دام و طیور · دسامبر 26, 2023 0

دانلود مقاله خوراك دام وطیور وآبزیان تفاله مركبات ویژگی ها و روش های آزمون 💯

دانلود مقاله خوراك دام وطیور وآبزیان تفاله مركبات ویژگی ها و روش های آزمون

 

پرتقال لیمو گریپ فروت نارنگی و نارنج از جمله مركباتی هستند كه به مقدار فراوان در شمال كشور و بعضی از استان های جنوبی كاشته می شوند بخشی از میوه این مركبات جهت تولید آب میوه و كنسانتره و یا اسانس راهی كارخانه ها شده كه در حال حاضر تعداد زیادی كارخانه تولید آب میوه و كنسانتره در كشور موجود است

 

دانلود مقاله خوراك دام وطیور وآبزیان تفاله مركبات ویژگی ها و روش های آزمون

دانلود مقاله خوراك دام وطیور وآبزیان تفاله مركبات ویژگی ها و روش های آزمون

دسته بندی دام و طیور
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات 27
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پیشگفتـار

استاندارد خوراك دام وطیور و آبزیان – تفاله مركبات – ویژگی ها و روش های آزمون در آب كه توسط كمیسیون های فنی مربوطه تهیه و تدوین شده و در سیصد و نود و ششمین جلسه كمیته ملی استاندارد خوراك و فرآورده های كشاورزی مورخ 12/7/1382 مورد تصویب قرار گرفته است اینك به استناد بند 1 ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود .

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدیدنظر خواهد شد و هرگونه پیشنهادی كه برای اصلاح یا تكمیل این استانداردها ارایه شود در هنگام تجدیدنظر در كمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین تجدیدنظر آنها استفاده كرد .

در تهیه و تجدیدنظر این استاندارد سعی شده است كه ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه ، در حد امكان بین این استاندارد و استاندارد ملی كشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .

مقدمه

پرتقال لیمو گریپ فروت نارنگی و نارنج از جمله مركباتی هستند كه به مقدار فراوان در شمال كشور و بعضی از استان های جنوبی كاشته می شوند . بخشی از میوه این مركبات جهت تولید آب میوه و كنسانتره و یا اسانس راهی كارخانه ها شده كه در حال حاضر تعداد زیادی كارخانه تولید آب میوه و كنسانتره در كشور موجود است كه حدود 45 تا 65 درصد از این مركبات را به صورت تفاله تولید می كنند كه به علت رطوبت بالایی كه دارند به سرعت فاسد شده و سبب ایجاد آلودگی محیط زیست می گردد . در صورتی كه این مواد فرآیند شده و به صورت خشك تهیه گردد می توان به عنوان خوراك دام از آنها استفاده نمود . تفاله مركبات دارای ارزش غذایی خوبی می باشد و طبق تحقیقاتی كه انجام گرفته ارزش غذایی آن مشابه تفاله چغندر ولی با پروتیین كمتر است .

تفاله مركبات یك منبع خوب انرژی برای نشخواركنندگان محسوب می شود و به عنوان یك ماده رنگ دهنده به زرده تخم مرغ می تواند در جیره مرغ های تخمگذار تا میزان 5 درصد استفاده شود . با استفاده از تفاله مركبات در جیره گاوهای شیری علاوه بر افزایش تولید شیر میزان چربی شیر نیز افزایش می یابد . بنابراین می توان از این ماده غذایی در خوراك دام و طیور و آبزیان استفاده نمود.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود مقاله خوراك دام وطیور وآبزیان تفاله مركبات ویژگی ها و روش های آزمون