اقتصاد · دسامبر 26, 2023 0

جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص 💯

جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص

 

جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص ,جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص,دانلود جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص ,جغرافياي,اقتصادي,قبرس,27,ص,جغرافياي,اقتصادي,قبرس

 

جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص

جغرافياي-اقتصادي-قبرس-27-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

Steppe‏ (جلگه هاي وسيع بدون درخت)
‏اين نوع گياه اساساً در منطقة Mesaoria‏ رشد مي كند كه دماي آن دچار تغييرات فصلي مي شود و بارندگي در آن شايع است. درخت در اين پوشش گياهي به ندرت ديده مي شود و مي توان آن را جزء يكي از انواع گونه هاي علفي و گياهن پيازدار محسوب كرد. بارش زمستاني ، آغاز رشد است كه البته طول مدت اين بارندگي و رشد 2 الي 3 ماه است. در تابستان و پائيز تنها بوته ها و گياهان تيغ دار (خاردار) ديده مي شوند . (Prosopis Farcta) , (ZIziph us lotus) Gonnara‏ در نمونة بارز آن هستند.
‏جر‏ي‏ان ها (جريانات رودخانه اي) قبرس
‏هيچ نوع جرياني در جزيره وجود ندارد. رودخانه ها در زمستان و تابستان جريان دارند. اما البته در حال حاضر فقط در زمستان هاي باراني جريان دارند. (Yalia)yayla , (pedios)kanlidere‏ دو جريان عمده در TRNC‏ هستند.
‏جغرافياي اقتصادي قبرس
‏فعاليت هاي اقتصادي در قبرس بصورت زير تقسيم بندي مي شوند.
‏كشاورزي
‏صنايع
‏تجارت و بازرگاني
‏توريست و گردشگري
‏1- كشاورزي
‏عمده ترين محصولات كشاورزي:
a‏) غلات : ‏پرورش و توليد غلات عمده ترين تجارت در جزيره است. گندم و جو در چندين منطقه در TRNC‏ رشد مي كنند.
‏گندم :‏ اين محصول بطور عمده در Mosaoria , Gecitkale‏ رشد مي كند.
‏جو:‏ بيشتر در Mesaoria‏ پرورش مي يابد. وقتي به حد نصاب رسيده مازاد آن صادر مي شود.
‏مركبات:‏ مركبات در تمام جزيره پرورش يافته و عمدتاً به انگلستان ، نروژ و هلند صادر مي شوند.
‏انگور:‏ پس از مركبات ، انگور ، عمده ترين منبع در آمد در قبرس است. كه در صنايع مشروب سازي هم استفاده مي شود. همچنين انگورها در روستاهاي dAkdogan , Mehmetcilk , Yigitkoy‏ در TRNC‏ رشد مي كنند.
Carob‏: اين نوع محصول عمدتاً در شبه جزيره ها و دامنة كوههاي Besparmak‏ در TRNC‏ پرورش مي يابد و بهترين محصولات كيفي از اين نوع در ناحية Tylliria‏ در قبرس رشد مي كنند. در مديترانه ، قبرس، اولين كشوري است كه سود بيشتري از اين محصول مي برد. اين محصولات عمدتاً به انگلستان صادر مي شوند.
‏(زيتون) Olive‏ ها:‏ اين محصولات هم مانند Carob‏ ها در شبه جزيرة Karpaz‏ و دامنه كوههاي Besparmak‏ رشد و پرورش مي يابند. البته مقدار كمي از ان هنوز به انگلستان صادر مي شود.
‏ميوه ها:‏ مهمترين ميوه ها ، شامل انواع سيب ، هلو ، گلابي، آلو ، گيلاس ، زدآلوو آلوي وحشي اند كه همگي در مناطق كوهستاني جنوب قبرس رشد مي كنند.
‏ساير ميوه ها:‏ انارع خربره و هندوانه: كه در چندين منطقه در TRNC‏ رشد مي كنند، اما عمدتاً در Guzdyurt , Akdeniz , Doganci , Gaziveren , Bostancl‏ و روستاهاي Taspmar‏ پرورش مي يابند.
‏تنباكو‏: اغلب فضاهاي پرورش زيتون در حاشية TRNC‏ قرار گرفته اند يعني در سواحل Karpaz peninsula‏ مي باشند.
‏پنبة خام‏: پنبة خام در شبه جزيرة Karpaz‏ و در غرب Mesaoria‏ پرورش مي يابد.
‏سيب زميني‏: در مكانهايي در اطراف Guzelyurt Bogrzici , Beyarmudu Duzce‏ و روستاهاي اطراف Lefkosa‏ پرورش مي يابد.
‏هويج:‏ در مكان هايي مشابة سيب زميني رشد مي كند و يك محصول صادراتي است.
