عمران · دسامبر 26, 2023 0

دانلود سد دوستی 15 ص 💯

دانلود سد دوستی 15 ص

 

دانلود سد دوستی 15 ص تحقیق سد دوستی 15 ص مقاله سد دوستی 15 ص سد دوستی 15 ص

 

دانلود سد دوستی 15 ص

دانلود سد دوستی 15 ص

دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات 16
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 16 صفحه

مقدمه ‌رشد شهر نشینی وضعیت بر مبنای فن آوری و تكنولوژی و گرایش به زندگی ماشینی ، اثرات تخریبی بسیاری بر چهره كره مسكونی ایجاد نموده كه در نگاهی عمیق تباهی منابع طبیعی و پوشش های گیاهی و سرگردانی بشر امروزی بر سر دو راهی مدرنیسم و طبیعت كمترین حاصل آن می باشد بدون تردید نیل به ایجاد فضای سبز و منظر سازی ناشی از میل به طبیعت و بازگشت به ریشه های دیرین زندگی انسان در متن و دامن طبیعت و مناظر بدیع آن دارد و بهر شكل با ظهور اثرات منفی زیست محیطی و اجتماعی از توسعه ناپایدار ،فضای های سبز نه تنها به عنوان یكی از عناصر مهم و كلیدی در ساختار شهرها یكه در عرضه فرا شهری و فرا دستها مطرح گردیده است كه خود به نوعی مكمل و بستری مناسب جهت احیا طبیعت سبز و ایجاد زمینه های مناسب برای بهسازی منظر و فضای سبز عمومی می باشد كه خود ایجاد زنجیره ای سبز در فرا دست شهرهای امروز می نماید.
كه در این میان یكی از حلقه های این زنجیره سبز عرصه های سدها و آبگیرهای مصنوعی و نیروگاهها می باشد كه بدلیل وجود پتانسیل های فراوان از جهت ایجاد اندازه های زیبا و آرام بخش و ایجاد عرصه های قابل دسترس برای گذراندن اوقات فراغت و توسعه توریسم و گردشگری و یا با نگاهی تازه « توسعه آلوتوریسم » بسیار مورد توجه قرار می گیرد .
در كشور ما ایران تا كنون به جز مواردی محدود به حركت جدی جهت احیا این مهم و نیز توسعه و بهره برداری اقتصادی و زیست محیطی از پتانسیل های بالای این امكان بویژه شهرهای متعدد كشورمان صورت پذیرفته است كه امید است با جهت گیری و ایجاد بسترهای مناسب در كلیه عرصه های نیروگاهی كشور ، علاوه بر اعتلای كمیت ها و كیفیتهای زیبا شناختی ، ایجاد زمینه ای مناسب برای تحكم و تقویت تعادل روانی و فكری و كاستن فشارهای ناشی از زندگی كنونی واقع گردد.
كه در این راستا شركت آب منطقه ای خراسان تصمیم به ایجاد منظر سازی و فضای سبز در عرصه سد تبارك آباد نموده كه با توجه به پتانسیل نامحدود سایت و همچنین فقر فضای سبز و كمبود مناطق تفرجی محل ، طراحی و احداث این مجموعه بسیار ضروری می نماید.
وضعیت جغرافیایی سایت محل سد تبارك آباد در فاصله 25 كیلومتری شمال شرقی شهر قوچان واقع شده است .
راه دسترسی به این محل از روستاهای یدی آباد ، باد خور ، زوخالو ، یوسف خان می گذرد .
روستا تبرك در فاصله 5/1 كیلومتری بالا دست سد واقع شده است.
قابل توجه است كه سایت در حوزه آبریز رودخانه اترك تا ایستگاه تبارك به وسعت 560 كیلومتر واقع است.
شرایط طبیعی و اقلیمی سایت هر سایت به طور طبیعی تابع شرایط آب و هوایی خاصی است از این رو شرایط محیطی و اقلیمی هر سایتی بایستی به منظور مقابله با ناسازگاریهای طبیعی و طرح ریزی و جهت دهی مناسب ، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
مطالعات وضعیت طبیعی و اقلیمی در نهایت به مطلوب تر شدن شرایط عملكردی اكولوژیكی سایت پیرامون آن منجر می گردد.
این شرایط شامل مشخص شدن وضعیت قرار گیری منطقه در رده ژئوبوتانیكی و نیز بررسی عوامل اقلیمی همچون در جه حرارت ، بارندگی و باد و … می باشد.
تقسیم بندی ژئوبوتانیكی سایت : بر اساس نظریات مبین و ترگویف و تقسیم بندی مناطق رویشی و اقلیمی ایران ، سایت تبارك آباد جز مناطق ایرانی ـ تور

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود سد دوستی 15 ص