نمونه پیشینه تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سبکهای زندگی و اضطراب از مرگ 💯

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سبکهای زندگی و اضطراب از مرگ

 

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سبکهای زندگی و اضطراب از مرگ ,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سبکهای زندگی و اضطراب از مرگ,دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سبکهای زندگی و اضطراب از مرگ ,مباني,نظري,و,پيشينه,پژوهش,(فصل,دو),سبکهای,زندگی,,,,

 

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سبکهای زندگی و اضطراب از مرگ

مباني-نظري-و-پيشينه-پژوهش-(فصل-دو)-سبکهای-زندگی-و-اضطراب-از-مرگلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تعریف سالمندی
‏انسان ها، طی فرآیند زیستی با مرحله‏ ‏ای به نام سالمندی روبه رو می‏ ‏شوند که در گذرگاه رشد طبیعی به دست می‏ ‏آید. ‏سالمندی را به طور قراردادی مترادف با آغاز سن 65 سالگی می‏ ‏دانند (برک، 2001؛ ترجمه سید محمدی، 1387)، به عبارت دیگر‏، سالمندی دوره‏ ‏ای از زندگی است که از 65 سالگی شروع می‏ ‏شود.
‏سن پیری، به طور رسمی اغلب سن بازنشستگی گذاشته می‏ ‏شود، که ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد، برای بیشتر کشورها، سن بازنشستگی بین 60-65 سالگی است. بسیاری از مقالات آکادمیک به طور قراردادی، گروه سنی 60-65 سال را به عنوان نقطه برش، برای تعریف سالمندی استفاده می‏ ‏کنند (موریچ و ایزه1. Mudege, N & Ezeh, A.
‏، 2009) .
‏فرآیند سالمندی عبارت است از، کاهش تدریجی عملکرد سیستم‏ ‏های بدن. سالمندی، یک فرد بالغ سالم را به فردی ضعیف با کاهش در ظرفیت‏ ‏های فیزیولوژیک و افزایش استعداد ابتلا به بسیاری از بیماری‏ ‏ها و مرگ تبدیل می‏ ‏کند.‏ از نظر اريكسون2. Erikson, H. E.
‏، آخرين بحران رواني- اجتماعي كه در سنين سالمندي اتفاق مي‏ ‏افتد، انسجام در مقابل نوميدي است، كه با شيوه‏ ‏ي رويارويي فرد با پايان زندگي سر ‏ ‏و‏ ‏كار دارد. دوران پيري از نظر اريكسون، دوران بازنگري و تأمل است، دوراني كه شخص طي آن رويدادهاي سراسر زندگي خود را از نظر مي‏ ‏گذراند. هر اندازه شخص به شيوه‏ ‏ي موفقيت آميزي با مسائل مراحل پيشين زندگي، كنار آمده باشد، در اين مرحله بيشتر احساس كمال يافتگی و تماميت (وحدت) مي‏ ‏كند؛ احساس اينكه زندگي را به خوبي سپري كرده است. اما، هرگاه فرد كهنسال با احساس حاكي از پشيماني به زندگي گذشته ‏بنگرد و جز يك سلسله فرصت‏ ‏هاي از دست رفته و شكست‏ ‏ها چيزي در آن نبيند، واپسين سال‏ ‏هاي زندگي او آكنده از نوميدي خواهد بود (اتكینسون3. Atkinson, R. A.
‏ و همكاران، 2003 ؛ ترجمه رفیعی و همکاران، 1392) .
‏2-2- نظریه‏ ‏های مطرح شده پیرامون سالمندی

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سبکهای زندگی و اضطراب از مرگ