‏پرورش و رشد سبزيجات اوليه يك تجارت عمده در TRNC‏ است.
‏پرورش حيوانات در قبرس: پرورش حيوانات در اقتصاد قبرس بسيار مهم است و مخصوصاً يك تجارت عمده در روستاها محسوب مي شود. اما بعلت كمبود غذاي دام، آب ، ابزار و لوازم مدرن مكانيكي و كاهش روشهاي مختلف پرورش مناسب يك تجارت نامناسب محسوب مي شود. تمام انواع حيوانات مثل گاو ، گوسفند و بز در انواع مناطق TRNC‏ پرورش مي يابند.
‏تصوير شمارة ص 30‏: اين تصوير آب و هوا و دماي مديترانه اي را در اواسط فوريه نشان مي دهد. تصاوير بر اساس درجه فارنهايت مي باشند.
‏تصوير شمارة 2:‏ دماي اواسط آگوست را در مديترانه نشان مي دهد (بر اسا فارنهايت).
‏گياهان مديترانه اي:
‏انواع مختلفي از زندگي گياهي در آبگيرهاي مديترانه اي رشد مي كنند كه مثال زدني مي باشند. انسان ابتدا در اين مناطق اقامت گزيد و سپس با خانگي كردن محصولات و ميوه هاي وحشي مثل انگور، درخت زيتون ، انجير، Carob‏ و غلات (يعني كاشت آن ها در محيط زندگي و خانه) باعث توسعة اين مهارت ها و ايجاد اين نوع تمدن گشت.
‏در طول زمان 8000 سال ، او انسان براي ساختمان سازي چوب را بريد ، بر روي آن حكاكي نمود بعنوان سوخت از آن استفاده كرد و از آن جوهر مازو تهيه كرد و سپس به كشاورزي و ايجاد باغهاي ميوه پرداخت و براي پرورش گوسفند و بز از علفها براي چرانيدن استفاده نمود و بهمين دليل امروزه پوشش گياهي اندكي باقي مانده است. همة آنچه اكنون در دره هاي كشاورزي باقي مانده است، بقاياي زندگي گياهي در مراحل توليد و زوال است. بنابر اين ما بايد به فكر پرورش گياهاني مثل بوته ها و تيغها و گياهان كوتاه عمر باشيم كه در روند تدريجي مراحل تغيير گياهان ، آب و هوا و خاك ، تغيير مي كند. جنگل جزء پوشش گياهي را بطور ناپيوسته در مناطق مديترانه اي مشاهده مي كنيم.
‏و در ادامه بايد گفت كه در طول زمان طولاني ، درخت ها افتاده (خشك شده) و بوته ها در اثر فرسايش خاك خشك شده و دامنه ها به شيب هاي صخره اي و سنگلاخي با بوته هاي پراكنده تبديل شده و وضعيت در چند مايل اطراف سواحل مديترانه اي بهمين صورت است.
‏وضعيت آب و هوائي
‏آب و هواي مديترانه اي اساساً متغير است و هيچ معيار خاصي براي توصيف آن وجود ندارد. تصاوير كاملاً واضح است. بارش باران در ماههاي اكتبر و اوريل بيشتر است، ولي زمستانهاي آن سرد نيست و ميانگين آن بالاي F‏ ْ40 (C‏ ْ 3/4) تابلاي F‏ ْ 50 (C‏ ْ 10) در طول ماههاي سردسال است. جنگلها ناپيوسته اند.
‏تابستانها بسيار گرم است با ميانگين دمايي بالاتر از F‏ ْ 70 و در آفريقاي شمالي بعضاً به بالاي F‏ ْ 86 (C‏ ْ 30) مي رسد.
‏(تصوير شمارة 2). روزهاي تابستان بسيار روشن و آفتابي است و دورة lagrande chalear‏ به آن مي گويند. كه ميانگين تابش خورشيد در آن 10 ساعت در روز در طول ماههاي ژوئن تا آگوست است. اين فصل گرم براي رسيدن انواع ميوه هاي مديترانه اي كاملاً مناسب است.
‏بيشترين فصل رشد گياهان در اين دورة گرم سال است و دوباره وقتي شروع مي شود كه اولين بارانها از راه برسد كه معمولاً در ماه اكتبر است. (تصوير شمارة 3) بعضي از انواع گل ها در اواخر پائير و اوائل زمستان مي رويند و بعضي ها هرگز رشد فعالي در تمام طول زمستان ندارند. اوايل بهار زماني است كه بيشتر گلهاي ‏هميشگي مديترانه اي مي رويند و دورة گل دهي در اواخر آوريل به اوج مي رسد وقتي كه انواع گياهان ساليانه در دامنه ها و اطراف تژه ها مي رويند. در ماه ژوئن اين گياهان مي ميرند و اما بسياري ديگر دانههاي خود را مي افشانند و در ميان گلها فقط مي توان انواع خارها و گياهان خانواده نعنا را مشاهده نمود.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص