نمونه پیشینه تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی 💯

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی

 

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی ,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی,دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی ,مباني,نظري,و,پيشينه,پژوهش,(فصل,دو),مهارتهای,فراشناختی,مباني,نظري,پيشينه,پژوهش,,,,

 

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی

مباني-نظري-و-پيشينه-پژوهش-(فصل-دو)-مهارتهای-فراشناختیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏2-‏1تعریف فراشناخت
‏فراشناخت metacognitive
‏ ابتدا توسط فلاول‏ . Fiaveil
‏مطرح شد تنها به تبیین و توجیه دانش فرد در مورد فرآیندها و تولیدات شناختی و نظارت بر این فرآیندها بپردازد. فراشناخت به آگاهی انسان از نظام شناختی خو‏د و کنترل و نظارت به آن گفته می ‏شود. به سخن دیگر فراشناخت، دانش یا آگاهی فرد از نظا‏م شناختی خودش یا دانستن در باره ‏ی دانستن اس‏ت. دانش فراشناختی یاری می ‏کند‏ تا هنگام یادگیری و دانستن امور، ‏ شخص ‏پیشرفت خود را در نظر بگیر‏د‏ همچنین این دانش‏ کمک می کند تا نتایج تلاش ‏ها‏ ارزیابی‏ شود‏ و میزان ‏تسلط بر مطالبی که خوانده شده‏، ‏سنجیده شود.‏ (سیف، 13‏92‏).
‏تعار‏یف مختلفی از فراشناخت ارائه شده ‏است که به درک بهتر آن کمک می ‏کند از جمله : دانش فرد در باره ‏ی فرآیندهای شناختی خو‏د و فرآیند سازمان ‏دهی و هماهنگ کردن مجموعه ‏ای از جریان ‏ها (فلاول، 1988) تفکر در باره ‏ی تفکر (براون‏ . Brown
‏ 1984) شناخت (براون و دولاچ‏ . Pulach
‏، 1987)، آگاهی فرد از ‏فرا‏ینده ‏ها و راهبردها شناختی ‏اش (فلاول، 1988)، و هر گونه دانش یا فعالیت شناختی که موضوع آن شناخت یا تنظیم شناخت باشد با‏ توجه به تعاریفی که ارائه شد می‏ ‏توان گفت «فراشناخت، مجمو‏عه دانش و فرآیندهایی است که کنش‏ ‏های شناخت‏ی فرد را نظارت هدایت و کنترل می‏ ‏کنند و در واقع به مدیریت فعالیت‏ ‏های شناختی می‏ ‏پردازند (به نقل از کارشکی، 1379).
‏2-1-1 راهبردهای فراشناختی
‏راهبردهای فراشناختی، مهارت‏ ‏های اجرایی هستند که موفقیت فعالیت یادگیری‏ را ارزیابی می‏ ‏کنند (اوملی و کهات‏ . omeley & chamot
‏، 1990‏به نقل ازعاطی نژاد،1391)
‏راهبردهای فراشناختی اساسی، شامل ربط دادن اطلاعات جدید به اطلاعات قبل‏ی انتخاب راهبردهای تفکر، برنامه‏ ‏ریزی، نظا‏رت، و ارزیابی فرآیندهای تفکر می‏ ‏شود (دیرکس‏ .Divex
‏ ، 1985).‏
‏راهبردهای فراشناختی، فرآیندهای متوالی هستند که فعال‏یت‏ ‏های شناختی را کنترل می‏ ‏کنند و به تنظیم و نظارت بر فعالیت‏ ‏های یادگیری کمک می‏ ‏کنند، همچون ک‏نترل آگاهانه بر یادگیری، برنامه‏ ‏ریزی و انتخاب

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی