دام و طیور · دسامبر 26, 2023 0

دانلود مقاله بیماریهای گاوی 💯

دانلود مقاله بیماریهای گاوی

 

هدف از فراگیری هر علمی ، به كار بستن و استفاده عملی ازآن برای بهبود زندگی بشر می باشد دامپزشك از یك سو با تشخیص، درمان و پیشگیری بیماریهای دامی به تولید پروتئین و فرآورده های غذایی با منشأ دامی كمك می كند و از سوی دیگر ، با تشخیص و درمان به موقع و در صورت لزوم معدوم كردن دام، از سرایت بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان جلوگیری به عمل می آورد

 

دانلود مقاله بیماریهای گاوی

دانلود مقاله بیماریهای گاوی

دسته بندی دام و طیور
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات 20
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقدمه

هدف از فراگیری هر علمی ، به كار بستن و استفاده عملی ازآن برای بهبود زندگی بشر می باشد . دامپزشك از یك سو با تشخیص، درمان و پیشگیری بیماریهای دامی به تولید پروتئین و فرآورده های غذایی با منشأ دامی كمك می كند و از سوی دیگر ، با تشخیص و درمان به موقع و در صورت لزوم معدوم كردن دام، از سرایت بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان جلوگیری به عمل می آورد.

یك گاوزمانی قادر به تولید شیر می باشدكه زایمان كرده و كل تولید شیر این حیوان در طول عمر او زمانی به حداكثر می رسدكه به طور مرتب و با فاصله مشخصی ( حدود 12 ماه ) زایمان كند . یك گاودار حرفه ای باید به راندمان تولید مثل گله توجه فوق العاده ای داشته باشد . این در حالی است كه اكثر گاودارها به این مسأله بی توجه هستند و به دلیل طولانی شدن فاصله بین دو زایش گاوها ، تولید شیر و در نتیجه درآمدشان كاهش می یابد .

یكی از دلایل اصلی افزایش فاصله بین دو زایش و آبستنی مجدد ، بیماری هایی است كه گاو بعد از زایمان به آن ها مبتلا می شوند . با پیشگیری ازاین بیماری ها می توان از افزایش فاصله بین دو زایش و كاهش پتانسیل تولید شیر گله جلوگیری كرد .

ادم پستان

سببها ، نشانه های بالینی و عوامل مساعد كننده

ادم پستان ،یك پرخونی مهم پستان با انفیلتراسیون مایع سروزی در زیر پوست می باشد . نباید آن را با ورم پستان ، یعنی تورم غده پستان كه خیلی بندرت تمام كارتیه ها را در بر می گیرد، اشتباه كرد . تلیسه های آبستن بیشتر و شدیدتر از گاوها مبتلا می شوند . ادم پستان معمولاً 2 تا 3 هفته قبل از زایمان نمایان می شود . حجم پستان افزایش می یابد . پستان متسع ، درخشان ، دردناك ، با سرپستانكهای بیش ازحد باز و دور ازهم می باشد . گاهی ادم تا زیر شكم گسترش می یابد و تشكیل یك آمپول تا ناف را می دهد ، در موارد دیگر به طرف فرج تا پرینه بالا می رود .

گاو بسختی از زمین بلند می شود و بسختی جابجا می شود . سرپستانكها در معرض آسیب قرار دارند . زخمهای سرپستانكها از سببهایی می باشند كه موجب حذف پیش از موعد گاو می شود . حجم پستان و وضعیت باز سرپستانكها، مزاحم گذراندن شیردوش شده و جریان شیر را مختل می كند . ادم پستان ، زمنیه را برای ابتلای پستان به تورم مساعد می كند .

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود مقاله بیماریهای گاوی