دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق 20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه 18 ص 💯

تحقیق 20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه 18 ص

 

تحقیق 20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه 18 ص ,20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه 18 ص,دانلود تحقیق 20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه 18 ص ,20,روش,برای,كاهش,استرس,در,زندگی,روزانه,18,ص,تحقیق,برای,كاهش,استرس,زندگی,روزانه

 

تحقیق 20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه 18 ص

تحقیق-20-روش-برای-كاهش-استرس-در-زندگی-روزانه-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

20 ‏روش برای كاهش استرس در ‏زندگی روزانه
‏حتماً تا به‌حال تشخیص داده‌اید كه استرس موضوعی شخصی ‏است.
‏آنچه برای فردی تحمل‌ناپذیر و طاقت‌فرساست ممكن است برای دیگری موجب موفقیت ‏شود؛ اما فارغ از اینكه چه عاملی استرس را در فرد ایجاد می‌كند، هر كسی می‌تواند ‏یاد بگیرد كه این فشار را از خود دور سازد.
‏مقاله زیر به 20 روش برای كاهش استرس پردا‌خته است و سعی می‌كند ما ‏را برای حفظ آرامش و خونسردی در زندگی آماده‌تر سازد. در اینجا راه‌حل‌های غلبه بر ‏ترس و خشم در زندگی روزانه را مرور می‌كنیم.
‏خودتان سرنوشت را رقم بزنید
‏یادآوری این نكته به‌خودتان می‌تواند به شما كمك كند كه حتی در ‏موقعیت‌های فوق‌العاده استرس‌زا، خونسردی خود را حفظ كنید. سعی نكنید نقش اول ‏نمایشی غم‌انگیز را بازی كنید. وقتی مشكلی استرس‌زا پیش می‌آید به‌خودتان بگویید: ‏دنیا به آخر نرسیده! این كار به شما كمك می‌كند تا بر اوضاع تسلط یابید.
‏با دیگران به توافق برسید
‏قبول كنید كه شاید همیشه به چیزی كه می‌خواهید نرسید؛زیرا این ‏پذیرش استرس را كاهش می‌دهد.
‏جسور باشید نه ستیزه‌جو
‏تفاوت بسیاری بین جسارت و ستیزه‌جویی وجود دارد. با این حال اغلب ‏افراد این دو را با هم اشتباه می‌كنند. برای حفظ جسارت نیازی به بالا بردن صدا یا ‏پررویی نیست تفاوت این دو را از یكدیگر تشخیص دهید و به این ترتیب از استرس خود ‏بكاهید.
‏برای خود ارزش قائل شوید
‏این مهم‌ترین نكته در كنترل استرس است. معنایش این است كه یاد ‏بگیرید به دیگران اجازه ندهید كه شما را گول بزنند، تهدید كنند. اگر نمی‌دانید كه ‏چگونه با این مشكل روبه‌رو شوید از افرادی كه آنها را تحسین می‌كنید، كمك بگیرید. ‏دقت كنید كه آنها چگونه بر اوضاع تسلط پیدا می‌كنند و به چه نحو با آنچه شما دشوار ‏می‌دانید كنار می‌آیند.
‏صادق و درستكار باشید
‏به‌خصوص در مورد احساسات خود بیاموزید از كاه كوه نسازید. به‌طور ‏مثال اگر با بهترین دوست خود اختلاف‌نظر پیدا كردید كار را به عصبانیت بیش از حد ‏نكشانید.
‏جمله خونسرد باش را پیش خودتان تكرار كنید
‏وقتی كه احساس ترس یا استرس می‌كنید این جمله را نه با صدای ‏بلندبلكه در ذهن خود تكرار كنید. چندین بار تكرار این جمله به‌آرامی واقعاً به شما ‏كمك می‌كند تا خونسردی خود را حفظ كنید.
‏كلمه نه را بر زبان آورید
‏افرادی كه نمی‌توانند به دوستان و خانواده خود «نه» بگویند، كسانی ‏هستند كه به سادگی دچار استرس می‌شوند زیرا برای خود فرصت یا شرایط مناسب را فراهم ‏نمی‌كنند. آموختن اینكه چگونه پاسخ منفی بدهید راه بسیار خوبی است برای اینكه‏ ‏ه‌خودتان اطمینان‏ ‏بخشید.
‏به‌خود فرصت بیشتری بدهید
‏مدیریت زمان راه‌حلی ضروری در بازی استرس است قبل از اینكه هر شغل ‏مهم یا كار بزرگی را بپذیرید، ببینید كه چگونه می‌توانید برای زمانی كه دراختیار ‏دارید به‌نحو احسن برنامه‌ریزی كنید تا بدون عجله به همه كارهای خود برسید.
‏استراحت كنید
‏یكی از عوامل بسیار مهم برای كاهش استرس رسیدن به آرامش است. راه ‏حل اصلی برای رسیدن به آرامش كامل این است كه ذهن خود را از هر چیز دیگری خالی ‏كنید.
‏تنفس صحیح را فراموش نكنید
‏وقتی دچار استرس می‌شویم، فراموش نكنیم كه به نحو صحیح تنفس كنیم و ‏در چنین حالتی باید نفس‌های عمیق بكشیم تا ضربان قلب شدت نیابد و میزان اكسیژن خون ‏كم نشود و برای نشان دادن عكس‌العمل سریع و مناسب در لحظه‌های استرس‌آمیز، سه نفس ‏عمیق بكشید و سپس وارد عمل شوید.
‏قبل از درگیر شدن صبر كنید
‏وقتی كه دچار استرس و عصبانیت هستید به‌سادگی كنترل خود را از دست ‏می‌دهید، به همین دلیل قبل از اینكه چیزی بگویید به آرامی تا شماره 10 بشمارید. این ‏كار به شما امكان می‌دهد قبل از حرف زدن فكر كنید و به این ترتیب بر موقعیت ‏استرس‌زا چیره شوید.
‏به كارهای خود نظم و ترتیب ببخشید
‏یكی از دلایل اصلی ایجاد استرس، رعایت نكردن نظم و ترتیب است. ‏درصورتی كه خاطره بدی در ذهنتان باقی مانده آنها را بنویسید. عادت كنید كه هر روز ‏هر كاری را كه مجبور به انجام دادن آنها هستید، یادداشت كنید. به این ترتیب آن ‏كارها را فراموش نخواهید كرد.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق 20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه 18 ص