مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 217 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 74 |
دریافت فایل
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1 ادبیات مفهومی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-2 سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-3 مفهوم سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-1 سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-2 پیشرفت تحصیلی …………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-3-3 اعتماد ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-4 همیاری ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-3-5 روابط اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-3-5-1 وضعیت فرهنگی خانواده ………………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-5-2 آرامش روانی و عاطفی خانواده ………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-5-3 نوع دوستان دانش آموز و ویژگی های آنان ………………………………………………………………………………………. |
2-3-5-4 آموزشی های تقویتی ……………………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-5-5 انجام منظم تکالیف درسی در منزل …………………………………………………………………………………………………. |
2-3-5-6 آشنایی والدین با ویژگی های روانی فرزندان …………………………………………………………………………………….. |
2-3-5-7 رفتار معلم و نوع برخورد او در کلاس ……………………………………………………………………………………………… |
2-3-6 تعریف سرمایه اجتماعی از نگاه صاحب نظران ……………………………………………………………………………………… |
2-3-7 اهمیت سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-8 زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-9 ابعاد سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-3-10 شاخص سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………. |
2-3-10-1 مشارکت اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………… |
2-3-10-2 انسجام اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-4 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی …………………………………………………………………………………….. |
2-4-1 جنبه منفعت اقتصادی سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………. |
2-4-2 جنبه منفعت عمومی سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………… |
2-4-3 نحوه ایجاد ، حفظ و نابودی سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………… |
2-4-3-1 فروبستگی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-4-3-2 ثبات ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-4-3-3 ایدئولوژی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-4-3-4 عوامل دیگر…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-5 نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………. |
2-5-1 نقش سازمانهای بخش دولتی………………………………………………………………………………………………………………. |
2-6 پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………. |
2-7 پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………. |
2-8 سرمایه اجتماعی و حیثیت دموکراتیک گروه های اجتماعی………………………………………………………………………….. |
2-9 انگیزش………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-9-1 انواع انگیزش…………………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-9-2 انگیزش و یادگیری…………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-9-3 انگیزش و شخصیت………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-9-4 عوامل موثر بر انگیزش………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-9-4-1 نقش نیازها و سایق ها…………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-9-4-2 اصل تقویت…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-9-4-3 خود پنداره و انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………. |
2-9-4-4 اهمیت دوستان……………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-9-4-5 ارتقا انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-9-4-5-1 آگاهی شاگردان از هدف های درس……………………………………………………………………………………………. |
2-9-4-5-2 رفاقت یا رقابت………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-9-4-5-3 استفاده از شیوه های نوین تدریس………………………………………………………………………………………………… |
2-9-4-5-4 استفاده بجا از تشویق های کلامی و صراحت بازخورد……………………………………………………………………… |
2-9-4-5-5 آسان به دشوار بودن روال آموزش……………………………………………………………………………………………….. |
2-9-4-5-6 ملموس کردن آموزش………………………………………………………………………………………………………………. |
2-9-4-5-7 مشارکت در یادگیری توسط فراگیران………………………………………………………………………………………….. |
2-9-4-5-8 بازخورد به موقع……………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-9-4-5-9 تکالیف متناسب با سطح توانایی فراگیر…………………………………………………………………………………………. |
2-9-4-5-10 استفاده از مشوق های درونی و بیرونی…………………………………………………………………………………………. |
2-10 عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان…………………………………………………………………………………………. |
2-10-1 تاکید بر رشد عقلانی………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-10-2 جو عاطفی مدرسه…………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-10-3 پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان…………………………………………………………………………………………… |
2-10-4 نگرش معلم ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-10-5 عقب ماندگی آموخته شده……………………………………………………………………………………………………………….. |
2-10-6اثرات پیشرف تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-11 علل ترک تحصیل………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-12 راه های کاهش شکست در تحصیل……………………………………………………………………………………………………….. |
