مدیریت · دسامبر 25, 2023 0

دانلود كنترل در مدیریت 9 ص 💯

دانلود كنترل در مدیریت 9 ص

 

دانلود كنترل در مدیریت 9 ص تحقیق كنترل در مدیریت 9 ص مقاله كنترل در مدیریت 9 ص كنترل در مدیریت 9 ص

 

دانلود كنترل در مدیریت 9 ص

دانلود كنترل در مدیریت 9 ص

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات 14
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

بنام خدا موضوع: كنترل در مدیریت كنترل فراگردی است كه از طریق آن عملیات انجام شده با فعالیتهای برنامه ریزی شده تطبیق داده می شوند.
این فراگرد برای تصحیح مستمر عملكرد سازمان در جهت دستیابی به اهداف سازمانی به كار گرفته می شود و میزان پیشرفت در جهت تحقق اهداف را نشان می دهد.
منظور از روشهای كنترل مدیریتی، روشها و ساز و كارهایی است كه مدیران برای كسب اطمینان از سازگاری« رفتار و عملكرد كاركنان» با « استانداردها، برنامه ها و هدفهای سازمانی» به كار می گیرند.
در فراگرد كنترل، برنامه های منظمی به اجرا در می آیند كه طی آن اطلاعات مورد نیاز كسب می شوند و پس از ارزیابی و سنجش میزان انحراف، طرحهای اصلاحی مورد نیاز برای نیل به حداكثر كارآیی در تحقق اهداف، تنظیم می گردند.
كنترل امری است كه باید بطور مستمر و دائمی به آن پرداخته شود.
فراگرد كنترل، از مراحل اولیة اجرای برنامه تا آخرین مراحل آن و حتی پس از آن ادامه می یابد.
( استونر، 1983، ص592؛ هل ریگل و اسلوكام 1989 ، ص623: اگراوال، 1982، ص245) فراگرد كنترل از چهار مرحلة اساسی( اصلی) تشكیل می شود: 1ـ تعیین معیارها و ضوابط كنترل: تعیین معیارها و ضوابط كنترل معینی، تعریف و تفسیر اهداف سازمان در قالب بازداده های دقیق و قابل سنجش.
این معیارها و استانداردها چند نوعند: استانداردهای كمی: برحسب عواملی نظیر درآمد، هزینه، میزان تولید، سرمایه و میان فروش بدست می آیند.
استانداردهای كیفی: برحسب عواملی مثل مطلوبیت محصول و خدمات تعیین می شوند.
استاندارهای مختلط: تركیبی از استانداردهای كمی و كیفی بوده و برحسب مطلوبیت و كمیت خدمات و تولیدات تعیین می شوند.
برای مثال: تعداد نامه هایی كه هر ماشین نویس در طی یك روز تایپ می كند.
ضابطه ی كمی است ولی میزان دقت وی در انجام كارش( تایپ نامه ها)، ضابطه ای كیفی است و تركیب این موارد، ضابطه ای مختلط بدست می دهد كه كنترل كار ماشین نویس را میسر می سازد.
( رضائیان، علی، 1380 : ص 497) 2ـ مقایسة عملكردها با اهداف و استانداردها: معمولاً برای مقایسة بین « عملكردهای انجام شده» و « اهداف تعیین شده» از روشهای آماری و شاخصهای كمی، استفاده می شود.
برخی از آنها عبارتند از: الف: روش نمونه گیری: با توجه به انبوه تولید، نمونه هایی را انتخاب كرده و آنها را با استانداردهای از پیش تعیین شده مقایسه می كنند.
ب: روش مشاهده و مذاكره ی غیر رسمی: با مشاهدة رفتار طبیعی كاركنان( در صورت میسر بودن آن)، از این روش استفاده می شود.
ج: روش پیش بینی: اگر برنامه ی عملیات بر اساس پیش بینی نتایج احتمالی عملكرد آینده باشد، از این روش استفاده می شود.
د: روش گزارش گیری: با استفاده از گزارشهای كتبی و یا اخذ توضیحات شفاهی، عملكرد سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.
3ـ تشخیص میزان انحراف ها و بررسی علل بروز آنها: این مهم، از طریق مقایسه ی نتایج حاصله ی از عملیات و معیارهایی كه از پیش مد نظر بوده اند، بدست می آید.
كه البته بستگی به اهمیت انحرافهای مورد بررسی دارند.
اگر در موارد كم اهمیت مشاهده شوند( انحرافها)، ممكن است تلاشی برای بهبودشان صورت پذیرد.
بنابراین در این مورد، حدودی از ناحیه ی( خطای) استاندارد( انحراف معیار) مج

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود كنترل در مدیریت 9 ص