علوم کامپیوتر · دسامبر 26, 2023 0

رايانه1 ( رایگان) 💯

رايانه1 ( رایگان)

 

رايانه1 ( رایگان),رايانه1, رايانه1 ( رایگان),رايانه1,رايانه1,(,رایگان)

 

رايانه1 ( رایگان)

رايانه1-(-رایگان)لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏رايانه ، فراهم کننده انقلاب آموزشي
 
‏ترجمه محمد رضا عباسي  کارشناس ارشد برنامه ريزي ‏آموزشي
 ‏ارديبهشت ماه 1383
 
‏مقدمه
‏بحث مربوط به استفاده آموزشي از رايانه در نظام آموزش و پرورش ‏کشورهاي در حال توسعه ، ويژه در دهه اخير ، مورد مطالعه و مداقه وسيع قرار گرفته ‏است. هم اينک نيز اين مقوله در دستور کار برنامه ريزان ، مديران ، محققان و ‏انديشمندان آموزش و پروش اين کشور قرار دارد.
‏اين در حالي است که کشورهاي ‏صنعتي تا حدود زيادي به اصول اساسي و راهکارهاي مناسبي براي بهره گيري از اين ماشين ‏در نظام آموزش هاي رسمي و غير رسمي خود نايل شده اند و به نتايج اميدوار کننده اي ‏نيز رسيده اند.  در وضعيت حاضر ، گروهي از انديشمندان و پژوهشگران درباره استفاده ‏آموزشي از رايانه پا را فراتر گذاشته اند ، تا آن جا که ورود رايانه به خانه و ‏مدرسه را مصادف با آغاز يک ” انقلاب آموزشي” قلمداد مي کنند. آنان اعتقاد دارند که ‏رايانه علاوه بر يک منبع آموزشي براي تقويت و توسعه فرايند ياددهي – يادگيري در ‏مدارس ، مي تواند نقش يک منبع يادگيري مستقل ، خود آموز و رونق بخش رويکرد” تداوم ‏يادگيري” را براي دانش آموزان ايفا کند و در واقع ، با بهره گيري منطقي از اين ‏ماشين آموزشي مي توان آموزش و يادگيري را از دورن کلاس و مدرسه به منازل و محيط هاي ‏خارج از مدرسه انتقال داد. علاوه بر اين ، رايانه اين توانايي را دارد که بازوي ‏مديريت نظام آموزش و پرورش – هم در ابعاد مديريت کلان نظام و هم مديريت کلاس و ‏مدرسه – باشد.
‏اما نکته  اصلي اين است که چگونه مي توان به اين امتياز ‏ارزشمند و تاريخي رايانه در عرصه فعاليت هاي آموزشي دست يافت ؟
‏در اين باره ‏گفتني است که قبل از هر اقدامي در يک جامعه ، بايد توانايي ها و هنرهاي آموزشي ‏رايانه را مديران و برنامه ريزان نظام آموزش و پرورش آن جامعه باور کرده باشند و ‏سپس ترتيبي اتخاذ کنند تا معلمان و مديران مدارس نيز آن را همانند پذيرش يک نوآوري ‏آموزشي براي تقويت و توسعه فرايند ياددهي – يادگيري و همچنين مديريت آموزشي کلاس و ‏مدرسه بپذيرند و در فعاليت هاي آموزشي خود به آن اعتماد کنند. در اين صورت ، قطعاً ‏تحولي بنيادين براي بروز ” انقلابي آموزشي ” در نظام آموزش و پرورش آن جامعه بنا ‏گذاشته شده است.
‏آموزش رسمي کافي نيست !
‏همه مسؤولان و مديران ‏نظام آموزش و پرورش ممالک در حال توسعه بايد به اين آگاهي برسند که در عصر اطلاعات ‏، صرفاً تأمين ” آموزش رسمي ” براي دانش آموزان کافي نيست! وظيفه  آنها بس سنگين تر
‏است ؛ زيرا دانش آموزان ” عمر” خود را در مدرسه مي گذرانند و نبايد آنان را از ‏استفاده بهينه از عمرشان محروم کرد. مگر قريب به 12سال از عمر يک انسان تا اين ‏اندازه کم ارزش است که تنها به مجموعه اي از اطلاعاتي محدود شود که در اختيار او ‏قرار مي دهند.
‏دانش آموز حق دارد در کنار بر خورداري از آموزش رسمي ، از  ‏سال هاي مديد عمر خويش بهتر استفاده کند ، با توانايي هاي افزون تري براي زندگي ‏بزرگ سالي آماده شود و با قدرت سازگاري بيشتر با محيط پيرامون خويش به تعادل برسد. ‏نظام آموزش و پرورش بايد بتواند ، علاوه بر برنامه هاي درسي رايج – آموزش رسمي – با ‏روش هاي نو ، خدمات متعددي به دانش آموزان ارائه کند. آموزش بهتر ، مؤثرتر و کيفي ‏تر هنگامي معناي واقعي پيدا خواهد کرد که همه مسؤولان و دست درکاران نظام آموزش و ‏پرورش وظيفه شغلي و بويژه وجداني و اخلاقي خود را به خوبي انجام دهند ، انعطاف پذير ‏باشند و براي نقش دانش آموزان در آينده دل بسوزانند.
‏يکي از خدمات ارزنده ‏اي که براي تحقق مطالب ياد شده بسيار مؤثر خواهد بود ، خدمات رايانه اي است. رايانه ‏اين آمادگي را دارد که ” هرجا” و ‏”هر زمان” که لازم باشد ، در اختيار دانش آموزان ‏قرار گيرد تا در آينده ، هنگامي که به هر يک از آن ها نقشي از سوي جامعه محول مي ‏شود( پزشک ، معلم ، فيزيک دان ، کاسب ، تاجر و حتي خانه دار) ، از آن براي تأمين ‏علائق و رفع نيازهاي خويش و جامعه به خوبي استفاده کنند.
‏از ديدگاهي گسترده ‏تر ، محصولات آموزش و پرورش ” منابع توسعه ” جامعه هستند ؛ منابعي که سبب توسعه ‏اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي آن جامعه خواهد شد. جامعه به انسان هايي نياز دارد که ‏براي تصدي مشاغل مؤثر در توسعه امروز و فرداي آن ( که روز به روز پيشرفته تر و ‏پيچيده تر مي شود) ، آمادگي کامل داشته باشند. تربيت چنين انسان هايي در صورتي ميسر ‏است که دانش آموزان با استفاده از شرايط و امکانات جديد عصر خود به سوي ” خود ‏آموزي” و ” استقلال آموزشي” ، يعني نا وابستگي به معلم و مدرسه ، گرايش پيدا کنند. ‏اين در حالي است که رايانه به عنوان ” ماشين آموزشي ” و ” نماد” پيشرفت فناوري سده ‏اخير ، مي تواند دانش آموزان را در اين راه ياري کند. با استفاده از رايانه ، دانش ‏آموزان موفق خواهند شد، از طريق ” خود آموزي” و ” تداوم يادگيري” ، عمر خود را ‏داوطلبانه واز روي علاقه ، صرف توانمند کردن خويش در عرصه هايي گسترده تر از برنامه ‏هاي درسي جاري در مدارس کنند.
‏رايانه و انقلاب آموزشي
‏همه دانش ‏آموزان به دليل پوشيدن لباس هاي همسان ( اونيفورم) که مدرسه آنان را وادار به ‏پوشيدن کرده است ، ظاهري يک سان و به هنجار دارند. اما بايد توجه داشت که در درون

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود رايانه1 ( رایگان)