولاد خراسان درس اقتصاد عمومی 40 ص 💯

مجتمع فولاد خراسان درس اقتصاد عمومی 40 ص

 

مجتمع فولاد خراسان درس اقتصاد عمومی 40 ص ,مجتمع فولاد خراسان درس اقتصاد عمومی 40 ص,دانلود مجتمع فولاد خراسان درس اقتصاد عمومی 40 ص ,مجتمع,فولاد,خراسان,درس,اقتصاد,عمومی,40,ص,مجتمع,فولاد,خراسان,اقتصاد,عمومی

 

مجتمع فولاد خراسان درس اقتصاد عمومی 40 ص

مجتمع-فولاد-خراسان-درس-اقتصاد-عمومی-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏عنوان پروژه: ‏مجتمع فولاد خراسان
‏درس:‏اقتصاد عمومي
‏فهرست موضوعات
‏ ‏
‏1-‏ ‏مقدمه ‏ ‏
‏2-تاریخچه فولاد
‏3-فولاد خراسان‏ ‏
‏4‏-صادرات محدود فولاد در جهان ‏
‏6‏- ‏دلايل كاهش رشد توليد فولاد در كشورهاي صنعتي
‏7- ‏بزرگترین وموفق ترین تولید کننده فولاد در ایران
‏8- آمار تولیدات فولاد خراسان
‏ ‏9‏-چالشهاي فولاد
‏اطلاعات و شاخص‌هاي فولاد جهان و ايران در سال 2006 ‏ 1‏0‏-‏
‏11-جداول
2
‏مقدمه
‏صنعت فولاد و ميزان رشد توليد فولاد در مناطق مختلف جهان، آمار و ارقام جالبي در زمينة اهميت صنعت فولاد در توسعه و گسترش اقتصادي و صنعتي كشورها‏دارد..
‏ فولاد به عنوان يك صنعت پايه‌و مادر، نقش اساسي در پيشرفت و توسعه كشورها دارد . به دليل همين اهميت، طي چند سال اخير، كشور چين كه به سرعت در حال توسعه و گسترش صنايع خود ومطرح شدن به عنوان يك غول صنعتي است در سالهاي 2002 و2003 ، با رشد ساليانه 20درصدي بيش از 40 ميليون تن در توليد فولاد
‏(نزديك به چهار برابر كل توليد فولاد ايران) به ظرفيت توليد فولاد خود افزوده است.
‏ طي همين مدت كشورهاي در حال توسعه ديگر كه از نظر منابع مواد اوليه . انرژي و نيروي انساني و توانايي توسعه صنعت فولاد را دارند رشدي بين 3.5 تا 4 درصد داشته اند. ايران نيز جزو اين كشورها است . تا سال 2010 توليد ساليانه چين به حدود 400 ميليون تن خواهد رسيد و توليد بدون چين به حدود 900 ميليون تن خواهد رسيد .
‏پس می توان نتیجه گرفت میزان تولید فولاد نشان دهنده ی رشد صنعتی و پیشرفت کشورها می باشد.
‏ایران با داشتن منابع مواد اولیه .انرژی.نیروی انسانی .توانایی توسعه ی صنعت فولاد را دارد .
4
‏تاریخچه فولاد.
‏آهن جزء هفت فلزی است که دردوران باستان شناخته شده است ، ‏چون این فلز در بین فلزات ،از نقطه نظر تنوع کاربرد در زندگی برای ساختن ابزار و ماشین آلات در دوره جدید ،همواره در مقام اول قرار داشته و مصالح آهنی و فولادی زیر بنای واحدها و تجهیزات تولیدی را تشکیل می دهند ،انسان یقینأ در عصر حجر با آهن آشنا شده است. در هزاره دوم پیش از میلاد ،دوره آهن شروع شد . بدین جهت آهن نسبتأ جوان است .انسان اولیه ‏آهن را از طریق‏ ‏سنگهای آسمانی می شناخته است و در دسترس داشته است ودر دوران باستان به عنوان یک فراورده جنبی در فرایندهای تولید مس و سرب بدست می آمده است. در بین سالهای 1900 تا 1978 میلادی ،روش فولاد سازی نوینی نیز توسعه و تکامل یافت که اساسأ با روشهای سنتی فولاد سازی که بر اساس کربن زدایی آهن خام استوار بود، فرق داشت . این روش تولید در کوره های قوس الکتریکی انجام می شد که بر اساس ‏ذوب آهن قراضه پایه گذاری شده بود . در حال حاضر فولاد مبارکه،فولاد خوزستان و فولاد خراسان از این روش استفاده می نمایند.
‏فولاد خراسان
‏تاریخچه:
‏استان پهناور خراسان که مزین با نام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان است با دارا بودن منابع خدادادی نظیر معادن عظیم سنگ آهن ، گاز طبیعی ، ذغالسنگ ، منابع انسانی متعهد و متخصص و امکاناتی نظیر راه ، راه آهن ، نیروگاههای تولید برق و … و همچنین همجواری با کشورهای افغانستان و آسیای میانه ، برنامه ریزان و مسئولین صنعتی کشور را برآن داشت تا در سال 1362 با مطالعه همه جانبه در استان خراسان امکان استقرار یک مجتمع بزرگ فولاد سازی بظرفیت 8/1 میلیون تن در سال را بررسی نمایند که در سال 1368 با پایان یافتن مطالعات مهندسی و مکان یابی ، محل اجرای طرح در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور تعیین گردید و بلافاصله فعالیت های استملاک 1400 هکتار اراضی مورد نیاز و تجهیز و آماده سازی سایت در اراضی مذکور شروع شد.
4
‏در آبان ماه سال 1375 قرارداد خرید تجهیزات خارجی پروژه با شرکت ایتالیایی دانیلی به ارزش 152 میلیون دلار منعقد گردید .‏جمع هزینه های دلاری و ریالی بالغ بر 200 میلیارد تومان ‏بوده است ‏زمان شروع ‏ ‏عملیات اجرایی و نصب تجهیزات مجتمع فولاد خراسان در خرداد ماه 1376 با حضور رییس جمهور محترم وقت حضرت آیه ا… هاشمی رفسنجانی آغاز شد.
‏در طی سالهای احداث پروژه 33هزار تن انواع تجهیزات و ماشین آلات نصب ،000ر030ر2 متر مکعب عملیات تسطیح و 540ر686ر1 متر مکعب عملیات ساختمانی ، 367ر117 متر مکعب بتون ریزی و 032ر463ر9 کیلوگرم آرماتور بندی انجام شد و سرانجام در 31 خرداد ماه سال 1380 واحد نورد مقاطع ساختمانی مجتمع فولاد خراسان در راستای سیاستهای اقتصادی دولت محترم جمهوری اسلامی مبنی بر خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی محصولات استراتژیک به عنوان بزرگترین مجتمع فولادسازی در شرق کشور به دست توانمند جناب آقای سیدمحمد خاتمی رییس جمهور محترم افتتاح و راه اندازی شد و در بهمن ماه همان سال واحد ذوب و ریخته گری کارخانه با حضور وزیر محترم صنایع و معادن جناب آقای مهندس جهانگیری به بهره برداری رسید.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مجتمع فولاد خراسان درس اقتصاد عمومی 40 ص