عمومی · دسامبر 25, 2023 0

دانلود پاورپوینت كمپوت سازی 37 اسلاید 💯

دانلود پاورپوینت كمپوت سازی 37 اسلاید

 

دانلود كمپوت سازی 37 اسلاید تحقیق كمپوت سازی 37 اسلاید مقاله كمپوت سازی 37 اسلاید كمپوت سازی 37 اسلاید

 

دانلود پاورپوینت كمپوت سازی 37 اسلاید

دانلود پاورپوینت كمپوت سازی 37 اسلاید

دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 6.16 مگا بایت
تعداد صفحات 37
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قسمتی از محتوی پاورپوینت

تعداد اسلاید : 37 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : كمپوت سازی استاد مربوطه: جناب آقای دیدارخواه محقق: محبوبه دلشاد بهادری مراحل تهیه كنسروماهی : به طور كلی مراحل تهیه كنسروماهی با توجه به نوع محصول شامل عملیات زیر است : 1- آماده سازی 2- آب نمك گذاری 3- پخت اولیه 4- قوطی كردن 5- اضافه كردن مدیوم 6- هواگیری (اگزوست كردن ) 7- دربندی 8- فرآیند حرارتی (اتوكلاو كردن ) آماده سازی : این مرحله در گونه های مختلف ماهی متفاوت است مثلاً محتویات شكم بعضی از ماهیها در عرضه تخلیه و سپس به كارخانه ارسال می گردد ولی در بعضی از گونه ها مانند ساردین تخلیه شكمی در عرشه انجام نمی شود و به صورت شكم پربه كارخانه فرستاده می شود .
به طور كلی آماده سازی شامل مراحل زیر است : 1- انجماد زدایی 2- فلس گیری 3- جداكردن سر 4- تخلیه شكمی 5- شستشودادن و ضدعفونی كردن با آب كلرینه آب نمك گذاری : برای ایجاد طعم و محكم شدن پوست ، ماهی را برای مدت معینی در محلول غلیظ آب نمك معمولی غوطه ور می كنند .
این عمل علاوه بر ایجاد طعم ، مزایای زیر را نیز داراست : 1- مانع چسبیدن ماهی به قوطی می گردد .
2- باقیماندۀ ماده لزج را از بدن ماهی پاك می كند .
3- ظاهر ماهی را درخشان می كند .
این عمل به دو روش ساكن و متحرك قابل اجراست .
پخت اولیه : دراین مرحله حرارت لازم را براساس نوع محصول ، درصد آب ، چربی ، گونه ماهی در نظرمی گیرند تا حرارت زیاد باعث ازبین رفتن محصول نگردد .
قوطی كردن : دراین مرحله ماهیهای پخته شده به وسیلۀ ماشین یاكارگربه قطعات كوچك تقسیم و درون قوطی قرار داده می شوند در صورتی كه ماعهیان كوچك باشند به صورت سر و دم در كناریكدیگرقرار گرفته ، قوطی پرمی شود .
انتخاب نوع قوطی براساس نوع محصول نهایی و اندازۀ ماهی صورت می گیرد .
اضافه كردن مدیوم : بعدازقوطی كردن به ماهی روغن سس و .
.
.
اضافه می گردد .
هواگیری : این مرحله از نظرنگهداری محصول نهایی بسیار حساس است زیرا در صورتی كه قوطیهای كنسروبویژه قوطیهای بزرگ به طورصحیح ، هواگیری نشود ، در مرحله حرارت دادن به سرو كف قوطی فشار وارد می آید و ممكن است در ابتدا ایجادبادكردگی نموده ، در نهایت سبب پیچش قوطی می گردد كه این امر خود می تواند منجربه بروز كشیدگی در درزقوطی شود و سبب نشست و آولدگی محتویات داخل قوطی گردد .
برحسب ضرورت برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی لازم است قبل از دربندی در قوطی ها خلأ جزیی ایجاد شود .
خلأجزیی را می توان به چند روش در قوطی كنسروبوجود آورد : 1- پركردن قوطی از ماده غذایی داغ و دربندی سریع آن 2- پركردن قوطی از مادۀ غذایی سرد و سپس حرارت دادن قوطی تا 95 – 80 درجه سلسیوس 3- خارج نمودن مكانیكی هوا به كمك پمپ خلأ 4- واردنمودن بخاربه داخل قوطی كنسروو جایگزین نمودن آن با هوای موجود دربندی : به طورمعمول قوطیهای كنسرو ماهی با روش لحیم كاری دربندی می شوند .
در این مرحله دربندی قوطیها از درون دستگاه شستشوعبورداده می شوند ؛ دراین دستگاه آب داغ با فشاربر روی قوطیها اسپری می گردد و به وسیلۀ پرس و مواد شوینده عمل شستشوو پاك كردن روغن و دیگر موادی كه به قوطی چسبیده است انجام می گیرد .
چنانچه دراین مرحله

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود پاورپوینت كمپوت سازی 37 اسلاید