2-13 عوامل موثر بر رشد تحصیلی و حرفه ای………………………………………………………………………………………………….. |
2-13-1 ادراک و برداشت نوجوان نسبت به حرفه های مختلف…………………………………………………………………………… |
2-13-2 شرایط اقتصادی و اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………. |
2-13-3 تاثیر و نفوذ والدین………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-13-4 شخصیت فرد…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-14 پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-14-1 انگیزیش……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2 خود کارامدی………………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-14-2-1 تعریف خودکارامدی…………………………………………………………………………………………………………………… |
2-14-2-2 انواع خود کارامدی…………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-3 ابعاد خود کارامدی ادراک شده…………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-3-1 سطح…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-3-2 عمومیت……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-3-3 نیرومندی………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-4 منابع باورهای خودکارامدی………………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-4-1 تجارب مسلط…………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-4-2 تجارب جانشینی……………………………………………………………………………………………………………………… |
2-14-2-4-3 قانع سازی کلامی……………………………………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-4-4 حالت های فیزیو لوژیکی و هیجانی……………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-4-5 تجارب تصویر سازی ذهنی………………………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-5 خودکارامدی بالا و پایین……………………………………………………………………………………………………………… |
2-14-2-6 خودکارامدی ، انگیزش و اسناد…………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-7 جنسیت و خودکارامدی……………………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-8 خودکارامدی و پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-9 تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی باورهای خودکارامدی………………………………………………………….. |
2-14-2-9-1 نقش باورهای خودکارامدی در انگیزش افکار و انتخاب اهداف آگاهانه…………………………………………… |
2-14-2-9-2 تحلیل تحولی باورهای خودکارامدی در گستره زندگی…………………………………………………………………. |
2-14-2-10 تاثیر بافت خانواده بر باورهای خودکارامدی…………………………………………………………………………………… |
2-14-2-11 تاثیر دوستان و همسالان……………………………………………………………………………………………………………… |
2-14-2-12 نقش مدرسه…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-13 رشد خودکارامدی بواسطه تجارب مرحله گذار نوجوانی………………………………………………………………….. |
2-14-2-14 خودکارامدی مرتبط با بزرگسالی…………………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-15 ارزیابی مجدد خودکارامدی با افزایش سن…………………………………………………………………………………….. |
2-14-2-16 راهبردهای بهبود خودکارامدی……………………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-17 پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-14-2-18 عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرف تحصیلی……………………………………………………………………………………… |
2-14-2-19 رابطه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………. |
2-15 پیشینه مطالعاتی…………………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-15-1 مطالعات خارجی…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-15-2 مطالعات داخلی………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-16 نتیجه گیری از مطالعات انجام شده…………………………………………………………………………………………………………. |
2-17 مبانی نظری……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-17-1 نظریه های مربوط به سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………….. |
2-17-1-1 نظریه ریمون بودون…………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-17-1-2 نظریه ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود………………………………………………………………………………………… |
2-17-1-3 نظریه کانوی………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-17-1-4 نظریه هارالامپوس……………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-17-1-5 نظریه لکسون……………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-17-1-6 نظریه لنسکی……………………………………………………………………………………………………………………………… |
2-17-1-7 نظریه یان رابرتسون……………………………………………………………………………………………………………………… |
2-17-1-8 نظریه دیدگاه سنت انتقادی مکتب قدرت………………………………………………………………………………………… |
2-17-2 نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی………………………………………………………………………………………………… |
2-17-2-1 الگوی اتکینسون…………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-17-2-2 نظریه مک کلند………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-17-2-3 نظریه مراحل مختلف زندگی(گریوز)…………………………………………………………………………………………….. |
2-17-2-4 نظریه زیستی – تعلق – رشد………………………………………………………………………………………………………….. |
2-18 چهرچوب نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-18-1 نظریه مک کللند…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-18-2 الگوی اتکینسون…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
2-18-3 نظریه پیربوردیو………………………………………………………………………………………………………………………………. |
2-20 مدل نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
✔️ بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️ پشتیبانی 24 ساعته
✔️ مناسب ترین قیمت
دانلود مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی