نمونه پیشینه تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعلیم و تربیت 💯

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعلیم و تربیت

 

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعلیم و تربیت ,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعلیم و تربیت,دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعلیم و تربیت ,مباني,نظري,و,پيشينه,پژوهش,(فصل,دو),تعلیم,و,تربیت,مباني,نظري,پيشينه,پژوهش,(فصل,تعلیم,تربیت

 

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعلیم و تربیت

مباني-نظري-و-پيشينه-پژوهش-(فصل-دو)-تعلیم-و-تربیتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 49 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏2-1‏ آراء تربيتي پيشگامان‏ تعليم و تربيت
‏جان آموس كومنیوس ( 1670-1592)1. John Amos comenius
‏از ميان مصلحان تربيتي كه در طول زمان پا به عرصه وجود نهاده اند‏، ‏ژان كومنیوس در خور مقامي عالي است‏. ‏تاريخ زندگي او مشحون از شكنجه و عذاب است‏.‏ ‏ تربيت اوليه او بسيار ناقص بود ‏. ‏وي در بيست سالگي به يك مدرسه علوم ديني‏، ‏واقع در ناسوي هربون 2. Herbon , Nassau
‏ ‏رفت تا كشيش شود‏. ‏او اطمينان داشت كه تربيت بايد به سوي مسيحيت متوجه باشد‏، ‏وگر نه راهي به سوي تركستان خواهد بود‏.‏ ‏او هم مانند بيكن عقيده داشت كه توانا بود هركه دانا بود و بر موضوع هاي سود مند تاكيد مي كرد‏.‏ ‏او هم پيشرفت را از راه علم ممكن مي دانست‏، ‏نه از راه بشر دوستي‏. ‏كومنیوس كتاب خوان حريصي بود كه به ويژه از كتاب هاي افلاطون‏، ‏سيسرون‏، ‏پلوتارك و كوينتي لين لذت مي برد‏. ‏( ماير‏، ‏1374‏، ‏ص 298 )
‏كومنیوس اصولا يك فرد خوش بين بود‏. ‏در حالي كه بيشتر الهيون هم زمان او بر شرارت و سركشي بشر تاكيد مي كردند‏، ‏او بر عظمت بشر تاكيد می نمود‏، ‏زندگي را نبرد گاه خير و شر مي دانست و براي اطمينان خاطر مطمئن بود كه خير پيروز خواهد شد‏. ‏او تنها داراي نظر انتزاعي در تربيت نبود‏، ‏بلكه در سراسر زندگي خود مي خواست كه آرمان هاي خود را به صورت عملي در آورد و تمدن را از راه فعاليت عملي پيشرفت دهد‏. ‏هدف و منظور تربيت به نظر كومنیوس اين است كه فرد بشري مانند مسيح بارآيد و اين بدين معناست كه تعليم بايد براي زندگي باشد‏، ‏نه فقط براي يك شغل بخصوص‏. ‏همچنين مي رساند كه بين عمل و آرمان ارتباط وجود دارد و فضيلت به منزله قلب فرآيند تربيتي است‏. ‏كومنیوس را مي توان متفكري فاني در خدا ناميد زيرا خدا در نظر او آغاز و انجام تربيت بود‏. ‏كومنیوس مي گويد تربيت صحيح بايد از خانه به مدرسه انتقال يابد‏. ‏محصلان را بايد به گروه هايي تقسيم كرد و به آنان درس داد‏. ‏بيشتر معلمان همزمان او طرفداران جدي ان‏ض‏باط بودند و اين رفتار در نظر كومنیوس قابل تاسف بود؛ زيرا او كودك را با گياه در حال رشد مقايسه مي كرد و مي گفت بايد با كمال دقت و از روي محبت رشد او را راهنمايي كرد‏. ‏( همان‏، ‏ص 300)
‏كومنیوس چهار گونه موسسه تربيتي طرح مي كند‏:‏ نخست «مدرسه دامان مادر» كه نمودار تربيت كودك در خانه است‏. ‏در اين مرحله مهم اين است كه والدين نمونه هاي سودمندي براي كودكان خود باشند و در خانه بر آرمان هاي اخلاقي و مذهبي تكيه شود‏.
‏دوم‏، ‏« مدرسه زبان مادري » است كه در آن به تحصيل زبان مادري بيش از ادبيات باستان يونان و روم تكيه خواهد شد و در عين حال علم و هنر نبايد فراموش شود‏.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعلیم و تربیت