قهوه (پاورپوینت ) 💯

قهوه (پاورپوینت )

 

قهوه (پاورپوینت ),قهوه,دانلود قهوه (پاورپوینت ),قهوه,قهوه,(پاورپوینت

 

قهوه (پاورپوینت )

قهوه-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 28 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

قهوه
مقدمه :
قهوه یک نوشیدنی دم کردنی است که از دانه های برشته شده که معمولا دانه های قهوه از گیاه قهوه نامیده می شود . دانه های قهوه دانه هایی است که بر روی درختان بیش از 70 کشور پرورش می یابد گفته می شود که قهوه سبز دومین کالای پرداد و ستد در جهان پس از نفت خام است . به علت وجود ترکیبات مفید مانند کافئین قهوه می شوند اثر محرک بر انسان داشته باشند . امروز قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا به شمار می رود .
در ایالات متحده آمریکا مشخص شده است که قهوه یک نوشیدنی به طور منظم و مرتبا مصرفی مردم به جای استفاده از نوشابه های غیر الکلی بوده و گاهی حتی بیشتر از آب مصرف می شود .
ریشه یابی لغت Caffe :
عبارت قهوه توسط kahve ترکی عثمانی به اروپا معرفی شد که مبدل شده واژه عربی قهوه است . خواستگاه عبارت عربی از نام منطقه کافئا در اتیوپی غربی که در آن قهوه کشت می شده و هم از کوتاه سازی ( قهوه البن ) به معنی شراب دانه درعربی است . کلمه انگلیسی قهوه برای اولین بار در اوایل تا اواسط سده 1600 به استفاده درآمد . اما فرمهای ابتدایی کلمه به دهه آخر سده 1500 برمی گردد .
تاریخچه :
پیشینه قهوه بسیار جالب است . امروزه همه ما برزیل را به عنوان صاحب قهوه می شناسیم ولی قهوه اصالاتا آفریقایی است و از اتیوپی به برزیل منتقل شده است . دلیل این امر مستعد بودن زمینهای زراعی واقع در عرض جغرافیایی 25 درجه شمالی و 30 درجه جنوبی است . قهوه نقش مهمی در بسیاری از جوامع در طول تاریخ بازی کرده است . تصور می شود که اثر انرژی زایی قهوه برای اولین بار در جنوب غربی اتیوپی شناخته شده و کشت قهوه در دنیای عرب توسعه یافته است . شواهد ابتدایی از نوشیدن قهوه در اواسط قرن پانزدهم در صومعه های صوفی یمن در جنوب عربستان ظاهر شد . از جهان اسلام قهوه به ایتالیا و سپس به دیگر نقاط اروپا اندوزی و آمریکا گسترش می یابد . با این وجود هیچ مدک مستقلی مبنی بر اینکه کجای آفریقا قهوه روییده است یا در میان بومی ها کدامشان از آن به عنوان محرک استفاده کرده اند و یا حتی در مورد آن بیش از قرن 17 اصلاح یافته باشند یافت نشد .
اولین بار در سرزمینهای عرب بود که دانه های قهوه برای اولین بار برشته شد شبیه به آنچه که امروز هست . قهوه بعد از اینکه یک نوشیدنی مسیحی تصور شد توسط پاپ کلمنت هشتم در سال 1600 به طور وسیع تر پذیرفته شد . اولین قهوه خانه اروپایی در ایتالیا در سال 1645 باز شد . هلندی ها اولین کسانی بودند که برای اولین بار قهوه در مقیاس بزرگ وارد کردند
منشا کشت قهوه :
کشت دانه قهوه از اتیوپی و تقریبا سال 850 بعد از میلاد سر منشا گرفته است . پس از آن کشت قهوه به عربستان رسید . عربها به دقت از آن محافظت و نگهداری کردند اما سرانجام برخی از انواع گیاهان آن توسط فرد هلندی به صورت قاچاق وارد هلند شد . این شخص هلندی چند تا از گیاهان را در هلند در باغچه خودش نگهداری کرد . آمریکاییها اولین کسانی بودند که به شناخت این گیاه پی بردند .
انواع کشت قهوه :
کشت قهوه معمولا به 3 طریق کشت می شود :
1- کشت سنتی 2- کشت سایه ای 3- کشت خورشیدی
1- کشت سنتی : قهوه معمولا توسط دانه ها منتشر می شود . ر وش سنتی پرورندان قهوه به این صورت است که با قرار دادن 20 دانه در هر حفره در شروع فصل بارانی است . مقداری از این 20 دانه به طور طبیعی از بین می روند . قهوه معمولا با محصولات غذایی نظیر ذرت ، لوبیا یا برنج در مدت چند سال ابتدایی کشت و با هم پرورش داده می شود .
2- کشت سایه : مراحل پرورش قهوه در سایه درختان صورت گرفته که پناهگاهی برای بسیار از حیوانات و حشرات ایجاد کرده این روش به طور معمول به عنوان روش سنتی سایه ای یاد شده است . بسیاری از کشاورزان که روش تولید خود را به روش خورشیدی تغییر دهند .
3- کشت خورشیدی : روشی که در آن قهوه ها در ردیف های زیر خورشید به طور کامل با سایبان خیلی کم و یا بدون آن رشد می کند که این باعث می شود حبه ها زودتر برسند و بار بیشتری بدهند اما نیاز به چیدن درختان و آفت کشی و کود است .
وقتی کشت خورشیدی را با کشت سایه ای مقایسه می کنیم . تولید قهوه به روش سنتی و سایه ای باعث می شود قهوه آرامتر برسد و محصول کمتری تولید شود . اما ادعا می شود که کیفیت این قهوه بهتر است .
مسئله دیگر در مورد کشت قهوه مصرف آب آن است بر اساس اطلاعات بدست آمده حدود 140 لیتر از آب برای پرورش دانه های قهوه یک فنجان قهوه لازم است . معمولا در کشورهایی یافت می شود که در آن کمبود آب باشد

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود قهوه (پاورپوینت )