علوم کامپیوتر · دسامبر 26, 2023 0

كامپيوتر امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX 58 ( رایگان) 💯

كامپيوتر امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX 58 ( رایگان)

 

كامپيوتر امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX 58 ( رایگان),كامپيوتر امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX 58, كامپيوتر امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX 58 ( رایگان),كامپيوتر,امنيت,و,دستيابي,به,اطلاعات,در,UNIX,58,كامپيوتر,ام,,,

 

كامپيوتر امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX 58 ( رایگان)

كامپيوتر-امنيت-و-دستيابي-به-اطلاعات-در-unix--58-(-رایگان)لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏ امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX
‏مسئله امنيت و دستيابي به اطلاعات از وظائف مدير سيستم UNIX‏ است كه بايد آن را انجام دهد. در اين فصل ساختار امنيتي و مسئله PASSWORD‏ ( كلمه عبور) مورد بررسي قرار مي گيرد. هم چنين امكان دسترسي به فايلها از طريق استفاده كنندگان سيستم نيز بحث خواهد شد.
‏سيستم امنيتي UNIX
‏سيستم UNIX‏ داراي سيستم امنيتي از پيش ساخته اي است . در سطح LOGIN‏ ( ورود به سيستم ) ، يا پرسش PASSWORD , USER ID‏ مسئله امنيت حاصل مي شود.
‏هر USER ID‏ در سيستم منحصر به فرد است. هر فردي داراي USER ID‏ خاص خودش مي باشد. با توجه به اينكه هر فردي با وارد شدن به سيستم مي تواند USER ID‏ را بدست آورد، درخواست كلمه عبور نيز موجب بالا رفتن سطح امنيت مي شود. بايد از كلمات عبور مراقبت كامل شود. هيچ كس توانايي پيدا كردن كلمه عبور شما را ندارد.
‏قوانين PASSWORD
‏هنگام ورود به UNIX‏ از شما كلمه عبور خواسته شده و شما آن را وارد مي كنيد. كلمه عبور را بايد تناوباً تغيير داده و در جاي مناسبي قرار دهيد، اگر اين كلمه را از دست دهيد، مدير سيستم برايتان يكي ديگر ايجاد خواهد كرد. پس از آن ، مي توانيد كلمه عبورتان را تغيير دهيد، همانند فرامين و نام فايلهاي
‏2
UNIX‏ ، كلمات عبور نيز به حروف كوچك و بزرگ حساس هستند.
‏حداقل طول اين كلمه شش كاراكتر است، سعي كنيد كه كلمه عبورتان ، شماره تلفن ، شماره شناسنامه يا چيز قابل حدس نباشد. مي توانيد آن را با استفاده از تركيب حروف بزرگ و كوچك پيچيده تر كنيد، براي مثال shOoteRs‏ بهتر از shooters‏ است. توجه كنيد كه هنگام تايپ كردن كلمه عبور آن را روي مانيتور نمي بينيد.
‏تغيير password
‏وقتي وارد سيستم شديد مي توانيد با استفاده از فرمان password‏ كلمه عبورتان را تغيير دهيد، مثال :
‏$ password
changing password for carson
old‏ password
type new password‏:
Re‏ – enter new password
‏$

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود كامپيوتر امنيت و دستيابي به اطلاعات در UNIX 58 ( رایگان)